דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לרענן את הבית בכמה צעדים קטנים ולא יקרים 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2824 פעמים ]

לא אחת תוקפת אותנו תחושה שהבית שלנו קצת עייף וזקוק לרענון או שיפוץ, אך לא תמיד יש לנו תקציב לצורך כך. עיצוב הבית הוא מושג גדול (ומפחיד עבור רובינו), אך אם נפרוט אותו לצעדים קטנים תגלו שזה הרבה פחות מאיים ממה שחשבתם, גם כלכלית וגם מעשית.

החוכמה בנושא עיצוב הבית היא להשקיע בתכנון, אך להיות קלילים כשמגיעים לשלב הביצוע. עיצוב הבית מחדש לא חייב להשאיר נזק בכיס. כל מה שצריך זו גישה חיובית, רצון טוב וגם קריאת מאמר זה.

תחילה מפו את הצרכים שלכם. לעיתים עם חלוף הזמן צרכי עיצוב הבית משתנים, כניסתם של ילדים לחיי המשפחה או לחילופין עזיבתם של ילדים גדולים את הבית משנה את כל התמונה.
לאחר מכן נסו להתמקד בהדרגה בחדרים. עיצוב הבית כולו מחדש הוא משימה לא קלה, המלצתינו - עברו חדר חדר. תבינו מה הפונקציונליות שלו, דמיינו מה חסר לכם על מנת להפוך אותו לשימושי ונעים ותעצבו להנאתכם. כשתסיימו לעצב, תוכלו לעבור לחדר הבא.
לבסוף, פתחו מגזינים של עיצוב הבית ושאבו מהם רעיונות שתוכלו ליישם בביתכם. עיצוב הבית בטעם אישי שלכם תמיד יוביל למשהו שאתם יצרתם ויצור הנאה מהעבודה ובעיקר מהתוצאה.
ועכשיו לעבודה - כמה צעדים קטנים ולא יקרים יכולים להפוך את הבית שלנו למשהו שונה לגמרי, את חלקם תוכלו לבצע לבד וחלקם בעזרה קטנה של בעלי מקצוע.
• צבעים – צביעת הקירות יכולה לתת לבית מראה אחר. הצביעה הפשוטה ביותר יוצרת מראה חדש ונקי, אך אם נרצה ליישם את הטרנדים האחרונים המקובלים בכל מגזין של עיצוב הבית נוכל לצבוע קירות מסוימים בצבע שונה או להוסיף לצבע טקסטורה שונה. בתקופה האחרונה חוזר טרנד הטפטים לקירות. בכדי לא ליצור עומס ניתן לבחור קיר אחד מתוך קירות החדר ולהדביק עליו טפט מיוחד או מדבקת קיר מעוצבת. השינוי אמנם קטן אך יעשה פלאים למראה החדר.
• טקסטיל – כשדנים בנושא עיצוב הבית נהוג לומר שוילונות ושטחים הם הלבוש של הבית. הוספת וילון מבד נשפך ועשיר המתאים לצבעים הכללים של החלל יכולה לגרום לתחושה חמימה ונעימה. בנוסף, שטיח גדול במרכז החדר יצור תחושה של גודל ופאר כיוון שהוא מהווה תפאורה לרהיטים המונחים עליו. עוד נושא שקל לשדרג בנושא עיצוב הבית מתייחס לכריות. ניתן להוסיף כריות נוי בגדלים שונים לספות סלון וגם למושבי כיסאות פינת האוכל. הדבר יגרום למראה אלגנטי ומוקפד וגם יוסיף לנוחות.
• הוספת פרטי אומנות ונוי – מלאכת עיצוב הבית מספקת לנו חופש לבטא את טעמנו האישי ולשקפו בבית. כיום לא חייבים להוציא סכומי ענק על פרטי נוי. בשווקים הרבים או בחנויות "עשה זאת בעצמך" ניתן למצוא היצע גדול מאוד של פריטים שישדרגו כל בית: אגרטלים, תמונות שמן מיוחדות, אהילים גדולים בעלי נוכחות או פסלים. בנוסף זאת ההזדמנות ליצור בבית פינות מיוחדות עבור נושאים מסוימים: פינה בה תלויות תמונות המשפחה מעל לשידות לחדר שינה או שידות עץ, פינה בא נתלה את אוסף המסכות שרכשנו ברחבי העולם ועוד, קיר עם ציורי הילדים שהשתבחו לאורך השנים ועוד.
• הוספת צמחיה – צמחים ירוקים גורמים לתחושה של חיות ורעננות לחלל, אם מוסיפים אותם במידה. יותר מדי צמחים עלולים לגרום לתחושה של ג'ונגל. ניתן להוסיף עציץ גדול ומעוצב בפינת החדר או עציץ מלבלב ופורח במרכז השולחן.

עיצוב הבית עפ"י צעדים קטנים אלו הוא הופך לפעילות פשוטה ומהנה אשר שכרה בצידה: שינוי מראהו הכללי שלי הבית תוך זמן קצר, וכן הנאה וסיפוק מהתוצאות לאורך זמן.
בהצלחה!

למידע נוסף אודות שידות לחדר שינה, שידות עץ ועוד, כנסו לאתר המופיע בפרופיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב