דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסעדות בריאות - ההבדל בין מסעדת בריאה למסעדת בריאות 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 4116 פעמים ]

בעוד שרבים מאיתנו מחלקים את העולם המסעדות על פי המקום או העדה ממנה מגיע האוכל, אזי שיש מי שמחלק את עולם המסעדות לשניים, מסעדות שמוכרות מזון בריאות למסעדות שמוכרות מזון טעים אך לא בהכרח בריא.

ההבדלים בין מסעדות בריאות למסעדות רגילות

ההפרדה בין מסעדות בריאות למסעדות לא בריאות, היא הפרדה מעט שרירותית. שכן גם במסעדות רגילות, קרי מסעדות לא בריאות לכאורה, ניתן למצוא מזון בריאות, דוגמאת סלטים. מנגד, יאמרו לכם מבקרי מסעדות, שעם השנים האוכל האורגני אותו למדנו להכיר כאוכל בריא, הוא כבר מזמן איננו כזה. בספר דילמת השפע של מייקל פולאן, הוא מציג את הבעייתיות שבאוכל זה. תחילה היה מדובר בחוות בריאות שאכן מכרו אוכל אורגני ובריא, אך בהמשך כאשר הביקושים גדלו, גם הן נאלצו ל"כופף" את התנאים והחלו למכור אוכל אורגני בשם ופחות באיכות.

חשוב להבהיר עוד, מחקר שנערך בבריטניה מגלה שאיכות מזון אורגני איננו עולה על איכות מזון רגיל. הוא לא מכיל כמות גדולה יותר של רכיבי מזון שטובים לגוף, מאשר אוכל רגיל. אם זאת אותו מחקר לא בדק את כמות הכימיקלים שנמצאים בשני סוגי המזון ומכאן, שייתכן מאוד שההבדל טמון בנקודה הזאת.

מסעדות בריאות מחולקות גם הן לשתי קטגוריות. הקטגוריה הראשונה היא של מסעדות שמוכרות מזון אורגני. מדובר על מסעדות שמוכרות ירקות ופירות שלא עברו ריסוס, מאפים שמבושלים בקמח אורגני, ואף מוכרות דגים ובשר מחיות שגדלות בתנאים טבעיים ולא מקבלים אנטיביוטיקות והורמונים כדי לזרז את קצב גדילתן ובכך לקצר את התקופה שיש לטפל בהן.

הקטגוריה השנייה של מסעדות בריאות, הן מסעדות שמוכרות אוכל רגיל אך בריא. מדובר במסעדות שמחזיקות מאפים מחיטה מלאה, בדרך כלל מדובר על מסעדות צמחוניות ולא מסעדות שמוכרות בשר, הן מוכרות סוגים שונים של סלטים, גבינות עזים רזות,  והמשקאות אצלן יהיו טבעיים ולא מוגזים.

מזון אורגני ואנחנו 

כדי להבין עד כמה השוק של מזון בריא הוא גדול די להביט על הנתונים. 1.7 אחוז מהאוכלוסייה כיום צורכת מזון אורגני. לא מדובר בכמות גדולה (במדינות המערב מדובר על 3 אחוז) אך יש לזכור שמדובר בעלייה לעומתם שנים עברו. כמו כן יש לזכור שמזון אורגני יקר יותר ממזון רגיל, הן בגלל תנאי הגידול שלו והן בגלל ההיצע הנמוך. שוק מזון אורגני מגלגל קרוב ל200 מיליון שקל בשנה, כאשר הייצוא שלו עולה על 300 מיליון שקל.

מסעדות בריאות אשר נפתחו בשנים האחרונות, מהוות חלק מטרנד עולמי של בריאות הגוף והנפש. טרנד זה החל בעקבות מחקרים שונים שהראו שהשמנה היא המחלה הקטלנית ביותר של המאה ה21 ובכך היא תחליף למעשה את התקפי הלב (אחת הסיבות להתקפי לב היא השמנה). מחקרים אלו גרמו לממשלות רבות בעולם לצאת בקמפיינים נגד מזון לא בריא (בארה"ב התגייסה לאחרונה אשת הנשיא, מישל אובמה לקמפיין כזה), וכן הם גרמו לרשתות מזון רבות לשנות את פניהן. זו הסיבה שאנו יכולים למצוא היום מסעדות בריאות אותנטיות לצד מסעדות רגילות שמוכרות מזון בריא.

אתר תגובות הוא מדריך עסקים שמביא לכם בנוסף למאגר עסקים מלא ומעודכן גם תגובות שכתבו גולשים על העסקים המופיעים בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב