דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי בפעם האחרונה עברת קורס בעזרה ראשונה או החייאה ?? 

מאת    [ 08/03/2010 ]

מילים במאמר: 723   [ נצפה 2509 פעמים ]

מתי עברת לאחרונה קורס או רענון בעזרה ראשונה והחייאה ???

לרוב על שאלה זו תמצא את הנשאל מתפתל בחוסר נעימות... כאשר תוסיף ללחוץ ותשאל (כמובן, אחרי הדפיקות על השולחן, חמסה, חמסה, שום בצל וכו'...) מה יקרה במידה וקרוב משפחתך יזדקק לטיפול רפואי דחוף? (תאונת דרכים, נפילה, חבלה, או כל חולירע אחרת...) האם תהיה מוכן לקחת את הסיכון שבאותו הרגע לא יהיו באזור בו אתה נמצא אמבולנסים פנויים ??! כמובן שאחרי שאלה זו, הנשאל כבר מחליף צבעים, סך הכל, אצל כולנו המשפחה, היא איזשהו כפתור שברגע שלוחצים אליו, פתאום הכל נראה אחרת, נשמע אחרת ומריח אחרת... עכשיו זה כבר לא "מה יקרה אם תראה מישהו נופל ברחוב?" עכשיו זה אצלך... הבן שלך... אבא שלך... האישה... הבעל... האנשים הקרובים אלינו.

עכשיו לאחר ההקדמה וההבנה של חשיבות העניין ע"י לחיצה על הכפתורים הנכונים, בואו ונתחיל לדבר לעניין.

במדינת ישראל יש מצוקה של כח אדם רפואי וכמובן... כסף. ארגון ההצלה הלאומי שלנו הוא כמובן מגן דוד אדום בישראל אשר פרוש ברחבי המדינה. הארגון בנוי פחות או יותר מכ- 1000 עובדים בשכר ועוד 3000 מתנדבים ללא שכר אשר מתפקדים בתפקידים שונים במערכת. אני בטוח שיצא לכם לעבור בהזדמנות זו או אחרת ליד תחנת מגן דוד אדום הקרובה למקום מגוריכם ולראות שורה של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ בחניה, בנוסף, לחלק מכם יש את המחשבה שכולם מאוישים ע"י אנשי צוות וממתינים לאירוע הבא, רק שלא כך הדבר. לרוב, מתוך כל האמבולנסים שתראו בחניה, רק אמבולנסים בודדים יהיו במשמרת. למה זה מעניין אתכם ואיך זה קשור לעניין?! לצורך העניין נשתמש בעיר פתח תקווה כדוגמה, בעיר פתח תקווה יש בשעות הבוקר (לרוב) 3 אמבולנסים רגילים במשמרת וניידת טיפול נמרץ 1, זאת אומרת... שהאדם החמישי אשר יזדקק לאמבולנס בתחום פתח תקווה (מכל סיבה... תאונת דרכים, התקף אסתמה, כאבים בחזה  וכו'...) דבר אפשרי ביותר, להזכירכם כמות האוכלוסייה בפתח תקווה נכון לשנת 2009 עומדת על כ- 197,800 איש !!! אותו חולה / נפגע, יאלץ להמתין לאמבולנס שיצא מנקודת הזנקה קרובה (יחסית) אחרת, למשל: ראש העין, קריית אונו ויהוד. בחישוב מהיר אתם יכולים לנסות לחשב את זמן ההגעה של האמבולנס אל החולה שלנו. (והוא רק החמישי...)

זמן ההגעה של אמבולנס (ע"פ סטטיסטיקה) אל חולה / נפגע עומד נכון להיום על 9-10 דקות.

איך הנתון הזה נשמע לכם? לחלק מכם ישמע כמו זמן סביר ולחלק ישמע כמו נצח... אז ראשית נציין כי לא כל האירועים אשר מתקבלים במוקדי מגן דוד אדום, מוגדרים כדחופים ועבור אותם אירועים, 10 או 15 דקות אפילו יכולים להיות זמנים סבירים וללא סיכון חיי החולה, אך מנגד, קיימים אירועים דחופים ואכן, ההגעה לחולה / נפגע דחוף לאחר כ 9-10 דקות, מבלי שהחולה יקבל טיפול בשטח בזמן זה עלולה להיות מסוכנת ואפילו לחרוץ את גורלו של המטופל.

(ע"פ סטטיסטיקה)

מהרגע שבו מטופל מפסיק לנשום וליבו מפסיק לפעום, עד כ-4 דקות לאחר מכן, המוח עדין יהיה מחומצן ולכן סיכויי ההצלה יהיו גבוהים כאשר יקבל המטופל, טיפול מציל חיים בשלב זה.

(ע"פ סטטיסטיקה)

כאשר עברו 4 דקות מהרגע בו הפסיק לנשום וליבו הפסיק לפעום, יתחיל במוחו של המטופל נזק בלתי הפיך כתוצאה ממוות של תאים (בעקבות חוסר הגעת חמצן), זאת אומרת שגם כאשר נתחיל לבצע את ההחייאה לאחר כ-4 דקות, ונצליח להציל את הנפגע, קיים סיכוי סביר שהמשך חייו יהיו עם פגיעה מוחית כלשהי.

(ע"פ סטטיסטיקה)

כאשר עברו 6 דקות מהרגע בו הפסיק לנשום וליבו הפסיק לפעום, רוב התאים במוח או כולם, כבר ימותו וסיכויי ההצלה של המטופל יהיו נמוכים ביותר.

לסיכומו של עניין, מטרת המאמר לא באה להראות כמה מישהו לא בסדר, כמה אין אמבולנסים, כמה המדינה כך או אחרת... מטרת המאמר היא להעביר לך הקורא את חשיבות הדבר, לגרום לך הקורא להבין שמרגע התרחשות האירוע כמעט לעולם לא יגיע אמבולנס תוך 4-6 דקות, לא כאשר אנחנו במרכז העיר ובטח ובטח שלא כאשר במקום מרוחק מן הישוב, נכון לשנים האחרונות מדינת ישראל הבינה את בעייתיות העניין ופועלת בכדי להכשיר כמה שיותר אנשים בתחומי העזרה הראשונה, נכון להיום כמעט כל לימודי הסמכה במדינת ישראל עוברים בדרך זו או אחרת בקורס עזרה ראשונה, במידה ולא יצא לך לעבור בשנה האחרונה קורס או רענון עזרה ראשונה פנה אלינו עוד היום והכנס לקבוצות קיימות או פנה למעסיקך ודרוש קורס במקום העבודה. בקורסי העזרה הראשונה תוכל ללמוד כיצד ע"י פעולות פשוטות תוכל להציל את חיי הסובבים אותך ברגע האמת. לאלו מכם שקוראים את המאמר וחושבים "עזווווווווווווווווב... עברתי קורס עזרה ראשונה בצבא... זה בסדר..." השאלה הנשאלת היא: מתי ?? במידה והתשובה היא בשנה האחרונה, כל הכבוד. במידה והתשובה היא "ב-48 עם בן גוריון... הייתי חובש שלו..." רע מאוד...

לפרטים נוספים והרשמה לקורסים הקרובים למקום מגוריכם היכנסו כבר עכשיו !!

www.Premergency.co.il

Premergency ויפה שעה אחת קודם !!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב