דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור ליזם המתחיל 

מאת    [ 22/01/2007 ]

מילים במאמר: 748   [ נצפה 2384 פעמים ]

הקמת עסק ואתה רוצה שכל העולם ידע עליו. הגיע הזמן לעשות יחסי ציבור, שכיום מהווים מרכיב חיוני להצלחת כל עסק. היתרון הוא שיחסי ציבור אינם כרוכים בהוצאות ניכרות.

 

אז מה זה יחסי ציבור? בפשטות, יחסי ציבור הם אינטראקציה בין אנשים. כל מה תעשה או תאמר הוא חלק מיחסי הציבור שלך. זוהי התדמית שאתה משדר בכל יום עם כל מי שאתה פוגש.

 

לפניך שישה שלבים פשוטים בדרך לקמפיין התקשורתי שלך.

 

1. ברר עם עצמך מי אתה ומה החברה שלך עושה. מצא את הצורה הכי משכנעת ומעניינת להציג את עצמך ואת העסק שלך. כך בחשבון שבמצבים רבים תאלץ לעשות זאת בפחות מ 30 שניות . התאמן על ה'פתיח' שלך עד שיהיה מושלם. הביטחון שתשדר יבוא לידי ביטוי בלחיצת היד, ביצירת קשר עין , ובטון הדיבור. באותה מידה חשובה איכות החומרים שאתה מחלק או שולח בדואר, כולל כרטיס הביקור. זכור, הצלחה גוררת הצלחה לכן הרושם הראשוני שאתה יוצר יקרין על העסק שלך.

 

2. עליך להחליט מהו ה'וואו' בעסק שלך, מה ה"סיפור" שלך, של המוצר שלך. מה תוכל לספר למשהו על העסק שלך שישאיר לו טעם של עוד? מה יגרום לאנשים לרצות לשמוע על החברה שלך? לאילו מרכיבים בחברה שלך יש ערך חדשותית? כיצד המוצרים שלך מועלים לציבור או מספקים ערך מוסף? ברגע שתבין מה ה'וואו' בעסק שלך תוכל להכין חומרים המותאמים לאמצעי התקשורת שאליהם אתה מעוניין לפנות.

 

3. הגדר את הקהל היעד שלך והכן רשימת כתבים רלוונטית. תכין רשימה על בסיס השוק למוצר או השירות שלך: מקומי, לאומי, בינלאומי. אם אתה "מקומי" המנסה להתבסס ולצמוח בעיר או בשכונה מסוימת התמקד במקומונים. אם אתה מעוניין לצמוח ברמה הלאומית פנה לעיתונים היומיים: ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ. אל תשכח את העיתונות המקצועית ועיתונות הנישה. לדוגמא, אם העסק שלך מתמחה במזון לכלבים שווה לבדוק אילו עיתונים מיועדים לבעלי כלבים.

 

4. הגיע הזמן לכתוב הודעה לעיתונות. כתוב 3-4 פסקאות על פני לא יותר מעמוד אחד. הצג את הסיפור שלך בבהירות. הפסקה הראשונה חייבת ל"תפוס" את העיתונאים בזריזות. ציין את הפרטים הבאים: מי , מה , מתי, למה, איפה ואיך. שיטה טובה ל"תפוס" עיתונאים היא להציג מידע שחשוב לקהל הקוראים ולקשור אותו לנושאים שנמצאים על סדר היום הציבור או העסקי. הפסקה השנייה יכולה לכלול מידע נוסף מעט יותר מפורט על העסק ובפסקה השלישית ניתן להוסיף ציטוט ממקור סמכות כלשהו. תמיד טוב לצטט צד שלישי שמרעיף עליך שבחים. כך בחשבון שלעיתים התקשורת משתמשת רק בפסקה הראשונה מההודעה אז חשוב שיהיה בה כל המידע הרלוונטי.

 

5. מומלץ להכין תיק עיתונות שיכיל את ההודעה שכתבת ,חומר רקע על העסק והענף (עלון מידע, טבלאת מחירים, מאמרים רלוונטים). מטרת התיק היא לבנות תשתית לכתבה מלאה, לראיון בטלוויזיה או ברדיו. זכור כי עליך להתאים את המסרים לאמצעי התקשורת השונים. למשל , הטלוויזיה תתעניין בתמונה בעוד שהרדיו יתמקד במלל. חשוב מראש איזו תמונה תעביר את המסר שלך באופן הכי אפקטיבי. עדיף להציג סיפור אישי מפני שלצופים יותר קל להזדהות איתו.

 

 

6. הגיע הזמן לשלוח את ההודעה. השתמש ברשימת הכתבים שהכנת. שלב הקריטי הוא אחרי ששלחת את ההודעה. אל תסמוך אל אף אחד שיעשה בשבילך את העבודה. הרם טלפון לכל הכתבים. תציג את עצמך בפחות מ-10 שניות ותגיש להם את הצעתך. תמיד תזכור שאתה חייב ל"תפוס" אותם בפחות מ30 שניות וגם להסביר למה הסיפור שלך שווה סיקור.

 

לסיכום, לפניך מספר עצות שיסייעו לך לקבל חשיפה תקשורתית במהלך כל השנה:

? פתח קשרים אישיים עם אנשי תקשורת

? תמיד תשמור עליך כרטיסי ביקור.

? דע מה מייחד אותך. השתמש בתקשורת להפיץ את הבשורה.

? הכר את המדיה אליה אתה פונה. תמיד תצפה או תקשיב לתוכנית אליה אתה עומד לפנות.

? היה מוכן לראיונות. יכול להיות שיתקשרו אליך לפני שאתה תפנה אליהם.

? היה עקבי בתכנים שאתה משדר. ודא שכל החומרים שלך משקפים את תדמית שלך.

הכותב הוא עורך אתר http://PRNET.co.il העיתון המקוון ליחסי ציבור בישראל ושותף במשרד ביט תקשורת המתמחה ביחסי ציבור לעסקים קטנים ובינוניים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב