דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד גלישת גלים ופאדלבורד (SUP , פאדל בורד)לנשים- זה אפשרי וכדאי ללמוד לגלוש 

מאת    [ 05/03/2010 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 4330 פעמים ]

תמיד חלמת לגלוש,אבל את עמוסה בלבטים וחוששת שעברת את הגיל,שאת לא בכושר,הים מפחיד אותך,המים קרים בחורף ובקיץ חם מידי,את מרגישה נבוכה ללכת עם גלשן לימוד בחוף,ליפול בתוך המים ומרגישה שאנשים מסביב ישפטו אותך ויצחקו ממך..

                                  ובכן,את יכולה להרגע-לחששות שלך אין כל אחיזה במציאות!

אמנם נכון שללמוד לגלוש זה מורכב יותר מלרוץ למים עם גלשן,לחצות בקלות את הגלים,לתפוס גל ולהעמד על הגלשן,אבל זה בהחלט אפשרי לגלוש בכל גיל,בכל רמת כושר,לימי החורף הקרים יש חליפת גלישה ששומרת על חום הגוף,ובקיץ יש מספיק שעות נעימות,ולאחר מספר תרגולים במים,הים יראה לך פחות מפחיד.בכל העולם,ספורט גלישת גלים נפוץ מאוד בקרב נשים,להיות גולשת גלים זה קול,משוחרר ומודרני.לא רק בקליפורניה,הוואי ואוסטרליה יש המון נשים שגולשות.גם אצלנו בארץ,בעשור האחרון יש יותר ויותר גולשות בוגרות וצעירות שאוהבות לגלוש,ונהנות מהפעילות בים בין הגלים.  

 למה  כדאי לך ללמוד לגלוש?

1.גלישה עוזרת לפתח שיווי משקל ויציבות על הגלשן,וגם מחוץ למים.

2. גלישה זו התמכרות בריאה, ואחד מאימוני הכושר המאתגרים ביותר,שלעולם לא יימאסו עלייך.

3. גלישה מלמדת אותך להיות סבלנית.לא כל גל שמגיע הוא שלך,ולעיתים יש להמתין זמן רב לגל המתאים.

4.גלישה מעצימה את הכוחות שלך ושומרת עלייך צעירה תמיד.

5.גלישה מפתחת את האנטואיציה ועוזרת לך להתחבר לדברים כגון:התרגשות וכייף טהור...

איפה ואיך ניתן ללמוד לגלוש?

שלב הלימוד בגלישת גלים כרוך במגוון פעילויות רחב: תרגול טכניקת החתירה ועמידה על הגלשן,לימוד בטיחות במים ובחוף,הכרת ציוד הגלישה,הכרת הסביבה הימית,התמודדות עם תנאי ים משתנים ועוד,כך שבתור התחלה,מומלץ ללמוד לגלוש במסגרת לימוד ייחודית לנשים(women surf clinic).בסביבה זו תקבלי את הכלים הטובים ביותר ללימוד גלישה בטוחה רגועה ותומכת.אימון ממוקד לנשים,מאפשר לך לבטא את מלוא פוטנציאל היכולת שלך במים בצורה הטובה ביותר.בהמשך,תוכלי לגלוש להנאתך בשעות הפנאי יחד עם כל הגולשים ולהרגיש בטחון.

כדאי לזכור מספר כללים שיסייעו לך לפני תחילת דרכך כגולשת גלים:

בחירת החוף המתאים ללימוד גלישה:כמובן שגלים גבוהים,זרם מים חזק וצפיפות של גולשים במים-אלה דברים שכדאי להמנע מהם.לכן, כשאנחנו מסתכלות על הגלים ואנחנו רואות המון גולשים במים,נדע שזה ממש לא המקום להכנס בו כגולשת מתחילה.עד שאין לך בטחון מלא על הגלשן שלך,את עלולה לסכן את הסביבה ואת עצמך.גולשים מנוסים בדרך כלל מודאגים מגולשים מתחילים שנמצאים באזור שלהם,ואת עלולה לפגוע בהם עם הגלשן שלך בזמן שאת נופלת מהגל.

גובה הגלים :גובה הגלים שבהם את לומדת לגלוש לא צריכים להיות מעל לגובה כתף.זה מאוד יעזור לך עם נושא צפיפות הגולשים במים.גולשים מנוסים בדרך כלל גולשים בגלים הגבוהים יותר שנמצאים רחוק ממך,ולכן הגלים שטובים לך הם בדרך כלל ללא צפיפות של גולשים.כמו כן,ללמוד לחתור בצורה טובה על הגלשן זה דבר שלוקח זמן לסגל אותו לעצמנו,לכן התנאים האידאיליים ללימוד הם:גלים קטנים יחסית,נוחים לחתירה,ומספר גולשים מועט מסביב.

שיפור כושר גופני:כמה שבועות לפני תחילת הקורס מומלץ להתאמן ולהכנס מעט לכושר.זה מה שיעשה את ההבדל בין לימוד מהיר,מהנה וקל,לבין כאבי צוואר,כתפיים ובזבוז זמן מנוחה ארוך בשיעור כמו גם הסתברות לפציעות.כמו כן,תרגילי מתיחות לפני ואחרי הגלישה הינם הכרחיים.חימום טוב לפני גלישת גלים או פאדל בורד ומתיחות להרגעת השרירים אחרי,יעזרו לכם להשאיר את הכתפיים והשרירים התומכים גמישים,חזקים ויכולים לסבול את פעולת החזרה המתמדת של תנועת החתירה.לפחות 10 דקות של מתיחות לאחר הסשן שבהן מחזיקים כל מתיחה לפחות 10 שניות,יעזרו במניעה של כאב שרירים מיותר ביום שלמחרת.

גלישת גלים לנשים הינה פעילות ספורט מאתגרת.ככל שתעמיקי יותר בשלב הלימוד,תתנסי במים ותתרגלי,כך תהפכי לגולשת מנוסה שמצליחה לגלוש,להנות ולהתקדם ברמת הגלישה, בין אם זה גלישת גלים או פאדל בורד-גלשן עמידה.

בהצלחה!

מאיה דאובר,גולשת גלים בכירה בישראל ובאירופה.אלופת הארץ לשעבר 18 שנים ברציפות והגולשת המקצוענית הראשונה מישראל שהתחרתה בסבב גלישה עולמי מקצועני(WQS).מדריכת גלישת גלים מוסמכת ומקצועית עם נסיון של 15 שנים בהדרכה ואימון גלישה בארץ ובחו"ל.


mayAsurf clinic - תחומי התמחות:אימון גלישה אישי וייחודי לילדים,נוער ונשים,בכל הגילאים,ובכל רמות הגלישה,במסגרת קבוצות אימון קטנות(4-6 משתתפים)  


לפרטים,מידע וייעוץ ניתן לפנות למייל: mayad.dauber@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב