דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריח הבושם אובייקטיבי אך לא מתאים 

מאת    [ 07/03/2010 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 3072 פעמים ]

יש קשר ישיר בין אף / פה לבין הזיכרון שלנו במח, לכן ריחות מתקשרים באופן אוטומטי עם חוויות (טובות או רעות). לפעמים אנחנו שונאים ריחות הנחשבים נעימים רק משום שהם מזכירים לנו חוויות קשות. באותו אופן אנחנו מפתחים סימפטיה לריחות שמזכירים אירועים מענגים, אף שבאופן אובייקטיבי הם נחשבים פחות נעימים (ריח הגוף שלנו, למשל, או ריחה של גבינת קממבר). למרבה הפלא (או לא), ייצור בשמים עובד על הרציונל הזה ושואף למכור לנו ריחות שיזכירו לנו דברים נעימים, אבל לא בהכרח יתאימו לנו פיזית. הרי זה ידוע שבושם מתאים / לא מתאים לגוף לפי חומציות העור והזיעה.

בימי קדם הבושם שמצאו אנשים בסביבתם (ובעיקר, יש להניח מצאו נשים בסביבתן) היה בהתאם לצמחי הריח והתבלינים שגדלו בסביבה, קרי הריח של הבשמים התאים באופן מושלם לחומציות הגוף ולסוג העור. בכל חבל ארץ הייתה "עדה" הומוגנית, עקרון מנחה לכל העולם כולו, והיא מצאה חומרי הבישום שיתאימו למבנה עורה ולהרכב הכימי של הזיעה של חברי הקהילה. היום תפוצתו של בושם מותגי רחבה מאוד, ואמורה על כן להתאים למבנה ההורמונאלי של אוכלוסיות שונות ואפילו גילאים שונים כמו הגיל השלישי, אך לא כך הדבר. יצרני הבשמים מכוונים את הרכב המוצרים שהם משווקים למכנה המשותף הרחב ביותר של ריחות עור. התוצאה: הבושם שאנו קונים לא מתאים לגוף, יוצר אלרגיה ומתנדף מהר. חשוב להתאים בושם לסוג העור וחומציותו. לשם כך התייעצו ברופא עור או בדיילת מומחית בחנות בשמים.

בשמים בריאים יותר

בשמים הינם מוצרי טיפוח פופולאריים ביותר בישראל. בושם הוא מעין אביזר אופנה וישנם בתי אופנה רבים אשר רוקחים עשרות מותגי בושם, פופולאריים בעולם ובישראל. בשמים רבים נמכרים בישראל בערמות, אבל יש בהם גם בעיות, שאפשר לפתור אם קונים בשמים בחנות בוטיק. מיד נגיע לזה. אפשר להכין בשמים מחומרים טבעיים, לערבב שמן, חוחובה ומייצרי ריח מסוגים שונים ויש לכם בושם איכותי, שלא עושה דלקת, אלרגיה או רגישות, לא הורס את הריאות ואפילו יש לו סגולות בריאות ארומה תרפיות! יש הבדל בין הבשמים ה"רגילים" לבין בשמים טבעיים. בבשמים "רגילים" ניתן למצוא אפילו עד 60% חומרי ריח סינתטיים, לכן הם נשארים הרבה זמן על העור. אבל הבריאות שלהם מוטלת בספק, ומחירם יקר מאד.

 

בשמים טבעיים, עשויים בדרך כלל צמחי מרפא בדרך כלל משמנים אתריים, מצמחים, פרחים, זרעים ושילובים עם חומרים רבים אחרים, אשר יחד עושים את הריח המוכר לנו מבשמים רגילים אולם בהחלט יש לה ערך מוסף איכותי לעונד אותו, כמו הבטחה שלא תהיינה אלרגיות שיש לרוב המשתמשים בבשמים שהם רק "ריח" וזהו הכל. בשמים טבעיים נעשים באותם קטגוריות כמו בשמים רגילים. ריכוז הריח בהם זהה לכל בושם "רגיל" (פרפיום ריכוז שלושים אחוז, או דה פרפן חמישה עשר אחוז, או דו טואלט 10%, או דה קולון 2% ואפטר שייב 2%), מה ששונה הוא, החומר הטבעי ממנו עשוי רוב הבושם. המחיר שלו לא יקר, שווה מאד אפילו ללמוד לעשות אותו בבית (ישנם אתרים רבים באינטרנט וגם קורסים בארץ ובעולם, חיפוש קטן בגוגל יביא תוצאות רבות בנושא לימוד בשמים טבעיים), וככה ליהנות מריח טוב ובריאות טובה גם יחד ולא אחד על חשבון השני.

צוות כותבי מאמרים מקצועיים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב