דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העונשים החדשים של גוגל 

מאת    [ 26/01/2007 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3084 פעמים ]

במהלך חודש ינואר 2007 אלפי אתרים מצאו את עצמם נדחקים למקום ה-1000 לאחר מספר שנים שהיו מדורגים במקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל. הפורומים של מקדמי האתרים געשו והתמלאו בתאוריות שונות ומגוונות וגוגל מילא את פיו מים ולא העניק הסבר. השם שניתן ע"י הגולשים לתופעה מכונה "עונש+950" כלומר אתרים נזרקו כ-950 מקומות בתוצאות החיפוש בפתאומיות. המספר 950 הינו מדויק כיוון שיש אתרים שממש הגיעו לסוף רשימת החיפוש, אך זהו השם שניתן לתופעה. "עונש +30" ידוע ומוכר כבר זמן רב וניתן ע"י גוגל לאתרים שביצעו פעילות לא כשרה לפי גוגל ועל-כך נענשו בהקפצה של 30 מקומות.

כידוע גוגל משקיעים הרבה בפיתוח ועדכון האלגוריתם שקובע את הדירוג של תוצאות החיפוש. כל העת מנסה גוגל לזהות את הפעילות הלא כשרה שספאמרים נוקטים בכדי לקדם אתר מסויים. גוגל לא סתם מעניש אלא מנסה לשמור על אמינות התוצאות. במידה וגוגל יאפשר לאתר ספאם להופיע בתוצאות החיפוש, אמינותו של גוגל תפגע בעיני הגולשים. ניסיון להבין את כל הטריקים שגוגל יודע לזהות, מגלה עד כמה מנוע החיפוש של גוגל מורכב ומשוכלל.

מקרה מוכר של הוצאת אתר מתוצאות החיפוש הוא BMW . החברה השתמשה בטכניקה של דף אינטרנט נסתר מעיני הגולשים, שהתחזה לדף הראשי של BMW גרמניה. כאשר הגולשים לחצו על הקישור, הוא הפנה אותם לדף הראשי האמיתי של BMW גרמניה. הדף המתחזה הכיל טקסט חוזר של המילים "מכונית משומשת", על-מנת להעלות את הדירוג של האתר במנועי החיפוש ולגרום להופעתו במקום הראשון עם כל חיפוש של הביטוי הנפוץ "מכונית משומשת". כתוצאה מעונש ההרחקה דירוג ה - PageRank של האתר בגרמניה אופס וחיפוש אחר מונחים כגון " BMW גרמניה" לא הפנה לאתר.

כיצד מנוע החיפוש של גוגל מזהה אתר שקודם בטכניקות קידום פסולות? האלגוריתם של גוגל משתכלל כל הזמן. הרובוט של גוגל שסורק את האתרים לומד לזהות טכניקות פסולות ומרים דגל אדום כאשר הוא נתקל בטכניקה כזאת. כמו-כן גוגל מעודד משתמשים לדווח על שימוש בטכניקות קידום אתרים פסולות. לגוגל יש דף מיוחד המיועד לדווח על אתרים חשודים.

העונשים של גוגל הם אוטומטים ואינם מצריכים התערבות יד אדם. כל אימת שמנוע החיפוש מזהה טכניקה פסולה, מסמן הרובוט של גוגל את האתר. כאשר האתר עובר סף מסויים הוא מוענש. בדרך כלל לזמן קצוב או עד לתיקון הבעיה. יש חילוקי דעות אם אתר שמוענש חוזר למיקומו טרם העונש לאחר זמן מסויים גם אם לא תיקן את הבעיה או רק אם תיקן אותה. אנשי גוגל אינם נוטים לנדב מידע מפורט בנושא זה. הדרך היחידה להבין את דרך פעולת העונש היא לבחון את המשותף לכל הדפים שהוענשו.
אילן הרץ
אקטיביטק בע"מ
שיווק וקידום אתרים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב