דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לראות ארכיטקטורה בברצלונה 

מאת    [ 03/03/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 4981 פעמים ]

 

למה דווקא ברצלונה?

 

ברצלונה היא אחת מהערים היפות והמעניינות בספרד ובכל העולם. העיר מחולקת ל-11 רובעים ולמרבה השמחה, היא אינה גדולה במיוחד. לנו, התיירים, קל ונעים להסתובב בה ברגל, להתרשם מיופיין של השדרות, להמשיך למוזיאון ולעת ערב לאכול כיד המלך במסעדה קטלונית. כל זה טוב ויפה, אך אין ספק שהפנינה הגדולה ביותר של העיר היא ארכיטקטורה.

 

ברצלונה וסגנון המודרניסטה

 

בשלהי המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 הורחבה העיר ונבנה בה רובע חדש העונה לשם "אישמפלה". משמעות המילה בקטלונית היא הרחבה ואכן, העיר התרחבה. הבניינים החדשים נבנו בסגנון מודרניסטה, שכשמו כן הוא (או לפחות היה): הסגנון המודרני של הימים ההם. הארכיטקט הנודע ביותר של אותה תקופה הוא כמובן לא אחר מאשר אנטוניו גאודי, אשר תכנן כמה מהמבנים הבולטים ביותר בעיר.

 

המבנים המפורסמים של ברצלונה

 

בין הבניינים המפורסמים שתכנן גאודי וניצבים בברצלונה עד היום נמצאים ארמון גואל (פלאו גואל) שעוצב עבור משפחתו של איש התעשייה הקטלוני אוסביו דה גואל והוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו. הארמון נמצא בשיפוצים מאז 2005 ועד היום ניתן לראות רק חלקים ממנו. פארק גואל תוכנן גם הוא על ידי גאודי עבור אותו גואל. הפארק צופה על ברצלונה ממרום גבעת "אל כרמל" והוכרז גם הוא כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו.

 

אי אפשר להזכיר את ספרד או לשהות בברצלונה מבלי לבקר בקתדרלת "סגרדה פמיליה" (בעברית- המשפחה הקדושה). גם תכנונו של מבנה זה שייך לגאודי, אשר לא זכה לסיים אותו, משום שנהרג בשנת 1926 בתאונה. בשל העובדה שלא נשארו תוכניות להמשך העבודות, בניית הקתדרלה עמדה מלכת עד 1946. אז, למרות ויכוחים חוזרים ונשנים, הוחלט להמשיך בבניה של מה שהפך עם הזמן לסמל של העיר הקטלונית.

 

להתרשם מסגרדה פמיליה ומעבודות הבנייה המתמשכות

 

עבודות הבניה על קתדרלת סגרדה פמיליה נמשכות עד היום וניתן לשמוע ולהיות עדים לעבודות במהלך הביקור. בקומת הקרקע של המבנה נמצאת הקריפטה- החלק אותו הספיק גאודי לסיים עוד בחייו ובחלק זה ניתן לראות רישומים ושרטוטים המראים למה הקתדרלה היא פסגת היכולת הארכיטקטונית של ברצלונה ושל העולם כולו.

 

הארכיטקטורה היא גאוות העיר ברצלונה

 

אכן, הגאווה בארכיטקטורה המיוחד של העיר ובקתדרלה המפורסמת ניכרת היטב בעיר. בכל פריט, קטן כגדול אשר תרכשו בחנות המזכרות,  תוכלו לראות את צריחי המבנה, אשר הפך לסמל של העיר ולגאוותה. מסתבר שלא רק כדורגל מביא לברצלונה את שמה.

 

מבנים מרשימים נוספים שמומלץ לבקר בהם הם הקאזה מילה בשדרות גרסיה 92, עוד אתר מורשת עולמית של אונסקו וכמובן גם בקאזה באטיו, בקאזה לאו מורדה ובקאזה אמטלר. כולם תוכננו בסגנון המודרניסטה, על ידי אנטוניו גאודי כמובן, שהפך את העיר הספרדית הזו כמעט במו ידיו לפנינת יופי מרשימה.

 

למה אתם מחכים? ברצלונה מצפה לביקורכם

 

אין ספק כי לברצלונה יש אין ספור אטרקציות להציע לתייר המזדמן, אם לסוף שבוע ואם לחופשה ארוכה בת מספר שבועות. כמות הפלאים שיש לעיר הקטלונית להציע פשוט אינה נגמרת. ניכר שייחודה הגדול של העיר נעוץ בארכיטקטורת המודרניסטה אשר מעניקה לעיר נופך שונה ומעניין. אם אתם נוסעים לפרק זמן קצר או ארוך, מומלץ לתכנן את הזמן כך שלא תפספסו את המבנים המרכזיים והמרשימים של ברצלונה.

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב