דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאמת שטיחים לחללים שונים בבית 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3773 פעמים ]

ישנן תרבויות המחשיבות שטיחים בגדר אומנות ומורשת וההתעסקות בהם היא חלק בלתי נפרד מהפולקלור. בתרבויות אחרות שטיחים מהווים סמל סטאטוס. בעולמנו המודרני, ובמיוחד בארצנו החמה, לא תמיד אנו משקיעים בנושא שטיחים. פעמים רבות, כאשר אנו מתעסקים בעיצוב הבית, אנו משקיעים ברהיטים, בפרטי נוי ובחפצי אומנות, ושוכחים את הרצפות. שטיחים הם פיתרון עיצובי משלים לרצפה כמו שוילונות ותמונות הם פריטי עיצוב לקירות ונברשות לתקרות. שטיחים יכולים להשתלב בסגנון העיצובי של החלל ולשדרגו.
במאמר זה נציג כמה דרכים לשילוב שטיחים בחללים השונים בבית ולשדרוג המראה העיצובי באמצעותם.
נתחיל בכניסה לבית או במסדרון- הכניסה לבית זהו מקום אשר דורכים עליו ובו לא מעט והשטיח צריך לשמור על עמידותו לכן באיזו זה יתאימו שטיחים מסיבים קצרים. בנוסף, הכניסה לבית צריכה לרמוז על הסגנון העיצובי השולט בבית. אם הבית מעוצב בצורה מודרנית, יתאימו שטיחים מאורכים בהדפס קליל ובגוונים אשר מכוונים לסגנון הכללי של הבית, ולעומת זאת, אם הבית מעוצב בסגנון קלאסי או עתיק, שטיחים אפגאניים או אוזבקים בהדפס מסורתי יצרו את האווירה המבוקשת וההובלה ההדרגתית אל תוך חלל המגורים.

בחלל המגורים ניתן לשלב שטיחים בפינת הישיבה  - שטיחים בצבע בולט יכולים להוות רקע למערכת ישיבה בצבע בהיר ולהבליט אותה. ליצירת מראה שלם ניתן להתאים בין גווני השטיח לגווני כריות הנוי. סוגי השטיחים שיתאימו בצורה המושלמת ליצירת אוירה הם שטיחי שאגי  הארוגים מסיבים ארוכים ורכים ויוצרים מראה של כרית רכה או כר דשא רך. שטיחי שאגי יוצרים רקע ואוירה ביתית ונינוחה, עד שלעיתים פשוט מתחשק לשבת על השטיח במקום על הספה...

לשילוב שטיחים בפינת האוכל שני תפקידים עיקריים. הראשון הוא תחימת פינת אוכל – מיקום שטיח מתחת לשולחן ולכיסאות מגדיר בצורה ויזואלית שטח המוקצה לסעודה. בנוסף, שטיח מתחת לפינת האוכל משלים את המראה שלה ויוצר לה רקע המבליט אותה. ניתן לשלב שטיחים בגדלים שונים, בסגנונות שונים ובצורות שונות. לדוגמא - לשולחן אוכל עגול ניתן להתאים שטיח עגול, לפינת אוכל בסגנון קלאסי ניתן להתאים שטיחים בסגנון אפגאני – שטיחים במראה עתיק  ובעיטורים שבטיים מסורתיים וכדומה.

ניתן ורצוי לשלב שטיחים גם בחדר השינה. שטיח מתחת למיטה יוצר מראה יפה אך אינו פרקטי, לכן ניתן לשלב שטיחים כחלק מהעיצוב הכולל של חדר השינה. בחדרים בהם משולבת כורסא מעוצבת בפינת קריאה והרגעות, ניתן להוסיף שטיח שאגי עגול ועשיר מתחת לכורסא. השטיח תוחם את הפינה ומעניק תחושה של חום ורכות.
בחדר הילדים ניתן להתאים שטיחים עם שערות קצרות שיצרו משטח יציב למשחק (קשה להרכיב פאזלים על שטיחי שאגי...). השטיחים המועדפים הם שטיחים אשר ארוגים בשילוב של סיבי צמר וניילון – שטיחים מסוג זה הינם קלים יותר לניקוי ועמידים יותר לאורך זמן.
ניתן להוסיף שטיחים בכל חלל בבית ולשדרג את מראה החלל ואת הרהיטים אשר נמצאים בו. שימוש בשטיחים כפריט עיצובי יוצר מראה מעוצב ושלם של התייחסות לכל האספקטים של החלל.

למידע נוסף אודות עיצוב פינת אוכל, שטיח שאגי עגול, כנסו לאתר המופיע בפרופיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב