דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסוי רקמות עמוק 

מאת    [ 04/03/2010 ]

מילים במאמר: 356   [ נצפה 2011 פעמים ]

בשיטה זו משחררים דפוסי מתח כרוניים בגוף בנקישות קלות ובלחיצת אצבעות עמוקה על האזורים המכווצים, בעת תנועה לאורך קו השרירים, הגידים והרצועות.  שיטה זו מכונה "עיסוי רקמות עמוק" מכיוון שהיא מתמקדת גם בשכבות העמוקות של רקמת השריר.

יתרונות העיסוי הטיפולי
מטופלים מגלים שעיסוי טיפולי עשוי לסייע להם בפתרון בעיות רבות ובכללם דלקת מפרקים(אוסטאו-ארתריטיס ודלקת מפרקים שיגרונית), כאב כרוני וזמני, דיכאון, הפרעות בעיכול, כולל תסמונת המעי הרגיז, עצירות ושלשולים, נדודי שינה, פציעות מפעילות ספורטיבית, כולל התכווצות שרירים או קריעתם ורצועות קרועות. הטיפול מסייע בהקלת מתח והרגעה, מסייע בשחרור מתח שרירי, מעודד ריפוי מהיר של שרירים קרועים ורצועות קרועות, מפחית כאב ונפיחות, מצמצם היווצרות של יתר רקמה צלקתית. מפחית התכווצויות שרירים. מספק גמישות רבה יותר של המפרקים ומגדיל את טווח התנועה, משפר ביצועי ספורטאים. מעודד נשימה עמוקה וקלה יותר, משפר את מחזור הדם ואת תנועת נוזל הלימפה, מוריד לחץ דם, מסייע בהקלת כאבי ראש קשורים במתח, משפר את בריאות העור והזנתו ומשפר את היציבה.

העיסוי הטיפולי ואיכות החיים יתרונות מנטליים
משרה שלוות נפש, מעודד לערנות ולרגיעה יחד, מסייע בהקלת מתח נפשי, משפר יכולת לשלוט באותות כאב ולהגיב להם.מעצים את היכולת לחשוב חשיבה שלווה ויצירתית, מספק את הצורך במגע אכפתי ומעודד, מקנה תחושה של איכות חיים, מפחית חרדה ומגביר מודעות לקשר גוף-נפש.

ממצאי מחקרים על יתרונות העיסוי באופן כללי
גל של מחקרים שנעשו ב - 20 השנים האחרונות הניב למעלה מ 2500 דיווחים. במכון לחקר המגע בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מיאמי נערכו 70 מחקרים על מגע שפורסמו, או שהם בדרכם להתפרסם, רובם על טיפול בעיסוי. הנה כמה מממצאי המחקרים:
עובדי משרד שנעשה להם עיסוי דרך קבע היו ערניים יותר, ביצועיהם היו טובים יותר והם היו מתוחים פחות מאלה שלא נעשה להם עיסוי. 
עיסוי מפחית חרדה, מתח, דיכאון, כאב וגירוד אצל מטופלים שלקו בכוויות.מטופלים שנותחו בבטן התאוששו מהר יותר עקב העיסויים שנעשו להם.פגים שנעשה להם עיסוי עלו במשקלם וגם אכלו טוב יותר מאחרים. התנהגות ילדים אוטיסטיים הייתה יציבה יותר לאחר טיפול בעיסוי.

הגם שאינו מגביר את כוחו של השריר, העיסוי עשוי להמריץ שרירים חלשים ובלתי פעילים ובאופן זה לפצות פיצוי חלקי על היעדר תרגילים וחוסר פעילות בשל מחלה או פציעה.

הכותב דר' רפי פרטר כירופרקטור מוסמך מוסמך הינו המנהל קליני של מרכז בריאות רפאל המספקת טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב