דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי שינה פונקציונאלי 

מאת    [ 01/03/2010 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2829 פעמים ]

חדרי שינה הם החדרים החשובים ביותר בבית ישראלי טיפוסי, וזאת משום שהם ממלאים פונקציות רבות בחיינו. נהוג לומר שהמטבח והסלון הם לב הבית במהלך שעות היום, ואילו חדרי שינה תופסים את מקומם המכובד עם רדת הערב.
בעבר, חדרי שינה נועדו בכדי לישון, פשוטו כמשמעו, אך כיום, בעידן השפע והאפשרויות שאינן נגמרות, חדרי שינה טיפוסיים עונים על מגוון צרכים ומשרתים כמה פונקציות.
עיצוב חדרי שינה פונקציונאליים דורש תכנון מוקדם – מיפוי הצרכים אל מול הנתונים האובייקטיביים כמו גודל וכיוונים. מרכז הכובד בעיצוב נופל כמובן על הריהוט. ריהוט בסיסי יכלול כמובן מיטה, שידות וארון, אך חדרי שינה רבים משלבים בפרטי ריהוט אלו מגוון אפשרויות אחסון, פינוק ונוחות.
המיטה הבסיסית הופכת למתכווננת ונוחה לשינה, לקריאה ולצפייה בטלוויזיה, הארון הופך לנישה מאובזרת לתליית בגדים ואחסון נעלים ואילו השידות המסורתיות משנות את צורתן ומציעות חללי אחסון לצרכים רבים ומגוונים, מתכשיטים ועד מצעים. לכל אלו ניתן כמובן להוסיף פינת ישיבה קטנה, מערכת בידורית ואין סוף אפשרויות, כל אחד על פי צרכיו.
קיימים אנשים שעבורם חדרי שינה הם מפלט – הם מעוניינים במקום רגוע המשרה אוירה נעימה ומזמינה. אוירה שכזו ניתן לצור באמצעות צביעת הקיר בגוונים מרגיעים, תאורה רכה ומשתנה, הוספת וילונות ושטיחים רכים, אקססוריז כמו נרות, ובמידה ונשאר לנו מקום נוסף - כורסת קריאה מעוצבת בשילוב הדום תעשה את העבודה בהשלמת האווירה.
עבור אחרים חדרי שינה הם המקום לעשות דברים בנפרד משאר בני הבית: לצפות בטלוזיה, לשחק במחשב, לקרוא, להאזין למוסיקה..
הפתרונות המוצעים כיום בעיצוב חדרי שינה מאפשרים להפוך את חווית השימוש בכלי התקשורת השונים לנגישים באופן המשתלב בטבעיות בנופם של חדרי שינה טיפוסיים: הטלוויזיה התכווצה ונתלית על הקיר כמו תמונה, מערכת השמע חבויה בקירות וספריית הסרטים כבר מזמן הוכנסה כאופציה בתוך הממיר הדיגיטאלי. בנוסף, בעידן שבו יום העבודה נכנס אל תוך הבית, יש פעמים רבות צורך להמשיך לעבוד גם בפיג'מה. עבור אותם אנשים העובדים גם בשעות הערב, ניתן לצור פינת עבודה קטנה המשתלבת בקו הריהוט הכללי של החדר.  כל מה שתצטרכו הם שולחן קטן וכיסא, ויש לכם פינת עבודה לתפארת כיון שהחיבור למחשב הוא אלחוטי ובדפים כבר מזמן לא משתמשים.
לבסוף, כמעט עבור כולם חדרי שינה הם גם חדר התארגנות ולבוש. ניתן להוסיף בקדמת המיטה הדום מוארך אשר ישמש ככתם צבע עיצובי בחדר וגם פונקציונאלית כספסל ישיבה או כחלל אחסון. חשוב לצור פינה בה תהיה תלויה מראת גוף גדולה ומתלה להניח את הבגדים, מראת איפור ומקום להניח את כל האביזרים הנשיים כגון איפור, תכשיטים ושאר אביזרים.
בעידן שבו הילדים שולטים ברחבי הבית, חדרי שינה הפכו להיות הממלכה הפרטית, השקטה והשפויה של ההורים. אפשרויות העיצוב והארגון יכולים לצור עבורנו חדר חלומות העונה על כל צורך או פנטזיה... צריך רק להעיז ולנסות.

למידע נוסף אודות עיצוב שידות, עיצוב חדרי שינה ועוד, כנסו לאתר המופיע בפרופיל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב