דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אל תשתתף בתחרות עיצוב 

מאת    [ 28/02/2010 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 3001 פעמים ]

מעצבים גרפיים אומרים לי פעמים רבות שלא מתאים להם להשתתף בתחרויות עיצוב. "תחרות עיצוב זה נחמד לסטודנטים, אבל עבורי כמעצב גרפי מקצועי, זה בזבוז של זמן עבודה." זו אחת התגובות היותר שכיחות. המאמר הזה יוכל לסייע למעצבים גרפיים להחליט אם תחרויות עיצוב יכולות להיות אפקטיביות עבורם או לא.

 בתחרות עיצוב, הלקוח מפרסם בריף שבו הוא מספר על המותג שלו, מסביר את הצורך שלו בעיצוב, מפרט את סוג העיצוב הנדרש והמדיה המיועדת (עמוד אינטרנט, באנר, לוגו, מודעת פרינט, כרטיס ביקור וכו'), וכן את ההעדפות הויזואליות שלו לעיצוב. לאחר פרסום תחרות עיצוב, יכולים מעצבים גרפיים להגיש את ההצעות שלהם לתחרות. בניגוד לתהליך "סטנדרטי", ההצעות אינן סקיצות אלא עיצובים מוכנים לשימוש. מפרסם התחרות בוחר בעיצוב מנצח (או מספר עיצובים מנצחים) והמעצב הגרפי מקבל את הפרס הכספי שנקבע על ידי הלקוח.

 ההשתתפות בתחרות עיצוב בהחלט דורשת זמן. לקריאת הבריף, הבנת דרישות הלקוח, גיבוש של קונספט עיצובי ותהליך הביצוע (ולפעמים גם הצצה בעיצובים אחרים שהועלו לתחרות). בתחרות, כמו בתחרות, אין כל ערובה שהלקוח יעדיף את ההצעה שלך ושדווקא את או אתה תזכו בפרס. אם כל זמנך מוקדש לעיצוב והפרויקטים שלך נמצאים גם כך באיחור, תחרות עיצוב היא לא המקום בשבילך.

 לעומת זאת, אם הזמן שלך מושקע גם בקידום ופיתוח עסקי של העסק שלך, תחרות עיצוב יכולה להיות המקום האידיאלי בשבילך. חשוב על ההשקעה והתשומות המושקעות בתהליך "מכירה" רגיל ללקוח. פרסום וקידום אתר שעולה כסף רב, העסקת נציגי מכירות ומנהלי פרויקטים, פגישות וטלפונים עם הלקוח, הערכת פרויקטים, הפקת הצעות ועוד. האם אפיקי הפעילות הללו משקפים את ההתמקדות במומחיות הגרעין של העסק – עיצוב גרפי? האם הם הופכים את הנכס האמיתי שלך, צוות הקריאייטיב (או הכישרון האישי שלך), למאומן יותר או תחרותי יותר?  בארה"ב, משרדי פרסום מעודדים את צוותי הקריאייטיב שלהם להשתתף בתחרויות עיצוב ברשת תוך כדי העבודה השוטפת של המשרד. הם רואים בכך אמצעי לפיתוח הכישרונות וההון האנושי של המשרד, הזדמנות ליצור קשר עם לקוחות חדשים על בסיס מומחיות הליבה של העסק (עיצוב) ואף מקור להכנסה נוספת ועבודה שוטפת.

 לסיכום, ההשתתפות או אי ההשתתפות בתחרות עיצוב תלויה בסדר העדיפויות שעסק לעיצוב גרפי קובע לעצמו. עבור מעצב גרפי שמשקיע את כל זמנו בעיצוב בלבד, התחרות עלולה להיות בזבוז של זמן. עבור מעצבים גרפיים שמחפשים דרך לקידום העסק המתבססת על המומחיות שלהם בעיצוב, תחרות עיצוב יכולה להיות בחירה אידיאלית. הסיבה העיקרית לכך היא שבמקום השקעה במערכי שיווק ופרסום, קידום העסק מתבסס על קריאייטיביות שנמצאת ממילא במוקד העסק.

 


לא יודע איזה מעצב לבחור? רוצה לבחור עיצוב ורק אז את המעצב? פרסם תחרות עיצוב בגו-דיזיין www.godesign.co.il וקבל הצעות לעיצוב לוגו, עיצוב אתרים עיצוב גרפי של באנרים, מודעות או כרטיסי ביקור. פרסם עכשיו תחרות עיצוב ללא-סיכון: www.godesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב