דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סורגים - מעקות 

מאת    [ 09/03/2010 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 2459 פעמים ]

סורגים, מעקות

 

סורגים ומעקות הם בדרך כלל מוצרים המיוצרים באותו מקום, זאת בשל כך שתהליך היצור של שני המוצרים הללו די דומה. שני המוצרים הם מוצרים העשויים ממתכת. מדובר בכמה רצועות המחוברות במרווחים שווים על יד רצועה אחת מלמעלה, ורצועה אחת מלמטה בתהליך הלחמה. המבנה יכול להיות גם הפוך, הרצועות יכולות להסתדר לרוחב, והחיבורים יהיו מצד ימין ומצד שמאל.

לסורגים ומעקות יש גם תפקידים דומים: לשמור על ביטחון ובטיחות של המשתמש. להלן נבדוק את תפקידי הביטחון והבטיחות של כל אחד מהם.

 

סורגים

 

סורגים הם התקנים הנתלים על החלון, והם עשויים בדרך כלל מרצועות מתכת המחוברות לאורך. מצד אחד, המרווחים ביניהם גדולים מספיק כדי לא לפגוע בשדה הראיה של דיירי הבית, שרוצים להציץ מהחלון, ומצד שני, הם צרים מכדי שאדם יחדור דרכם לתוך הדירה. המטרה של הסורגים היא למנוע פריצות לבתים. סורגים אינם ניתנים להזזה, כך שחדירה לדירה דרך החלון אינה אפשרית. אנשים רבים שמחפשים דירה להשכרה לא מוכנים להיכנס לדירה שנימצאת בקומות נמוכות ואין בה סורגים, זאת בשל החשש לביטחונם וביטחון רכושם. ככל שהדירה נמוכה יותר, כן גדלה החשיבות של הסורגים. חשוב גם שיהיו סורגים על הקומות האחרונות של הבניין, משום שיש מקרים של פריצה לבתים דרך הגג. מקרים אלו נדירים יותר, אך קיימים. פריצות דרך החלונות זה תופעה די נדירה בקומות הביניים של הבניין.

אם אתם שומרים רכוש  יקר ערך בדירה, כגון תכשיטים, שעונים, כסף וכו', כדאי לקחת את מקדם הביטחון הזה, ולשים סורגים על החלונות. יתרה מזאת, אם תרצו לבטח את תכולת הדירה שלכם, חברת הביטוח תחייב אתכם להתקין סורגים בבית.

לסורגים יש גם תפקיד בטיחותי. הרבה משפחות עם תינוקות מתקינות סורגים כדי שאם במקרה הילד יגיע אל החלון, שהוא לא יפול דרכו. יש שיגידו שלא צריך סורגים, פשוט צריך להשגיח על הילד. זה לא טיעון חכם במיוחד, כי אי אפשר להשגיח על שום ילד בלי להסיר ממנו את העיניים. מי שלוקח צעדים להבטחת ביטחון הילד שלו, מרחיק ממנו את הסכנה המיותרת.

 

מעקות

 

גם מעקות, בדומה לסורגים, אמורים לספק צורך של בטיחות. תפקידו של המעקה הוא להעניק משענת לאנשים העולים במדרגות, כמו גם למנוע את נפילתם. קוראים הרבה מקרים של מעידות על המדרגות, ובהרבה מקרים אחרים, מה שעוצר את הנפילה זה מעקות, אותם אנו תופסים בזמן הנפילה. נפילה ממדרגות עלולה להסתיים בשברים ותופעות מאוד לא נעימות, במיוחד בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר, ולכן חשוב במיוחד להתקין מעקות בכל בית ובניין שבו יש מדרגות. המעקות מעניקות ביטחון לאנשים שמתקשים לעלות במדרגות. הם יודעים שיהיה להם במה לתפוס אם ימעדו ויפלו.

מעקות יכולות לשמש גם כקישוט לבית. היות והמעקות עשויות ממתכת, הניתנת לעיצוב  בקלות יחסית, אפשר להגיע להרבה עיצובים יפים. יש כאלה שמצמידים מעקות לקיר, למרות שאין שם צורך אמיתי במעקה, והסיבה לכך היא כדי לקשט את הקיר הצמוד למדרגות.

 

סורגים ומעקות הם מוצרים חשובים מאוד בהיבט הבטיחותי, חשוב להשקיע באיכות שלהם. מעקות וסורגים מעוצבים יכולים גם לשפר את מראה הבית, המעקות- מבפנים, והסורגים- מבחוץ.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב