דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות וטיפים - מה כדאי לדעת לפני שמקימים אתר אינטרנט 

מאת    [ 09/03/2010 ]

מילים במאמר: 942   [ נצפה 1648 פעמים ]

כמעט כל בעל עסק, חנות או חברה זקוק לאתר אינטרנט. משמעות הדבר היא שהמון אנשים מחפשים דרך להבין איך כדאי לתקוף את הנושא הזה, מה כדאי לדעת, וממה חשוב להזהר. אספתי כמה טיפים ועצות בתקווה שהם יעזרו לאותם אנשים להבין מה כדאי ומה לא כדאי לעשות כשמחליטים להקים אתר אינטרנט.

לפני שבכלל מחפשים איש מקצוע, חשוב לשאול את עצמך שתי שאלות פשוטות:

1.      למה אני צריך אתר אינטרנט? מהן המטרות שלי בהקמת האתר?

לפני שניגשים לעבודה, חשוב להבין מה המטרות והיעדים שלנו: מה אנחנו רוצים להשיג מאתר האינטרנט, ומה היעדים שלי. אם תיגש לאיש מקצוע ותגיד שאתה צריך אתר אינטרנט רק בשביל שיהיה לך אתר, לאיש המקצוע לא יהיה מושג לאיזה כיוון לקחת את הפרויקט. גם אם יתמזל מזלך והוא יהיה מקצועי מספיק כדי לשאול את השאלות הנכונות, יכול להיות שתגיע לא מספיק מוכן, והתשובות שלך לא יהיו מספיק מדויקות, ובסופו של דבר תבין את הצרכים שלך רק אחרי שתראה שמה שנעשה לא תואם אותם, ומשמעות הדבר היא כמובן - עלות כפולה ומכופלת על תיקונים ושינויים.

2.      מה התקציב שלי?

אתה לא חייב לספר לאף אחד מה התקציב שלך, אבל חשוב שתנסה להגדיר אותו מראש לעצמך. להגיע לפגישת ייעוץ ללא תקציב, זה כמו לשים סדין אדום לשור. כל איש מקצועי שמכבד את עצמו, יידע להציע ללקוח שלו הצעה שתואמת את התקציב שלו, ולהסביר לו מה העלות של תוצרים ברמה גבוהה יותר. לכן, חשוב להגיע עם תקציב ידוע מראש, גם כדי לא לתת לאף אחד את הזכות לקבוע את התקציב שלך בשבילך, וגם כדי להיות מסוגל לשים גבולות לעצמך, ולא ליפול למתיקות המילים של איש המכירות שממולך.

אוקיי, אז יש לנו מטרות מוגדרות מראש, ותקציב, או לפחות טווח מחירים שקבענו לעצמנו. עכשיו צריך למצוא את האדם המתאים לביצוע המשימה. איך עושים את זה?

קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, להסביר איך מוצאים את האדם המתאים עבור כל אחד, מכיוון שלכל אדם ולכל פרויקט מתאים אדם אחר עם נתונים אחרים.

מה שכן ניתן לעשות, זה לציין כמה דברים שחשוב לברר ולתאם מראש:

לעבוד עם חוזה: החוזה מגן על שני הצדדים באופן שווה, ולא רק על נותן השירות. ללא חוזה, לעולם לא תדע מה בדיוק אתה מקבל ואיפה נמתחים הגבולות, וזה משאיר המון מקום להשערות מצד מבצע העבודה. חשוב להגדיר מראש כל דבר, החל מאיפיון הפרויקט ועד לתחזוקת האתר, אחריות וכו'.

מה אני מקבל: כדאי מאוד שתבהיר בדיוק מה אתה צריך, כדי ששום דבר לא ייפול לקוביית הלא סיכמנו על זה. זכור שכל שעת עבודה של מעצב או מתכנת עולה כסף, וזו הפרנסה שלהם. אם לא תבהיר מראש את הצרכים והציפיות שלך, נותן השירות לא ייחשב את זה בשעות העבודה, ולא יסכים לבצע את זה אלא בתוספת מחיר.

ניסיון ותיק עבודות: תמיד תבקש לראות תיק עבודות. בין אם מדובר במעצב אתרים, בונה אתרים, מאפיין או כל איש מקצוע שכלול בפרויקט - חשוב מאוד לראות שיש לאדם שמולך ניסיון מקצועי, וחשוב להתרשם מהעבודות שלו. אם אינך מבין בתחום ולא יודע להעריך את העבודות, בקש חוות דעת מחבר שמבין קצת יותר.

אל תתבייש לשאול שאלות: כל דבר שלא ברור לך, גם אם הוא הקטן והטיפשי ביותר, הוא לגיטימי. אתה הלקוח ולא מתפקידך להבין את הפרטים, אבל זו זכותך המלאה לדעת אותם ולשאול.

קבע פגישה: אל תתעצל למצוא את הזמן לשבת עם הבן אדם פנים מול פנים ולנהל פגישה מסודרת, שבה תוכל לשאול את כל השאלות שלך, וכן לענות על השאלות שלו. אפשר ללמוד הרבה על אדם מלשבת איתו לכמה דקות על כוס קפה ולדבר, וכשמדובר בהשקעה של אלפי שקלים, חשוב וראוי שתקדיש את כמה הדקות האלו כדי להתרשם מהאדם, לוודא שיש ביניכם כימיה, ושהוא עושה רושם מספיק מקצועי. אל תשכח שמדובר בתהליך מתמשך שבחלקו תעבדו ביחד, ואם לא תהיה ביניכם כימיה, האתר שלך הוא שיסבול הכי הרבה.

סקר שוק: כמו בכל תחום, חשוב לבצע השוואת מחירים, ולקבל מושג של פני השוק: מה נהוג לקבל עבור מה. בקש כמה הצעות מחיר, בדוק את הרקע של כל איש מקצוע, וודא שמדובר באדם/חברה רציניים ולא במישהו שבמקרה יודע לבנות אתרים, ובדוק את הדברים שנאמרים לך, בלי לקבל אותם כאמת מוחלטת.

דברים שכדאי להזהר מהם:

מחירים זולים מדי: לא כל הנוצץ זהב. זה אמנם מפתה מאוד, אבל חשוב לזכור: כל מה שזול, עולה ביוקר. התחום של עיצוב אתרי אינטרנט וגם התחום של בניית אתרים הוא רחב מאוד, ויש בו המון מקום לאנשים עם ידע לא מקצועי ולא מיומן, שיכולים לעשות את העבודה ברבע מחיר, אבל זכור שהתמורה היא בהתאם. סביר להניח שאתה שעולה מעט, גם ייראה ככה. וכשמדובר באפיק שיווקי בעל פוטנציאל להגדיל את הרווחים שלך, עדיף להשקיע עוד כמה גרושים ולקבל תמורה שתחזיר את ההשקעה.

אין כזה דבר אי אפשר: מעצב אתרים או בונה אתרים מקצועי, לעולם לא יגיד לך שאי אפשר, אלא יסביר לך מה העלות להשגת התוצאה, או לחילופין ינסה להסביר לך למה עדיף לא לעשות את מה שביקשת. תשובתו תמיד תהיה מנומקת וכזו שתוכל לבדוק בעצמך ולוודא. אי אפשר זה מושג שלא קיים בתחום הזה (כמעט), הכל זה שאלה של זמן וכסף.

אז נדבר כבר: אל תיתן לבעל המקצועי למשוך אותך באף. במידה ולא סוכם לוח זמנים בחוזה, וודא שיש לכם לוח זמנים שנקבע ביניכם, ודרוש לדעת איפה הדברים עומדים על בסיס יומי/שבועי.

אנשים שיעשו בשבילך הכל, על הדרך: בונה אתרים שמציע גם לעצב לך את האתר על הדרך, הוא ככל הנראה בונה אתרים, ולא מעצב. לא סתם יש מקצוע נפרד שנקרא עיצוב אתרים. בונה אתרים שלא באמת יודע מה הוא עושה, יגיע לתוצאות פחותות בהרבה ממעצב שאכן יודע את תפקידו בכוח. אנשים שמתיימרים לדעת הכל, או לבצע משימות שהם לא יודעים לבצע, הם אנשים לא מקצועיים, שרצוי לשקול פעמיים האם כדאי לעבוד איתם.

לסיכום

כשאנו מתחילים בתהליך שערכו הכספי מגיע לאלפי שקלים, מן הראוי שלא נקל ראש בדבר, ונעשה את שיעורי הבית שלנו לפני שאנו ניגשים למלאכה. חשוב להגיע מוכנים ומושכלים, גם אם מדובר בידע בסיסי ביותר. 

 

אוניקס - סטודיו לבניית אתרים, עיצוב אתרי אינטרנט ומיתוג.
אוניקס יוצרת אתרים איכותיים, מרשימים ותקניים במחירים נוחים ובדגש על שירותיות ויחס אישי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב