דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינות אוכל במבצע?! 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 4795 פעמים ]

הכינוי "פינות אוכל" הפך, עם השנים, למילה נרדפת עבור חללי-שארית בדירת המגורים, בדרך כלל החלל שבין הסלון למטבח. פינות אוכל הן בחזקת בונוס, אקסטרה מקום שיכול להכיל אירוח רב משתתפים, כמו שאצלנו בארץ אוהבים. בקיצור – פינות אוכל הן בעיקר מקום לפתוח בו שולחן.

יחד עם זאת, המגמה המסתמנת ביום היא לדחוק את פינות האוכל פחות ופחות אל הפינה, ולתת להן מקום של כבוד. אולי בגלל החשיבות ההולכת וגוברת שאנו יודעים להעניק לאירוח איכותי, אולי בכלל הסטנדרטים הגבוהים שהתרגלנו אליהם, שלפיהם חווייה קולינרית היא כבר מזמן לא גירוי של בלוטות הטעם בלבד אלא חוייה כלל חושית – כך או כך לחלל שבו אתה יושב לאכול ולמה שאתה רואה תוך כדי סעודה יש חשיבות רבה.

מלבד התפקיד הפונקציונלי שממלאות פינות אוכל, הן יכולות לתפוס גם מקום של כבוד בחזות של הבית. כחלל שאינסטינקטיבית מתקשר עבור רובנו עם חווייה ביתית חמימה ונעימה, פינות אוכל יכולות להפוך להיות מוקד לכל דבר, המושך את העין ותורם רבות לתחושת הביתיות.

ההמלצה הראשונה המתבקשת ביחס לתכנון ולעיצוב פינות אוכל היא בראש ובראשונה להתייחס אליהן כאל יותר מ"סוגרות פינה". יחד עם זאת, ניתן, ואף רצוי, לשלב באופן מקורי פינות אוכל יחד עם החללים האחרים כחוליה מקשרת. כך, לדוגמא, פינות אוכל יכולות בקלות להיות חלק בלתי נפרד מתכנון ועיצוב המטבח, כמשמשות הן כחלל האכילה היומיומי של בני הבית, והן כבעלות אפשרות הרחבה לסעודה רבת משתתפים. באופן דומה, ניתן לשלב פינות אוכל יחד עם הסלון, או עם ההול, כך שב"עיתות שגרה" הן אלמנט עיצובי משובב עיניים ונפש לכל דבר, המחזקות את האמירה העיצובית הכוללת שלנו בבית.

על פינות אוכל ראוי לחשוב כעל מחזקות אמירה עיצובית. היצע הריהוט המרכיב פינות אוכל, כלומר שולחנות, כיסאות ואביזרים משלימים, מגיע היום בשלל גדלים, חומרים וצבעים, וניתן בקלות למצוא פריטים שיתאימו לכל כיס, חזון עיצובי וצורך תפקודי.
אם אנו מעוניינים להשתלב באופן הרמוני עם העיצוב הכולל בבית, נדאג לבחור עבור פינות אוכל שונות מערך חומרי וצבעוני המשתלב עם המכלול העיצובי. בהחלט ניתן לעוף על כנפי הדימיון, והנועזים שבינינו מוזמנים להתייחס אל פינות אוכל ככלי להכנסת חיים וליצירת טוויסט עיצובי מעניין. פינות אוכל מסוג זה יכולות להיבדל בצבע ובחומר מהטון השולט בחלל, אך כמובן להתייחס אליו בהרמוניה.

פינות אוכל כבר מזמן לא מגיעות ב"סט קומפלט" של שולחן וכיסאות. היופי טמון בהרכבת פינות אוכל ייחודיות, שילוב בין שולחן מסוג אחד לבין כיסאות מסוג אחר, ולעיתים אף יצירת משחק בין כמה סוגים של כיסאות. כדאי לזכור את התפיסה שלפיה פינות אוכל מסיביות, דהיינו שולחן כבד ובעל נוכחות, יעדיפו כיסאות קלילים יחסית וסולידיים, שיאזנו את המופע הכבד וייצרו מכלול הרמוני ונעים.

הריהוט של פינות אוכל כולל גם שלל אביזרים משלימים. פינות האוכל שלנו ישמחו להתקשט בשלל מפות, פמוטים, כיסויי שולחן, כיסויי כיסאות, ומה לא. באביזרים משלימים מסוג זה מומלץ לעשות שימוש מושכל. פינות אוכל שונות יקבלו בברכה אביזרים שונים, ובאמצות האביזרים ניתן להעניק את המגע הסופי, שלא רק משלים את העיצוב הכולל, אלא מאפשרים לשנות את העיצוב כשמתחשק, ולהכניס מימד דינמי, מתחדש ומשתנה.

למידע נוסף אודות פינות אוכל במבצע, גופי תאורה ועוד, כנסו לאתר המופיע בפרופיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב