דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי שוכר - דייר- באמצעות הוצאה לפועל 

מאת    [ 07/03/2010 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 5473 פעמים ]

פינוי מושכר – הוצאה לפועל

לאחר כשנה מאז הותקנו התקנות החדשות העוסקות בפינוי מושכר, מתברר שהפתרון היחיד לפינוי השוכר הוא פתרון טוב ומהיר לפינוי משכיר.

כמובן, שהפתרון הטוב ביותר הוא להקדים תרופה למכה ולזהות את אותם שוכרים עוד בטרם התקשרת עימם בהסכם וזאת ע"י נקיטת פעולות פשוטות, כמו בדיקה באתרי האינטרנט השונים, לרבות של ההוצאה לפועל ובנק ישראל על מנת לתהות על קנקנם של אותם שוכרים ובהמשך, ככל שנמצאו מתאימים, לערוך הסכם שכירות מקצועי אצל עורך דין אשר יספק הגנה מרבית על המשכיר.

אשר לאותם משכירים שכבר "נפלו בפח", הרי שאין להם כל אפשרות משפטית לפינוי המושכר מלבד נקיטת הליכים משפטיים בהתאם  לתקנות החדשות העוסקות בפינוי מושכר, אשר עלולים להגיע לכדי חודשיים שלושה, אך עדיין מהווים הפתרון היחיד והמהיר ביותר.

עפ"י התקנות, משכיר יכול להגיש לבית המשפט "תביעה לפינוי שוכר" אשר לא תכיל סעדים נוספים פרט לסעד הפינוי הנתבע, ברם, המשכיר יוכל להגיש תביעה נוספת הכוללת סעדים כספיים בהליך משפטי נוסף ונפרד ללא צורך בקבלת רשות מבית המשפט, כלומר, פיצול הסעדים ניתן למשכיר התובע מיד עם הגשת התביעה. על מנת להחיש את ניהול ההליך המשפטי, קובעות התקנות כי יש לצרף לכתב התביעה את טיעוני המשכיר, תצהירי עדות ראשית מטעמו, אסמכתאות משפטיות ואת המסמכים הנוגעים לתביעת הפינוי וכך גם על השוכר הנתבע לפעול בכתב הגנתו.

התיקון המשמעותי ביותר בתקנות אלה הוא, כי בית המשפט יקבע מועד לדיון בתביעת הפינוי לא יאוחר מ- 30 יום מהמועד האחרון להגשת כתב ההגנה האחרון. ברם, המציאות קצת שונה וזאת עקב עומס התיקים בבית המשפט. בפועל, בעת הגשת כתב התביעה, בית המשפט קובע בו ביום מועד בו ישמע הדיון בתביעה, כאשר מועד הדיון נע בין שלושה ולעיתים בבתי משפט מסוימים גם לארבעה חודשים. כלומר, עם הגשת התביעה, משריין לעצמו המשכיר התובע מועד דיון.

בעיה נוספת שמתעוררת הינה, גם כאשר ניתן פסק דין לפינוי המושכר, השוכרים לא מקיימים אותו וממשיכים להחזיק במושכר.

מה עושים?

במקרים אלה, אין מנוס מפניה מיידית ללשכת ההוצאה לפועל בבקשה לביצוע פסק הדין לפינוי. במרבית המקרים, לאחר שהשוכרים מקבלים לידיהם "אזהרות" קרי, הודעה כי נפתח כנגדם תיק הוצל"פ לפינוי, מסמנת לשוכרים שהם מתגוררים בדירה על "זמן שאול" ולמעשה "שעון החול" שעד לפינויים בפועל מתחיל לעבוד.

אשר לאותם שוכרים שפתיחת הליכי ההוצל"פ אינם מרתיעים אותם, הרי שעם התקדמות הליכי ההוצל"פ, והמצאת "הודעות פינוי" לאותם שוכרים, הרי שהקץ לשהותם של אותם שוכרים במושכר מתקרב, והידיעה שאם לא יפנו את המושכר עד למועד הפינוי שנקבע להם יפונו בכח, עושה את שלה והמושכר מפונה ברב המוחלט של המקרים של שוכרים קשים, בשלב זה.

אם השוכר עקשן ולא מפנה גם לאחר קבלת הודעת הפינוי, יש לבצע פינוי בפועל באמצעות לשכת ההוצל"פ הכוללת פריצה למושכר, פינוי ועיקול תכולת המושכר לטובת החוב של השוכר למשכיר והחלפת מנעול דלת המושכר.

אכן, מדובר בפרק זמן נוסף של התנהלות מול השוכרים באמצעות לשכת ההוצל"פ, ברם, זהו המוצא היחידי וביצועו באופן יעיל ונכון, יכול לקצר את התהליך ולהרוויח זמן יקר עבור המשכירים העייפים והפגועים כלכלית ונפשית.

מאמר זה נערך ע"י עו"ד אלי מלול המתמחה מתביעות פינוי שוכרים. המידע המשפטי המוגש, מהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. העורך אינו אחראי בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי זה. מידע נוסף בעניין ניתן לקבל באתר WWW.MB-LAW.CO.IL  או בטל': 03-6955644

משרד מור,בוקר ושות' מונה צוות: עו"ד דיני עבודה, עו"ד דיני משפחה עו"ד גירושין, הוצאה לפועל, נדל"ן - פינוי שוכר / מושכר, מסחרי - אזרחי. התקשר וקבע פגישת יעוץ ראשוני ללא תשלום: 03-6955644 תחומי המומחיות העיקריים של משרדנו: דיני עבודה - הגשת תביעות ובקשות שונות לבתי-הדין לעבודה, ייצוג עובדים ומעבידים, ייצוג עובדים בהליך של פירוק חברה, פיצוי פיטורין, דמי מחלה, דמי הבראה, חופשות, קופות גמל, הלנת שכר, תאונות עבודה ועוד . דיני משפחה - ייצוג בבתי המשפט לענייני משפחה ובתי-הדין הרבניים, בין היתר, הליכי גירושין, תביעת למזונות, תביעות רכושיות, עריכת צוואות וטיפול בירושות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב