דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה להמשיך לשלם על שיחות טלפון? 

מאת    [ 14/03/2010 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 3117 פעמים ]

בכתבות המתפרסמות לאחרונה בעיתונות הכלכלית, ניכרת בבירור המגמה ההולכת וגוברת בעולם, לפיה השימוש באינטרנט בטלפון הסלולרי צובר תאוצה בקצב מדהים. הנתונים לא משאירים מקום לספק: בששת החודשים האחרונים של 2009 נרשם גידול של 72% בצריכת שירותי תקשורת ברשתות הסלולר בעולם - ומרבית הגידול נובעת מהרחבת השימוש ברשת באמצעות יישומים המותקנים על מכשירים חכמים.

ככל שישתכללו המכשירים הסלולריים, אנו עשויים להגיע למצב שבו הפעילות האינטרנטית אותה אנו מכירים כיום תעבור כמעט כולה לטלפון הנייד, עם ההתאמות הנדרשות בשל מגבלות הגודל של המסך. ענקית האינטרנט גוגל צופה כי עידן המחשב האישי עומד להסתיים; זאת משום שבניגוד למחשב האישי, הנייד נמצא איתנו תמיד, והנגישות ליישומים האינטרנטיים תהפוך להיות התכונה הרלוונטית ביותר שלו. האייפון, מהבחינה הזו, חולל מהפכה רבתי בתחום, בהפכו את הגלישה דרך המכשיר הסלולרי לידידותית ונוחה מאי פעם. לא במקרה הגידול החד בהרגלי הצריכה התחולל בסמוך להופעתו בשוק.

במקביל, הולכת ומחלחלת ההכרה כי השלב המתבקש הבא הוא זה שבו יפסיקו הצרכנים לשלם עבור הזכות לדבר בטלפון עם כל אחד בכל מקום על הגלובוס. יותר ויותר חברות עסקיות - וגם צרכנים פרטיים - מבינים כי בדיוק כפי שכיום אין שום צורך לשלם על שירותי הדואר האלקטרוני, כך גם אין שום סיבה לשלם עבור שירותי הטלפוניה. חברות כמו סקייפ וג'ה-ג'ה הציעו למנויים שלהן טכנולוגיות שונות, שבבסיסן עומדת התפיסה שאת התקשורת הטלפונית, מכל מקום לכל מקום, אפשר לנהל בחינם באמצעות האינטרנט (VOIP). עם זאת, בסיטואציות מסוימות, ושכיחות למדי, עדיין נגבה תשלום כלשהו מהמנויים. לעתים מדובר בעלות רכישת מספר, ולעתים ברכישת חבילת דקות לשיחות יוצאות. החזון של שיחות שהן באמת חינם עדיין נותר בגדר תיאוריה.

חברת ההזנק הישראלית Spikko השיקה לאחרונה שירות חדש, המיועד בעיקר לישראלים המתגוררים בחו"ל או היוצאים תכופות לנסיעות עסקיות, הממצה בדיוק את המגמה הזו. כאמור, המכשיר שאליו אנו מחוברים יותר מכל הוא הנייד שלנו, ולא המחשב, ולכן כל הרשתות החברתיות, ניהול אנשי הקשר, הצ'טים והמיקרו-בלוגים - יעברו לבסוף אליו. החזון הבסיסי הוא להוזיל במקביל עד לאפס את עלויות הטלפוניה, כאשר מספר טלפון מסוים המשרת את הצרכן ברשת חברתית אחת או יותר בה הוא מתנהל מלווה אותו לכל מקום,  ובמידת הצורך מופנה לקו אחר המשרת רשת אחרת, ובכך מאפשר לו לדבר עם כולם באותה הנוחות.

ספיקו מציעה לנרשמים אליה מספר סלולרי ישראלי אישי וקבוע הניתן בחינם, שבאמצעותו ניתן לקבל שיחות מכל מקום. עלות השיחה למתקשר היא כעלות של שיחה רגילה לטלפון נייד בישראל, אולם על כל שיחה נכנסת ניתן לצבור דקות לשיחות יוצאות, המאפשרות להתקשר לכל מספר טלפון בעולם בחינם. מכשירי טלפון רבים תומכים בתוכנה, ויש אפליקציות (דוגמת Fring למשל) המתווכות בינה למכשירים אחרים. כך ניתן לנהל שיחות טלפון מהמכשיר הסלולרי על גבי רשת האינטרנט, ובה בעת להימנע מקרינה מיותרת.

שירות Spikko Anywhere מאפשר למנוי, אשר מתגורר בחו"ל וברשותו מספר טלפון מקומי, לקבל שיחות מישראל ולהעבירן למספר המקומי במדינה בה הוא שוהה - כמו שירות "עקוב אחרי" רגיל. ניתן להעביר בדרך זו שיחות למספרי טלפון קוויים בלמעלה ממאה מדינות, ולקווים ניידים בחלק מהן (וביניהן ארה"ב וקנדה, אוסטרליה וסין). גם שירות זה ניתן חינם, והיתרון הגדול שלו הוא שניתן לנהל שיחות גם אם המחשב כבוי או אינו מחובר לרשת. ישראלים רבים כבר משתמשים בשירות ומדווחים על הוזלה משמעותית בעלויות הטלפון שלהם ועל נגישות גבוהה לכל שירותי הסלולר המוכרים (תא קולי, סמס וכו'). מכיוון השיחות הנכנסות דרך שירות Spikko Anywhere ממשיכות לזכות את המנוי בזמן אוויר חינם לדקות יוצאות, ובהנחה שממוצע זמן האוויר של השיחות הנכנסות שווה פחות או יותר לזה השיחות היוצאות - החיסכון יכול להגיע גם ל-100% ובעצם להוריד לאפס את התשלום על שיחות יוצאות.

www.spikko.com


צפו לחידושים!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב