דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי אנגלית - שיעורים פרטיים או לימודים בקבוצה? 

מאת    [ 28/02/2010 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 3287 פעמים ]

בשל הביקוש הרב ללימודי אנגלית, השוק מציע אופציות רבות ללימוד אנגלית. אנשים רבים בישראל ובכל העולם מבקשים לרכוש שליטה בשפה האנגלית מסיבות שונות: למטרת לימודים, למטרת עבודה וגם להנאתם האישית ולצרכי העשרה. אם אתם מתעניינים בלימודי אנגלית, עליכם לבחון את שיטות הלימוד השונות בכדי שתוכלו להחליט מהי השיטה המתאימה לכם.

ניתן לחלק את לימודי האנגלית לשתי קבוצות עיקריות – לימודים ביחיד או בקבוצה. לכל אחת מהשיטות האלה יתרונות וחסרונות משלה.

לימודי אנגלית בשיעורים פרטיים

לא מעט אנשים מעדיפים ללמוד אנגלית מביתם. מדוע? נוח מאד ללמוד בבית. הבית הוא סביבה נוחה ומוכרת ואין צורך לבזבז זמן בנסיעות מחוץ לבית. חלק מהתלמידים המבקשים ללמוד אנגלית בוחרים במורה פרטי המגיע לביתם ומתרגל איתם את מיומנויות השפה לפי בקשתם ורמתם. בשיטה זאת של לימוד אנגלית, התלמיד נמצא במרכז תשומת הלב, וכך ניתן להתמקד בקשיים הספציפיים שלו ולהתקדם לפי הקצב האישי שלו. אולם, יתרונות אלו עשויים להתגלות כזניחים, בסביבת למידה עם קבוצות קטנות ושעות גמישות.

לימודי אנגלית באינטרנט

כיום, בזכות האינטרנט קיימת אופציה נוספת ללימודי אנגלית באמצעות שיעורים פרטיים מהבית. מספר מוסדות לימוד מציעים לימודים ברשת, בהם השיעור מועבר אונליין בשיחה חיה בין התלמיד והמורה. נשמע מושלם? ובכן, לשיטה זאת יש גם חסרונות.

החיסרון הראשון בשיטת הלימוד ביחיד הוא בעיית ההתמדה. שיעורים פרטיים הם גמישים מאד מבחינת התלמיד, אך זהו גם הקושי – לימודי אנגלית במסגרת זאת דורשים תרגול עצמי רב בכדי להגיע לרמה סבירה באנגלית. אם נבחן סטטיסטית את עקביות ההשתתפות בשיטה זאת התוצאות מצביעות על קשיי התמדה. ואכן, לא רק בלימודי אנגלית, האופי האנושי מקשה עלינו ללמוד באופן עצמאי לאורך זמן.

לכן, אם אתם שוקלים את האופציה של לימודי אנגלית בשיעורים פרטיים בדרך המסורתית או באינטרנט היו כנים עם עצמכם בנוגע ליכולת ההתמדה שלכם. שיטה זאת בהחלט אינה מתאימה לכולם.

בנוסף, אחד הרכיבים החשובים ביותר ברכישת מיומנויות שפה, כל שפה – לא רק אנגלית, הוא האפשרות לתרגל אינטראקציה ותקשורת בסביבה דוברת אנגלית. לימודים באינטרנט, מטבע הדברים, אינם מאפשרים זאת ואינם מספקים לתלמיד את האפשרות לתרגל ולרכוש ביטחון בשיחה.

לימודי אנגלית בקבוצה

האופציה הפופולארית בשנים האחרונות היא לימודי אנגלית בקבוצה. לימודים בקבוצה אינם תמיד יעילים - למידה בקבוצות גדולות, בהחלט יכולה להקשות על קצב ההתפתחות האישית של התלמידים ואנו עדים לכך בכיתות הגדולות בבתי הספר. אבל מה לגבי קבוצות קטנות יותר? מחקרים מראים כי למידה בקבוצה קטנה היא שיטה מצוינת ללמידה כמעט בכל תחום ובמיוחד בתהליך למידת שפה זרה.

כאשר לומדים שפה חדשה קיים צורך לדבר עם מגוון של אנשים בסיטואציות שונות בשביל לרכוש בהדרגה ביטחון עצמי המאפשר ביטוי חופשי. כאשר תלמיד מגיע לקבוצה קטנה עם אנשים שרמת האנגלית שלהם דומה, הסיטואציה יוצרת באופן טבעי דחיפה הדדית להצלחה. גם אם יציאה מהבית למוסד לימוד כרוכה במאמץ, השתתפות במסגרת לימודים ברורה בה אתם מהווים חלק מקבוצה היא דבר שמעורר תחושת מחויבות בקרב כל התלמידים בקבוצה.

לימודי אנגלית בקבוצה מעניקים מסגרת לפיתוח דינאמיקה קבוצתית ולקבלת פידבק החשוב מאד לפיתוח ביטחון בשפה. לימודי אנגלית בקבוצה מדמים חוויה של סביבה דוברת אנגלית, וזהו היתרון העיקרי שלהם. 

בעת בחירת קורס אנגלית הקפיד להיעזר ביועצי לימודים מקצועיים שיסייעו לכם לבחור ברמה המתאימה ביותר לצרכיכם ויכולותיכם. כמו כן, כדאי לבחור במסגרת המאפשרת שעות גמישות, בייחוד אם אתם אנשים עם סדר יום עמוס ומחוייבויות נוספות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב