דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות גישור 

מאת    [ 03/03/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 5611 פעמים ]

מהן הלוואות גישור?

במצב של בעיית נזילות אין צורך שניקח הלוואה רגילה. בדיוק לשם כך יצרו עבורנו הבנקים כלי פיננסי שנקרא הלוואת גישור.הלוואת הגישור היא הלוואה בה יכול הלקוח ללוות סכום כסף מסוים על סמך סכום כסף אחר אשר אמור להתקבל בוודאות גבוהה. הלוואת הגישור ניתנת לזמן קצוב ובסופו יחזיר הלווה את כל סכום הקרן (סכום ההלוואה) בבת אחת. הכוונה היא שהלקוח יחזיר את אותה הלוואה באמצעות סכום הכסף שנכנס מפתיחת קרן פיצויים או ממכירת נכס אחר שברשותו. קיימות מספר דרכים לקחת הלוואת גישור.

הלוואות גישור כנגד נכס קיים

אנשים רבים שרוצים לשדרג את דירתם, מתחילים דווקא בחיפוש דירה ולא במכירת הדירה הקיימת. במצב כזה עלולה להיווצר בעיה שכן ברגע שמצאנו את דירת חלומותינו, אין לנו איך לשלם עליה. חלק מהסכום שיממן את הדירה החדשה אמור להגיע מן המכירה, אבל עוד לא מכרנו את הנכס הקיים. בדיוק לטובת מצבים שכאלו נוצרו הלוואות הגישור. הבנק יאפשר ללקוח להלוות כסף בהסתמך על שווי הדירה הקיימת. ההלוואה הזו תוחזר לאחר מכירת הדירה.

הלוואות גישור כנגד חסכונות

ניתן לקחת הלוואה כזו גם כנגד חסכונות מסוימים אשר אמורים להיפתח בעתיד הלא רחוק, אך אינם נמצאים מצב נזיל בחשבון שלנו כרגע. לדוגמא, קרן השתלמות אשר אמורה להיפתח בעוד כשנה, או קופת גמל שנוכל לפדות רק בעוד מספר חודשים.
הלוואות גישור באות להבטיח שלא נפסיד עסקה משתלמת רק בגלל שאנו לא יכולים לגשת אל הכסף שלנו בעת מועד ביצוע העסקה. בזכות הלוואה כזו נוכל לנצל את המומנטום גם במצב שבו החסכונות שלנו סגורים ולממש את הקנייה אותה רצינו.

סוגים שונים של הלוואות גישור

בגדול קיימים שני סוגים עיקריים של הלוואת גישור. הסוג הראשון נקרא הלוואת בלון: במסלול זה הלווה מחזיר במשך חיי ההלוואה רק את הסכום של הריבית. מכיוון שבמסלול הזה לא נוגעים בקרן עד סיומה של ההלוואה, ההחזרים החודשיים קטנים משמעותית ועושים לנו כלווי הכספים, חיים הרבה יותר קלים.
המסלול השני בו ניתן לקחת הלוואות גישור נקרא גרייס או בלון מלא. במסלול זה הלווה לא משלם כלום עד סוף תקופת ההלוואה- ללא תשלום הקרן וללא תשלום ריבית. מסלול זה יכול להיות אטרקטיבי מכיוון שעד מועד ההחזרה אין עלינו שום נטל כלכלי, אך אין לקחת הלוואה במסלול שכזה בקלות דעת.

הסיכונים בלקיחת הלוואות גישור

חשוב לזכור שבתום תקופת ההלוואה יהיה עלינו לשלם את כל הסכום כולל הקרן והריבית. מכיוון שהריבית חשופה למדד, אנו עלולים למצוא את עצמנו מחזירים חוב גבוה משהתכוונו, כזה שלא בטוח שנוכל לעמוד בו בקלות.
לכן, כאשר אנו לווים כסף בשיטת הגישור, מומלץ לעשות זאת בסכומים קטנים או לתקופות קצרות. כך לא נמצא את עצמנו מחזירים סכומים שלא תכננו ונשמור על שפיות כלכלית. בכל מקרה, כמו בכל תחום, מומלץ לעשות סקר שוק לפני שאתם מחליטים על מסלול הלוואות גישור מסוים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב