דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בצק סוכר לעיצוב עוגות לאירועים 

מאת    [ 06/03/2010 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 6327 פעמים ]

מה זה בצק סוכר?

בצק סוכר הינו חומר העשוי בעיקר מאבקת סוכר וסירופ תירס. לכן, היתרון העיקרי של בצק הסוכר על פני המרציפן כחומר לקישוט ועיצוב העוגה הינו טעמו המתוק של בצק הסוכר האהוב על ידי ילדים ומבוגרים כאחד. השימוש בבצק הסוכר כחומר לעיצוב עוגות נפוץ מאוד בארצות הברית שם הוא ידוע בכינוי  Fondant וכן באנגליה, אירופה ואוסטרליה שם הוא ידוע בכינוי  Sugarpaste.  בארץ מוכרים בצק סוכר איכותי ביותר אותו ניתן להשיג בחנויות המתמחות בכשרות רגילה, כשרות גלאט ואף כשרות לפסח.

מהן תכונות בצק הסוכר?

בצק סוכר  דומה בתכונותיו לפלסטלינה בכך שניתן לרדד אותו ולעצב בו דמויות. הבצק הגולמי הינו קשה ועל מנת לעצבו נדרש לרככו באמצעות לישה. לאחר שהבצק רך ניתן לרדד אותו באמצעות מערוך לעובי הרצוי. ריכוך הבצק בלישה גורם לו להיות דביק ולכן נדרש להשתמש במעט אבקת סוכר או בקורנפלור (כשם שמשתמשים בקמח בעת רידוד בצק לעוגיות).

בעת העבודה בבצק סוכר יש להיזהר שלא לייבשו שכן בצק סוכר יבש נוטה להתפורר ולהיסדק ואינו שמיש לעיצוב. לשם כך יש להקפיד על מספר כללים: ראשית, יש לעבוד באופן מהיר וללא עיכובים. שנית, בעת הרידוד יש להשתמש בקורנפלור או באבקת הסוכר באופן מבוקר. וכלל חשוב נוסף: בצק סוכר שאינו בשימוש חייב להיות עטוף בניילון סגור ואטום.

צביעת בצק הסוכר

הבצק מיוצר בצבע לבן ונהוג לצבעו בצבעי מאכל לפני רידודו. צבע המאכל נמכר בצורת אבקה או בצורת ג'ל. השימוש בג'ל עדיף שכן הוא קל יותר ושומר על מרקם הבצק. בנוסף ניתן להשיג צבעי מאכל טבעיים לגמרי בצבעים כגון ירוק, כתום ועוד. הנמנעים מתהליך הצביעה יכולים לרכוש בחנויות המתמחות בצק סוכר צבוע מראש.

למה משמש בצק סוכר?

החומר אידיאלי לציפוי עוגות יום הולדת ועוגות לאירועים. הסיבה לכך היא שבצק הסוכר הינו נוח לעיצוב ולפיסול. יש לצפות בבצק סוכר רק עוגות שאינן דורשות קירור, שכן הלחות שבמקרר פוגעת הן בבצק הסוכר והן בקישוטים הצבעוניים. אין חשש באשר לטריות העוגה שכן בצק הסוכר שומר למספר ימים על טריות העוגה ה"כלואה" בתוכו.

בנוסף, בצק הסוכר מתאים במיוחד ליצירה מתוקה של ילדים אשר יכולים ליצור סוכריות מתוקות ולאחר מכן לאכול את היצירות מעשה ידיהם. ניתן לרדד את בצק הסוכר ולהשתמש בחותכי עוגיות על מנת לקרוץ סוכריות בצורה המתאימה ולקשטן. לאחר ההכנה יש להניח את הסוכריות על משטח על מנת שיתייבשו ויתקשו.

לירז פינבליט - סודות מתוקים.עוגות מעוצבות בצק סוכר לימי הולדת ואירועים, תמונות אכילות, הפעלות בצק סוכר לילדים וסדנאות בצק סוכר למבוגרים באזורי המרכז, חיפה והצפון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב