דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבדיקה שערכה מחלקת המחקר במשרד הפרסום אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי עולה כי מדורת השבט עדיין בוערת. 

מאת    [ 09/03/2010 ]

מילים במאמר: 1100   [ נצפה 1845 פעמים ]

 

09.03.2010

 

מדורת השבט עדיין בוערת?

 

מרבית הרוכשים מחפשים דירה ממש ליד הבית

 

כ- 51% בממוצע מהמתעניינים ברכישת דירה בפרויקט מתגוררים ממש בקרבתו, כלומר באותו ישוב בו הוא נבנה. כך על פי בדיקה שערך משרד הפרסום אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי, המתמחה בייעוץ וליווי שיווקי ליזמי נדל"ן. הבדיקה התקיימה לאורך כל שנת 2009 ב 27 פרויקטים הכוללים  כ- 3000 יח"ד בערים כפר סבא, באר יעקב, נתניה ,פתח תקווה ויבנה.  במשך 12 חודשים נשאלו כ- 4500 מתעניינים ברכישת דירות בפרויקטים בישובים אלה, היכן הם מתגוררים כיום ולצורך מה הם רוכשים את הדירה - (השקעה, דירה ראשונה, שדרוג מדירה קיימת) .

 

עיקרי הממצעים: כ 51% בממוצע מהמתעניינים ברכישת דירה בפרויקט, מגיעים מהישוב בו הוא נבנה.

האחוז הגבוה ביותר של בני המקום נרשם ביבנה שם 85% מהמתעניינים ברכישת דירה בפרויקט חדש בעיר דיווחו כי הם "מקומיים". רוב המתעניינים בפרויקטים ביבנה (כ 63% ) ציינו כי הם זוגות צעירים / רוכשי דירה ראשונה, והשאר העידו על עצמם כי הם מעוניינים לשדרג את דירתם.

דירות חדשות ביבנה נמכרות במחיר 1.25-1.6 מליון ש"ח.

לדברי בני קרת, מנכ"ל אזימוט ויועץ לתחום הנדל"ן, "ביבנה לא נבנו בשנים האחרונות פרויקטים חדשים ולכן אך טבעי שעם פתיחת שיווקן של כ 3000 יח"ד חדשות בעיר, הנוהרים הראשונים אליהן יהיו בני המקום ובייחוד הקהל הצעיר שעד כה לא נמצא לו פתרון מגורים לוקאלי".

 

אחוז גבוה, עם כי פחות מזה שנרשם ביבנה, נרשם בעיר נתניה - שם ציינו כ 61% כי הם מתגוררים כיום בעיר. בעוד כ 17% נוספים,  ציינו כי הם מתגוררים באזור השרון הדרומי- כ"ס, רעננה, הרצליה.

כ 43% ציינו כי הם מתעניינים בדירה חדשה כשדרוג לדירתם הקיימת, כ 28% ציינו כי זו תהיה דירתם הראשונה ועוד אחוז דומה- כ 29% ציינו כי הם רוכשים או מעוניינים לרכוש דירה להשקעה.

מחירי דירה ממוצעים בפרויקטים שנבדקו בנתניה- 1.2 עד 2 מליון ש"ח.

 

לדברי קרת,"בהצלבת נתוני הבדיקה לגבי נתניה - מקום מגורי המתעניינים מול סיבת הרכישה- מגורים שדרוג או השקעה, ניכר כי קיים שינוי באופי המתעניינים במגורים בעיר. בקרית השרון, אשר הנתנייתים היו האחרונים לגלות בה עניין, הם מעוניינים לרכוש כיום דירות הן למגורים והן להשקעה. כמו כן, החל שיווק פרויקטים חדשים במערב העיר שם עיקר המתעניינים במובהק הם מקומיים".

 

בדומה לנתניה, גם בכפר סבא נרשם אחוז דומה של מתעניינים ברכישת דירה שהם תושבי העיר- 59%, בעוד 21% נוספים ציינו כי הם מתגוררים בישובי השרון האחרים: רעננה, הוד השרון והרצליה. עוד נמצא כי עיקר המתעניינים ברכישת דירה בכפר סבא לאורך חודשי הבדיקה הם משפרי דיור (53%) לעומת כ 32% שדווחו כי זו להם דירתם הראשונה ורק 15% שציינו כי הם מתעניינים ברכישת דירה להשקעה.

מחיר דירה ממוצעת בפרויקטים שנבדקו בכפר סבא- 1.2-2.5 מליון ש"ח.

 

גם בפתח תקוה נראה כי תושבי העיר שומרים לה אמונים - כ 53% מהנשאלים ציינו כי הם תושבי העיר בהווה ועוד כ 27% ציינו כי הם תושבי  תל אביב והפריפריות הקרובות אליה-  רמת גן וגבעתיים.

בפתח תקווה נרשם אחוז דומה של מתעניינים ברכישת דירה ראשונה ומתעניינים בשדרוג לדירה חדשה (41% ו 38% בהתאמה) כ 22% ציינו כי הם מתעניינים ברכישת דירה להשקעה בפתח תקווה.

מחירי נדל"ן למגורים ממוצעים בפרויקטים שנבדקו בפתח תקוה- 1.4- 2 מליון ש"ח.

 

לדברי בני קרת, "פתח תקווה נמצאת בפאתי תל אביב, לשם השוואה, בכל בירה אירופאית מרחק כמו זה שבין מרכז תל אביב לפתח תקוה יחשב מרחק בין מרכז העיר לאחת משכונותיה. עם זאת, מחירי הנדל"ן בפ"ת עדיין סבירים, זו הסיבה שמתעניינים בה אחוז יחסית גבוה של צעירים. במקביל, בעיקר במתחם אם המושבות שאכלוסו החל לפני כעשור, יש כמות מכובדת של מתעניינים בשדרוג דירתם הקיימת".

 

 

הישוב היחיד בו לא נרשם אחוז גבוה של מתעניינים תושבי המקום, הוא הישוב באר יעקב, ישוב בעל היסטוריה נדל"נית קצרה יחסית. שם העידו מרבית המתעניינים כי הם מתגוררים כיום ב ראשל"צ (46%) , ורק 4% העידו כי הם תושבי באר יעקב או סביבתה. בנוסף נרשמה בבאר יעקוב תנועת מתעניינים מישובי השפלה (
נס ציונה, רחובות וכ') בשיעור של 19% . עיקר המתעניינים בדירות בישוב ( 55% ) ציינו כי זו דירתם הראשונה, בעוד 38% ציינו כי ישדרגו את דירתם ועוד כ 7% שציינו כי הם מתעניינים בדירה בבאר יעקוב לצרכי השקעה.

מחירי דירות בממוצע בישוב 1.3-1.75 מליון ש"ח.

 

לדברי קרת, "באר יעקוב הינו ישוב חדש וצעיר ומתפתח , פיזית הוא צמוד לראשון לציון בה אין כיום פתרונות מגורים הולמים לכיסו של הקהל הצעיר. עובדה זו מסבירה את האחוז הגבוה מאד של תושבי ראשל"צ המתעניינים במגורים בבאר יעקוב".

מקרים דומים של מקומות שפרחו בעקבות קרבה לערים/ישובים שבהם היתה מצוקת מגורים - קרית השרון בנתניה אליה נהרו מהשרון הדרומי, נוה הוד שביהוד ונמצא קרוב לנוה מונוסון ועוד.

בני קרת, מנכ"ל משותף ובעלים של משרד הפרסום אזימוט מקבוצת באומן בר יבנאי. רואה חשבון במקצועו.


משמש יועץ אסטרטגי לשיווק נדל"ן לחברות נדל"ן וליזמים הבאים:


אפריקה ישראל, אמריקה ישראל, קרדן נדל"ן, מ. אביב, בנוי התיכון, שמשון זליג, דורון לוי, רסקו, אזורים, משהב, ועוד....


http://www.bbrg.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב