דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שביל ישראל - טיולי משפחות וטיולים קצרים 

מאת    [ 25/02/2010 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 4676 פעמים ]

טיול עם ילדים על שביל ישראל מקבל תנופה בשנים האחרונות. הורים לבני ולבנות מצווה מטיילים על שביל ישראל בקטעים של כמה ימים עד שבוע וגם בקטעי יום, ויש כאלה שכבר עשו את המסע כולו ברצף. עם זאת, כמות המטיילים מסוג זה מוגבלת עדיין לכמה עשרות זוגות מדי שנה. טיול רגלי, הכולל לינה בשטח, אינו מתאים בדרך כלל לילדים צעירים מתחת לגיל 12. גם המתבגרים יתקשו בהליכה רצופה, ולאו דווקא בגלל הקושי הפיזי. ילדים ומתבגרים צעירים זקוקים לחברת בני גילם, וזו כמעט ולא קיימת על השביל. צירוף חברים וחברות ליום או לחלק ממנו דורש התארגנות מיוחדת. האב או האם המלווים ייקחו על גבם משא כבד יותר, כאשר הבן או הבת לוקחים משקל קל יותר בדרך כלל. הצעירים אינם מודעים מספיק לצורך לשתות במשך כל היום, ומוטלת על ההורה חובה לדאוג לכך. 

 כדאי שההכנה להליכה על שביל ישראל תכלול, בנוסף להכנה מבחינת כושר, שיתוף של הילדים בתכנון המסלול, איסוף חומר ומידע ברשת על המסלול, ותשומת לב מיוחדת לאטרקציות שמתאימות גם לצעירים. לעתים כדאי לעשות סטייה קלה מהמסלול כדי לתת לילדים חוויה שמתאימה להם. שמירה על קשר בין הילד לבין חבריו שנשארו בבית עוזרת מאוד. השחרור מבית הספר לצורך הליכה של שבוע או יותר גם הוא מהווה בעיה. כדאי לתכנן את קטעי הטיולים לתקופות החגים של סוכות, חנוכה ופסח. החופש הגדול אינו מתאים לטיול על שביל ישראל, בגלל מזג האוויר החם. חוויית ההליכה על השביל מעשירה מאוד את הצעירים; צעירים שסיימו ללכת את שביל ישראל, או חלקים ממנו, וחולקים את החוויה עם חבריהם, מביאים לשביל את המטיילים הבאים אחריהם. אנחנו בטוחים שהמסע של צעירים עם הוריהם על השביל יהפוך במהרה לפופולרי מאוד בקרב ילדי ישראל.

 לא רק ילדים אלא מטיילים בכלל רוצים או יכולים ללכת חמישה עשר או עשרים קילומטרים ביום. מטיילים שמעדיפים לטייל בקטעים קצרים של 5-10 קילומטרים יכולים לתכנן מסלולי הליכה קצרים לאורך שביל ישראל, ובמקרים רבים במרחק לא גדול מהבית. כל מה שצריך לעשות הוא לבדוק היכן נמצאת הנקודה הקרובה ביותר על שביל ישראל לבית המטייל, להחליט על המרחק הרצוי לטיול ולתכנן בהתאם את המסלול לפי תיאור הדרך ומרחקי הביניים בכל יום במדריך על שביל ישראל בחיבורם של יעקב סער ויגיל הנקין. ניתן לטייל בצורה זו את כל אורכו של שביל ישראל בין דן לערד וגם מסלולים לא מעטים בנגב. הלוגיסטיקה כוללת בדרך כלל שני רכבים לתחילת וסוף מסלול, או מכונית אחת והקפצה בעזרת מונית או טרמפ חזרה לתחילת המסלול. מידע נוסף על הערכות לטיול עם ילדים על שביל ישראל אפשר למצוא בפורום שביל ישראל 

 לכו לטייל על שביל ישראל.

 

פורום שביל ישראל משמש את רוכשי מדריך שביל ישראל  ואת כל מי שגולש בו, להכנה לקראת המסע על שביל ישראל. באתר תשובות לכל השאלות שמתעוררות לפני המסע אם ברצף ואם בקטעים. רכישת ציוד מתאים, חלוקת המסלול לימים, העונה המתאימה לטייל, מפות טופוגרפיות מעודכנות של שינויים בתוואי שביל ישראל, הטמנות מים בנגב, חיפוש שותפים, לוגיסיטיקה והקפצות ציוד ומטיילים, בעיות מיוחדות למשפחות וילדים, מלאכי שביל וכל בעיה אחרת שמתעוררת לקראת המסע וגם בדרך.
http://shvilisrael.myfastforum.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב