דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלילות שווא 

מאת    [ 10/03/2010 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 3527 פעמים ]

אנחנו שומעים היום על יותר ויותר תלונות בגין עבירות של אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה תלונות סרק? מה ניתן לעשות כשאתה מוצא שאתה מואשם בתקיפת משפחתך?

כיום לא מעט נשים מגישות תלונות סרק נגד הגברים שלהן, דבר שנחשב לכוח רב בבתי המשפט בתהליכי גירושין. גברים רבים נפגעים רגשית וכלכלית מתלונות הסרק הללו. גברים המואשמים בהאשמות פליליות שווא נגד ילדיהם או נשותיהם נמצאים בסיכון מבחינת מקום עבודתם וכיוון שכך פרנסתם בסיכון, ולרוב הכנסתו של הגבר היא מקור פרנסה יחיד.

החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע שאדם רשאי לפנות בבקשה להרחיק את בן זוגו מהבית במקרה של אלימות במשפחה אל בית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט בודק את גרסות הצדדים, ובמקרים בהם בן הזוג נוהג באלימות, פוסק כי בן הזוג יורחק מהבית. אלימות יכולה להיות מוכחת בעזרת תלונות במשטרה או אישורים רפואיים על חבלה גופנית, איומים או התעללות נפשית ממושכת וחריגה. צו הגנה ניתן בדרך כלל לתקופה של עד שלושה חודשים, אך במקרים מסוימים בית המשפט יכול להאריך את התקופה מדי פעם עד לחצי שנה. במקרים מיוחדים ביותר יכול בית המשפט להאריך את התקופה של צו ההגנה עד לשנה.

יש מקרים בהם מגיש בן הזוג תלונת סרק. בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה והדבר מהווה עבירה על החוק ואף יכול לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרק בהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יפקפק באמינותו במהלך המשפט. לפעמים צד שהגיש תלונה במשטרה מתחרט ומבקש למשוך את תלונתו. בעיקרון, אפשר לבטל תלונה שהוגשה בגין אלימות במשפחה. יחד עם זאת, בדרך כלל לא מספיק לבקש מהמשטרה פשוט להפסיק את החקירה - מרגע שהוגשה התלונה על אלימות במשפחה, תופסק החקירה רק במידה והחוקר האחראי על החקירה וקצין אגף חקירות מרחבי יאשרו את הבקשה להפסקת החקירה, מחוסר עניין לציבור.

רצוי להתייעץ עם עורך דין החל משלב החקירה הראשוני.
תפקידו של עורך הדין במסגרת עבירות אלימות במשפחה הינו תפקיד חשוב ביותר. אם הוגשה כנגדך תלונה על אלימות במשטרה, רק עורך דין מנוסה ומקצועי יוכל לבחון כראוי את תיק החקירה ולעבור על העדויות שנגבו. במקביל, עורך הדין שלך ינסה לאסוף ראיות נוספות ולבחון את מידת אמינות התלונה, והאם מדובר באשמת שווא שקרית. גם כאשר הנך אשם בביצוע העבירה, עורך דין מתמחה בעבירות אלימות במשפחה יוכל לדאוג לצמצום הפגיעה ולעיתים אף בהפחתת כתב האישום.

[לידיעתך: עבירות אלימות במשפחה נכללות בתוך עבירות תקיפה בחוק העונשין. בעבירות אלימות במשפחה הכוונה לתקיפה במסגרת המשפחתית, כלומר אלימות כלפי בן או בת הזוג (לרבות ידוע/ה בציבור), ילדים והורים. לעתים קרובות, חקירה של מקרי אלימות במשפחה נפתחת דווקא עקב דיווח של שכנים, קרובי משפחה או בעלי תפקידים כגון עובדות סוציאליות, פקידות סעד, רופאים בבית חולים או גורמים בבית הספר (במקרה של אלימות כלפי ילדים) ולא כתגובה לתלונה של קורבן האלימות עצמו.]

לפרטים נוספים בקרו :


עורך דין אבי אילון | אלימות במשפחה , אלימות נשים , דיני משפחה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב