דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפלט האחרון 

מאת    [ 11/03/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 1706 פעמים ]

העולם שלנו בני האדם נראה לנו במבט שטחי כאילו אנחנו נמצאים בשליטה על הטבע, בקצה האבולוציה ובטוחים בעתידינו. בעולם המערבי אנשים יושבים מול הטלביזיה או מול צג המחשב ועוסקים לרוב בבידור, מנותקים או מתעלמים מהמציאות המורכבת שבה אנחנו נמצאים. ברמה העובדתית שני שליש מאוכלוסיית בני האדם חיים למעשה בעוני ובמקרים רבים במצוקה איומה של חוסר מזון, מים, תשתיות וטכנולוגיה פשוטה כמו חשמל. רק בעולם המערבי או העולם המתקדם כמו שנהוג לקרוא לו חיים בני אדם ברמת חיים סבירה וגם בארצות האלה מתקיים עוני עם כי באחוזים נמוכים יותר. נתונים אלה לא מונעים מהמעטים שברשותם היכולת והכסף מלהמשיך להחזיק את הכוח קרוב אליהם ולא לחלוק אותו עם בני האדם והמדינות הנזקקות. מצב זה הוא לא חדש הוא הולך ונבנה במשך אלפי שנים. איפה שהוא בעבר הרחוק האדם החל למצוא בטחון בקרקע, במדינה, במדינאים, בכסף, בכוח צבאי, באנשים שחשבנו לחזקים ובדרך שכחנו את הסולידריות האחווה ואת החמלה. נכנסנו לאגואיזם חברתי. כל מנהיגי העולם ואנשים מובילים בכלל עומדים חסרי אונים מול המתרחש בעולם המצב למעשה יצא מכלל שליטה.

מעל לכל התהליכים האלה מתרחש בכדור הארץ הקטן שלנו תהליך מטאורולוגי גלובאלי. הכדור מתחמם, הרכב האטמוספרה משתנה בעקבות זה הקרחונים בקטבים ובפסגות שרשראות הערים הגבוהים בעולם מפשירים. התוצאה מפלס המים באוקיאנוסים עולה בהתמדה. משמעות הדבר היא מרחיקת לכת יתכן שבעשרות השנים הקרובות ערי חוף ייעלמו מהמפה ומיותר לציין את ההשלכות של העניין מיליוני אנשים זזים ממקומם והמשמעות מטרידה .

יתכן שגם בני האדם תרמו לשינוי הגלובאלי הזה ב-200 השנים האחרונות האנושות הכפילה, השלישה ורבעה את אוכלוסייתה בנוסף חלה מהפיכה תעשייתית חסרת תקדים שתוצאותיה שינוי הרכב האטמוספרה עד כדי כך שהשינוי עם לא יתוקן יגרום לנזקים קשים מנשוא לאנושות ואולי אפילו להיכחדותה. כדור הארץ קיים כבר ארבע מיליארד שנה והוא ימשיך להתקיים גם אחרי השינויים האלה. אי אפשר להגיד את אותו הדבר לגבי בני האדם. הנושאים שגלגלנו פה משפיעים בצורה דראסטית על כל בני האדם ביחד וכל אחד לחוד.

זאת הסיבה למצב המחפיר של היחסים בין בני האדם בעולם כולו בכל פינה יש קונפליקטים החברה האנושית מלאה במלחמות אנשים בעיקרו של דבר אגואיסטים וכל השינוי של כדור הארץ רק יגביר את המצוקה האנושית.

כל הדברים שנאמרו כאן מביאים את המצב רוח האנושי למצב בלטי נסבל, בעולם השלישי אנשים נלחמים על אוכל ומים ונמצאים בלחץ נפשי ובריאותי לאורך כל ימי חייהם ובעולם המתקדם אנשים רצים כל היום אחרי הזנב שלהם, עבודה, סידורים, דאגה למשפחה וכסף שמישהו תמיד דואג שלא יהיה מספיק. המצב הנפשי של בני האדם פשוט קטסטרופלי.

אז איפה נמצא המפלט האחרון של האדם. במאה האחרונה העזו לפנטז מחשבות בידיוניות על לחפש בחלל כדור הארץ אחר אבל היום כבר יודעים שזה לא מציאותי ואפילו הזוי. לאור הידע הצנוע שלי אני חושב שהאדם יכול לשנות את המצב אבל כרגע מנהיגי העולם עסוקים בלכבות שריפות פה ושם ולא בפתרון הבעיות. המנהיגים בעולם איבדו שליטה. המפלט האחרון של האדם נמצא בפנים בתוך תוכו של כל אחד מאיתנו שם אנחנו שליטים לעצמינו, שם נוכל להגדיר מה טוב לנו ולכדור הארץ, איך להתנהג כלפי עצמינו וכלפי האחרים, להקשיב טוב טוב לפנימיות, ליישם את הטוב ולדחות את הרע.

התבוננות כזאת פנימה של כל אחד ואחת מאיתנו תוך כדי הצצה החוצה תוכל לשנות גם את הרעה שבגזירות. כן יהי רצון המפלט האחרון.

להקת שמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב