דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדרי שינה הורים 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 6206 פעמים ]

הולכים לעבודה בבוקר, דואגים לכלכלת הבית, מקפידים על חינוך וטיפוח הילדים, קופצים מעיסוק לעיסוק בשגרת חיים אינטנסיבית. כולנו הורים, בעלי משפחות, מכירים בכך שילדים הם שמחה, אבל בתוך תוכנו מפנטזים על קצת מנוחה.

במציאות המודרנית של ימינו, חלל הבית המשפחתי מכיל נפח בלתי מבוטל של תתי חללים ציבוריים, כמו הסלון, המטבח, פינת העבודה והאכילה. ובסוף היום, עייפים וזקוקים לקצת רגיעה ושקט, ישנה פינה אחת שמספקת את הצורך הפרטי והאינטימי שלנו עם עצמנו או עם בן הזוג – חדר השינה שלנו.

חדרי שינה מעוצבים מהווים היום נתח משמעותי מהרכב עיצוב הבית. בעולם עיצוב הפנים התגבשה ברבות השנים ההכרה בחשיבות עיצוב הולם ומגוון של מיני חדרי שינה שונים, בהרכבים שונים ובהרבה סגנונות, הבאים לענות על צרכים ורצונות שונים ומגוונים.

המבחר של חדרי שינה על סוגיהם נע על פני קשת רחבה של סגנונות, ובלבד שיענו על כמה שיותר חלומות ופנטזיות של צרכנים פוטנציאליים. חדרי שינה העשירים בפרטי ריהוט המשלימים הרכב, חדרי שינה בצבעים עזים מעוררי חיות ותשוקה או חדרי שינה בצבעים רכים ומרגיעים, חדרי שינה מינימליסטיים המקרינים פשטות וניקיון המחלחלים אל תוך הנפש – מנעד אינסופי ועשיר.

בין פרטי הריהוט הקלאסיים המרכיבים חדרי שינה טיפוסיים נמצא על פי רוב מיטה זוגית ומפנקת, שידה לאכסון מיני דברי טואלטיקה ופרפומריה ושידות לילה שעליהן יהיו מונחים הספר האהוב ומנורה המפיצה אור אינטימי. בנוסף על כל אלה, חדרי שינה יכולים להכיל פרטים נוספים, שבאפשרותם להעניק תחושת גיוון ועניין, ולתת מענה על צרכים שונים. בין הפריטים הללו, שיכולים להפוך חדרי שינה לחגיגה, אנחנו מוצאים היום פרגודים מסוגננים שיהלמו במיוחד חדרי שינה גדולים שבהם חיוץ דינמי נוסף של החלל נדרש, או כאלמנט פיסולי אסתטי נייד לכל דבר, המתקפל ונצמד לקיר כאשר אינו בשימוש.

חדרי שינה יידעו להכיל גם פינות ישיבה קטנות זוגיות, המהוות מצב ביניים בין האינטימיות של השכיבה במיטה לבין סיטואציות ציבוריות מובהקות, ובלבד שגודלו של החלל מתאים לכך.

ראוי להתחיל עיצוב חדרי שינה במחשבה על צבע הקירות. לצבע של קירות חדרי שינה חשיבות יתרה, שכן יש באפשרותו להשפיע על איכות השינה, על מצב הרוח ועל הפגת מתחים ולחצים. רצוי לא לצבוע קירות חדרי שינה בצבעים דומיננטיים מדי, כביטוי של גחמה רגעית, אלא להעניק כתמי צבע עזים בדמות פריטים משלימים בלתי קבועים כמו כריות ומצעים. צבע הקיר אמור בראש ובראשונה להיות לטעמנו, ורצוי שיילקח מעולם צבעי הפסטל, או מעולם הצבעים הבהירים החמימים, התורמים לתחושת חמימות, אינטימיות והירגעות. הגודל של חדרי שינה מעוצבים גם הוא מרכיב מפתח בהשפעה על המשך העיצוב: חדרי שינה גדולים יוכלו להכיל בתוכם פרטים ואביזרים רבים מבלי שהדבר ייצור תחושה גדושה וחנוקה יתר על המידה. חדרי שינה קטנים, לעומת זאת, יעדיפו להכיל את המינימום ההכרחי, או פריטים קומפקטיים חכמים כמו פתרונות אחסון מתקפלים או אלמנטים דינאמיים, אשר ישמרו על תחושה של חדרי שינה מאווררים. רהיטים שיודעים להיות גם אמצעי אכסון ייקלו על חדרי שינה קטנים וימנעו כאוס חזותי ותחושת אי סדר.

תאורה , ושליטה על מידת התאורה, גם היא מרכיב חשוב בהשלמת הרכבם של חדרי שינה מעוצבים. רצוי לבחור לחדרי שינה תאורה בעלת דימר (השולט על עוצמת התאורה המלאכותית), ונורה המפיצה אור רך ונעים. אור טבעי עושה חסד עם חדרי שינה כאשר מעוניינים בנוכחותו, אולם מיני וילונות מסוגננים יהוו מחסום לאור בלתי רצוי מחד, ואלמנט עיצובי לכל דבר מאידך.

האפשרויות הן רבות והיצע הכלים לעיצוב חדרי שינה נרחב. חשוב לזכור שכל בחירה צריכה להיות ניזונה מהאופן שבו אנחנו תופסים חדרי שינה כמכלול שכולו אמור להשרות אווירה נעימה של שלווה. ואחרי שעבדנו קשה על הבחירות הנכונות? נשאר לנו להתרווח, להירגע ולחלום...

למידע נוסף אודות חדרי שינה מעוצבים, שידה, חדרי שינה יוקרתיים ועוד, כנסו לאתר המופיע בפרופיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב