דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור שיפוצניק 

מאת    [ 27/02/2010 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 2032 פעמים ]

איך לבחור שיפוצניק?

החלטתם לשפץ את הבית? השקעתם שעות רבות במחשבה וייעוץ מה בדיוק אתם רוצים לעשות. לפני שאתם מתחילים לשפץ, עצרו וקראו מספר כללים שריכזנו עבורכם אשר יימנעו מכם עוגמת נפש רבה.

בחירת שיפוצניק היא משימה כלל לא פשוטה, כמו בכל תחום ישנם בעלי מקצוע רבים אשר חלקם טובים וחלקם "פחות", לא פעם שמענו סיפורים בענף השיפוצים על בעלי מקצוע שלקחו כסף וביצעו עבודה לא מקצועית ובמקרים אחרים אף לא ביצעו את העבודה כלל למרות שלא שכחו להפקיד את הכסף בחשבונם. ענף זה הוא כנראה הענף בעל כמות ה"חאפרים" הגדולה ביותר שיש, ולכן יש להיזהר ולהקפיד בבחירת השיפוצניק.

אנו באתר "חוסכים בגדול" ננסה במאמר זה לרכז עבורכם מספר עצות שימושיות שיעזרו לכם לבחור את בעל המקצוע המתאים ביותר עבורכם:

1. בחרו שיפוצניק לפי המלצות של מכרים וחברים שהיו מרוצים מעבודתו - חשוב מאוד ללכת לראות עבודות קודמות שלו ולשוחח עם לקוחותיו על אופי עבודתו, עמידתו בלוח הזמנים וכו'

2. כאשר מדובר בשיפוץ מסיבי, מומלץ לא לתכנן בעצמכם אלא להשקיע בשכירת ארכיטקט שיעשה תוכנית מפורטת כולל המלצות לחומרים, ולהשוות את הצעות השיפוצניקים למול התוכנית המפורטת.

3. שיפוצים בצנרת הם הבעייתיים ביותר. הם דורשים מחד את המיומנות הגבוהה ביותר של השיפוצניק, מאידך עלולים להניב את התקלות וההפתעות היקרות ביותר ולהקפיץ את העלות הסופית.

4. כבר בשלב ההתחלתי חשוב לעשות הסכם או חוזה עבודה עם איש המקצוע, שיכלול מפרט טכני, תוכניות לביצוע באופן מסודר, מחיר וכו'. אל תשכחו לציין מי אחראי לפינוי הפסולת ולניקיון בתום השיפוץ (בבית משותף רצוי לקבוע פינוי יומיומי כדי לא לקומם את השכנים) וכן להובלת החומרים אל הבית (שלא תיתקעו עם אריחי הקרמיקה על המדרכה בחזית). סכמו גם מה קורה במקרה של אי-עמידה בלוחות הזמנים. בשיפוצים רציניים מומלץ אפילו להכניס לחוזה סנקציות למקרים כאלו. חוזה מרושל או לא מפורט דיו הינו פתח לויכוחים ועימותים בשלב העבודה. הפירוט גם מאפשר לכם לבצע השוואת מחירים ראויה הכוללת איזו עבודה בדיוק מתבצעת ומהי איכות החומרים.

5. הטעות החמורה ביותר היא לשלם מראש לשיפוצניק. הגדירו אבני דרך לתשלום, על-פי התקדמות העבודה, והשאירו כ-10%-5% מהעלות כבטוחה עד לאחר השלמת העבודה. קחו בחשבון עלויות בלתי צפויות בשיעור של 15%-10% להפתעות.

6. שיטה לחיסכון בעבודות שיפוצים היא לקנות בעצמכם את כל החומרים, וקבלן השיפוצים ישמש כמן קבלן משנה. ניתן כך לחסוך כסף רב. המחיר הוא כמובן כאב הראש, ההתרוצצויות והזמן.

7. קחו בחשבון את משך העבודה המשתנה על-פי סוג השיפוץ: שיפוץ אמבטיה נמשך 4-3 ימים. צביעת דירה בשטח של 100 מ"ר - 3-2 ימים. ריצוף 50 מ"ר - 3-2 ימים

8. השוו מחירים ואל תחששו להתמקח. יש פערים. ודאו אם הצעת המחיר כוללת חומרי גלם.

9. רוב בעלי המקצוע בענף זה אינם קבלנים הרשומים אצל רשם הקבלנים כקבלני שיפוצים אך כאן, דבר זה אינו מעיד בהכרח על איכות ורצינות בעל המקצוע.  

10. איכות החומרים זהו האזור בו ינצל החאפר את חוסר הבנתכם וידחוף לכם חומרים ללא תו תקן או חומרים שלא מסוג א', דבר זה יאפשר להוזיל את הצעת המחיר בעשרות אחוזים, לכן שימו לב במידה ולא אתם אלו שמביאים את החומרים שכל חומר שמשתמשים בו הוא בעל תו תקן כנדרש.

11. אחריות - דבר זה הינו חשוב ביותר ומקובל בענף השיפוצים כמו בענפים אחרים, שימו לב שאתם מתייחסים לכך בחוזה. על בעל המקצוע במקרה של בעיה להגיע ולתקן ללא עלות נוספת תוך פרק זמן מוגבל את הטעון תיקון. תקופת האחריות משתנה בהתאם לסוג העבודה. לדוגמא: איטום - 5 שנים, צנרת - 3 שנים וכדו' (תקופת האחריות לא תפחת משנה אחת)

12. רצוי שבעל המקצוע יהיה מבוטח כנגד תביעות צד ג', במידה ומישהו ייפגע חס וחלילה במהלך השיפוצים חברת הביטוח תוכל לשאת בהוצאות.

13. שימו לב שבעל המקצוע איתו סגרתם על העבודה אכן הוא זה שמבצע אותה ולא מעביר אותה לבעל מקצוע אחר.

 

כעת נותר לנו רק לאחל לכם שיפוץ קל ונעים.

"חוסכים בגדול"

 

אתר חוסכים בגדול הינו אתר שיעזור לכם לקבל את ההצעות הטובות ביותר הן מבחינת המקצועיות והאמינות והן מבחינת המחיר שלא תשיגו בשום מקום אחר. זכרו, מה שאתם עושים עכשיו אנחנו עשינו הרבה לפניכם.


השירות ניתן חינם.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב