דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מתקין דוודים 

מאת    [ 27/02/2010 ]

מילים במאמר: 582   [ נצפה 2271 פעמים ]

איך לבחור מתקין דוודים?

 התקלקל לכם הדוד? אין מים חמים? הפחת קופץ כל פעם שמדליקים את הדוד?

כמו בכל תחום ישנם בעלי מקצוע רבים אשר חלקם טובים וחלקם "פחות",

 ענף זה הוא כנראה הענף בעל כמות ה"חאפרים" בין הגדולים ביותר שיש, מכיוון שהוא עולה לגג ואין לך אפשרות לדעת מה הוא עשה ואם בכלל, ואת המחיר הוא יקבע לפי עומק הכיס שלך, ולכן יש להיזהר ולהקפיד בבחירתו.

אנו באתר "חוסכים בגדול" ננסה במאמר זה לרכז עבורכם מספר עצות שימושיות שיעזרו לכם לבחור את בעל המקצוע המתאים ביותר עבורכם:

1. לפני שקוראים לבעל מקצוע ודאו כי:

      א. במידה והדוד מקצר - כבו את כל מכשירי החשמל בבית והפעילו שוב את הדוד על מנת לוודא שאכן הוא מקצר וזו לא תוצאה של עומס יתר.

      ב. במידה והמים לא חמים למרות שהדוד דולק כבר זמן רב פעלו על פי הכללים בהמשך, לא חייבים לרוץ ולהחליף את הדוד.

2. התקלה השכיחה ביותר בדוודים היא גוף חימום מקולקל. תקלה זו היא קלה מאוד לפיתרון ואינה מצריכה אפילו את פתיחת הדוד אלא שליפת גוף החימום המקולקל והחלפתו באחר. מומלץ מאוד לא להסתפק בהחלפת גוף החימום בלבד אלא בהחלפת הפלאנג' (צלחת עגולה הסוגרת את גוף הדוד אליה מחוברים גוף החימום והתרמוסטט) כולו וניקוי האבנית שהצטברה בתוך הדוד, ההבדל במחיר אינו גדול ובד"כ מצדיק את ההשקעה.

3. תקלה נוספת שיכולה להיות היא תרמוסטט מקולקל שעלולה להיגרם כתוצאה משימוש רב, מתרמוסטט מאיכות נמוכה או מפגיעה חיצונית שכן התרמוסטט נמצא בחלקו החיצוני של הדוד. גם כאן אין צורך לפתוח את הדוד על מנת להחליפו.

 

4. נזילת מים מהדוד יכולה לגרום אף היא לקצר ונגרמת או בגלל אטימות לקויה של הפלאנג' או בגלל שהדוד ישן וחלוד. כשיש נזילה צריך לשקול האם שווה לתקן, במידה והדוד אכן ישן או מאיכות ירודה מומלץ להחליפו, אם הפלאנג' לא סגור היטב אזי יש לחזקו.

5. בבחירת בעל מקצוע שימו לב שגם כאן יש מגוון רחב והיזהרו מנוכלים, ישנם רבים שיציעו לכם בדיקה חינם ואז כשיגיעו ייתנו מחירים מופקעים על תקלות זניחות או שימהרו להחליף לכם את הדוד.

6. שימו לב, בצעו השוואת מחירים בין לפחות 3 בתי עסק שונים וקבלו הצעות מחיר בנפרד עבור העבודה ועבור הדוד, שכן כך תוכלו לזהות את הנוכלים שיציעו לכם את ההובלה וההרכבה כמעט בחינם ואילו מחיר הדוד יהיה גבוה מאוד ביחס לאחרים.

7. לפני שאתם מחליטים לרכוש דוד חדש חשוב מאוד לוודא כי יש לו תו תקן של מכון התקנים, מאריכים חיים ובטוחים יותר יחסית לדוודים ללא תו תקן. בנוסף ודאו כי קיימים שסתום בטחון לפריקת עודף לחץ, שסתום חד כיווני שאינו מאפשר למים לצאת מהדוד חזרה אל הצנרת, שרוול לחימום מהיר המותקן בתוך הדוד ומגן כוויות.

8. ודאו כי נפח הדוד אכן מתאים למספר הנפשות בבית (זוג - 80 ליטר, 3 - 4 נפשות - 120 ליטר, 4 - 7 נפשות - 150 ליטר, 7 נפשות ויותר - 200 ליטר).

9. מומלץ לרכוש את הדוד והקולטים ולבצע את ההתקנה מאותו בעל מקצוע ומאותו יצרן על מנת שכשתירצו לממש את האחריות לא תיפלו בין הכיסאות.

10. אחריות היא דבר חשוב גם כאן, שימו לב שהחוק מחייב אחריות של בין 3 ל-5 שנים. האחריות צריכה לכלול את ההובלה וההתקנה של הדוד, אחריות על החלפים (ודאו כי גם במידה והחלפתם חלק בודד אתם מקבלים עליו אחריות בנפרד) ואחריות כנגד נזילות.

 

כעת נותר לנו רק לאחל לכם בהצלחה.

"חוסכים בגדול"

 

אתר חוסכים בגדול הינו אתר שיעזור לכם לקבל את ההצעות הטובות ביותר הן מבחינת המקצועיות והאמינות והן מבחינת המחיר שלא תשיגו בשום מקום אחר. זכרו, מה שאתם עושים עכשיו אנחנו עשינו הרבה לפניכם.


השירות ניתן חינם.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב