דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתגרשים? אפשר גם אחרת . . . 

מאת    [ 02/03/2010 ]

מילים במאמר: 882   [ נצפה 1978 פעמים ]

כמה סיפורים כבר שמעתם על בני זוג שהחליטו להתגרש ומצאו עצמם במלחמות התשה בבתי המשפט ובתיי  הדין הרבניים?

 במקרים רבים זוגות המחליטים להתגרש נוטים לשכוח, כי יש להם אינטרסים משותפים, כגון, ילדים משותפים, רכוש משותף וממון.

במלחמות ההתשה בבתי המשפט ובבתי הדין הרבניים לרוב מגיעים, בסופו של דבר, להסכם גירושין כולל, אולם הדרך אליו רצופה קשיים שלעיתים קשה לשים מאחור.

 החלטתם להתגרש אולם אתם רוצים להימנע מהליך ארוך וכואב, מפגיעה ברכוש ובכספים ומפגיעה בילדים?

הליך הגישור הינו הליך אשר יש בו בכדי למנוע את תחושת המתח, אובדן השליטה, המאבק וההתקוטטות המלווים את הליכי הגירושין בבתי המשפט ובתי הדין.

באמצעות הליך הגישור ניתן למזער את הנזק שנגרם למשפחה, לילדים ולקרובים על ידי כך שבני הזוג מגיעים להסכם אשר יתנהל באווירת משא ומתן, הכולל בתוכו את כל ההסכמות בין בני הזוג ומשקף את הצרכים העכשוויים והעתידיים של בני הזוג וילדיהם. ההסכם כולל הסדרי ראיה, מזונות קטינים, חלוקת הרכוש המשותף וכל נושא אחר העומד בין בני הזוג ודורש הסדרה.

התחושות הקשות המלוות לא אחת, את הליך הגירושין, נעלמות במסגרת הליך הגישור ובמקומן אתם מוצאים עצמכם חשים העצמה אישית, ביטחון והזדמנות של כל אחד מהצדדים לפתיחת פרק חדש בחייו האישיים.

בשנים האחרונות הליך הגישור הולך ותופס תאוצה והכרה בקרב הציבור בכלל והמתדיינים בבתי המשפט בפרט, כהליך לפתרון סכסוכים בדרך אלטרנטיבית, אשר מעביר את הצדדים מניהול מאבק והסלמת הסכסוך לגישה של הסכמה.

היתרון הבולט של הליך הגישור הינו כי אין צד "מפסיד" וצד "מנצח". בהליך הגישור שני הצדדים יוצאים נשכרים ומנצחים, שכן, לצדדים שליטה מוחלטת בהליך עצמו וכל תוצאה אשר מתקבלת, מוסכמת על שני הצדדים.

יתרונות נוספים של הליך הגישור הם זמן וכסף. כאמור, הליך הגישור יכול לחסוך כספים רבים, כגון, תשלום לחוקרים פרטיים, מומחים, תשלום שכ"ט עו"ד, תשלום אגרות בית משפט ועוד. כמו כן, הליך הגישור חוסך זמן יקר, שכן, הינו הליך מהיר וממוקד.

כדי שהליך הגישור יצליח ובסופו יחתם הסכם, ישנם מספר עקרונות חשובים המלווים כל הליך גישור באשר הוא. כך למשל חשוב מאוד, כי הצדדים לגישור יקיימו את ההליך בהגינות, בתום לב ויגלו כל מידע רלוונטי וחשוב לצורך סיום הסכסוך.

אנשים רבים חוששים  לנהל  הליך של גישור במחשבה, כי במסגרת הליך הגישור יחשפו מידע ו/או מסמכים היכולים לשמש נגדם  בהליך השיפוטי במידה והליך הגישור לא יצליח והם יאלצו לפנות לבית המשפט לקבלת הסעד המבוקש על ידם. חשש זה הינו מוטעה! במסגרת הליך הגישור המגשר מסביר לצדדים כבר בפגישה הראשונה, כי הליך הגישור הינו חסוי! הצדדים מנועים למסור לבית המשפט או בית הדין דברים ומסמכים שהועלו במסגרת הליך הגישור במישרין או בעקיפין.

כמו כן, חשוב לציין כי הליך הגישור הינו הליך וולונטרי במהותו וכל צד רשאי בכל שלב להחליט מטעמיו הוא, להפסיק את ההליך ולפנות לדרכי פעולה אחרות.

מעבר לפתרון בעיות פרקטיות וכספיות של חלוקת רכוש, מזונות, משמורת ילדים והסדרי ראיה, הליך הגישור מקל ועוזר להתגבר על המטענים הרגשיים הקשיים המלווים את הליך הגירושין כשלעצמו.

המגשר הינו מגשר מוסמך אשר תפקידו להוביל את הצדדים להסכמות תוך יצירת דיאלוג והבנה הדדית. המגשר בתפקידו מסייע לכל צד להבין את מניעיו, רצונותיו וצרכיו במצב הנתון.

חשוב לציין, כי המגשר לא יעסוק בסיבות ובמניעים של הצדדים אשר הביאו אותם להתגרש. המגשר אינו יועץ זוגי ומטרתו להביא הצדדים לידי הסכם בדרך מהירה, תוך הסכמה, הבנה והשלמה.

בסיום הליך הגישור נחתם הסכם גירושין המסדיר את יחסי הממון בין בני הזוג לרבות חלוקת רכוש, מכירת נכסים משותפים, קביעת גובה מזונות הילדים, קביעת הסדרי ראיה וקביעת הסדרים נוספים הנוגעים לחיי המשפחה ובעיקרן הילדים הקטינים.

במסגרת הליך הגישור עולות סוגיות ובעיות עכשוויות הנוגעות למהלכי הפרידה של בני הזוג, כגון ענייני כספיים (הפרדת חשבונות, הוראות קבע), עזיבת הבית המשותף, מכירה, חלוקת רכוש וכן, משמורת ילדים, הסדרי ראיה ומזונות.

יחד עם זאת, במסגרת הליך הגישור תפקידו של המגשר, בין היתר, לכוון את הצדדים לצפות פני עתיד ולהסדיר נושאים עתידיים העלולים להתעורר עם הזמן שלאחר הפרידה, לדוגמא השתתפות בחוגים (גם כאשר מדובר בתינוק בן יומו בעת חתימת ההסכם), השתתפות באירועים משפחתיים ומסיבות בבתי הספר של הילדים, שעורי פרטיים, הוצאות חריגות ועוד.

כמו כן, ישנם מצבים בהם קיימת מחלוקת לגבי שווי נכסים ו/או הערכת שווי כספים המצויים בקופות סוציאליות שונות. במקרים כאלו פונים במסגרת הליך הגישור למומחה בתחום המחלוקת, לדוגמא, אקטואר אשר מכין חוות דעת מפורטת המספקת לצדדים מידע מדויק באשר לשווי נכסיהם הכספיים ומאפשרת  להגיע להסכמה כיצד ינהגו הצדדים בכספים אלו.

כאמור בסיום הליך הגישור נחתם הסכם גירושין אשר יש לאשרו בבתי המשפט לענייני משפחה וזאת לפי חוק יחסי ממון, התשל"ג - 1973 ובבית הדין הרבני המוסמך, לשם קבלת גט.

כפי שראינו תמו ימי המלחמות וניתן לסיים היום מערכת יחסים וחיי נישואין אף אם בין בני הזוג קיימות מחלוקות רבות. הליך הגישור מהווה כלי אפקטיבי ביותר לצורך כך ומאפשר להתגרש ללא כאב ולסיים מערכת היחסים והנישואין עם חיוך אף אם נראה לכם כי הדבר אינו אפשרי.

חשוב לציין, כי במאמר זה דנו בעיקר בהסכם גירושין במסגרת הליך גישור אולם הליך הגישור הינו הליך נפוץ ומומלץ לצדדים נוספים אשר קיים בניהם סכסוך, למשל - בין הורה לילדו, בין אחים (ירושה, צוואות), ידועים בציבור בני זוג העתידיים להינשא ועוד. אם הינכם מתלבטים ובוחנים אפשרות של גישור אף שלא לצרכי גירושין, פנו אלינו ואנו נבחן האפשרות יחד עימכם.   

יודגש, כי המידע המובא במסגרת זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי אלא מדריך כללי וראשוני בלבד. עליך לדאוג לקבלת ייעוץ משפטי פרטני המותאם לנסיבות המקרה.

יעל רביב, עו"ד


רביב - שפיצר, משרד עורכי דין


לפרטים נוספים היכנסו לאתר משרדנו - www.rshlaw.co.il


או פנו אלינו:


טל': 03-5356067, פקס': 1533-5356067 


דוא"ל: law.rsh@gmail.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב