דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שביל ישראל - כמה עולה המסע? 

מאת    [ 25/02/2010 ]

מילים במאמר: 968   [ נצפה 10169 פעמים ]

הטיול על שביל ישראל אינו זול ולשביליסטים, חיילים משוחררים המוגבלים בכספם, הטיול יקר למדי או כך חלקם חושבים בבואם לתכנן את הטיול. המחיר מורכב משני רכיבים מרכזיים: הציוד שברב המקרים נרכש גם לצורך טיולים נוספים בחו"ל ולא רק על שביל ישראל, ולכן יש לראות ברכישת הציוד השקעה למספר טיולים. המרכיב המרכזי השני אלה העלויות בדרך. בשני התחומים השמים (מבחינת הכסף) הם הגבול. אבל אתרכז כאן במחירי מינימום שיאפשרו מסע נעים, נח ובטוח לגוף הן בציוד וגם בהוצאות בדרך.

עלויות של הציוד מפות ומדריך

אם מתחילים לתכנן את המסע מספיק זמן מראש, אפשר לרכוש ציוד מעולה בחצי מחיר בחו"ל באינטרנט, דרך מכרים וכו'. מי שמשתחרר מהצבא, ומיד רוצה לעשות את המסע יצטרך לקנות ציוד בארץ, ובארץ הציוד יקר. מי שאמר TIME IS MONEY ידע בדיוק למה הוא מתכוון. זה באשר לתכנון נכון של הטיול. אבל יש גם את סוג הציוד עצמו. האם צריך לקנות את הדגמים הכי יוקרתיים מכל דבר? האם לצורך המסע על שביל ישראל יש הצדקה להשקיע 1200 ש"ח ויותר על תרמיל מיובא מתוצרת חו"ל? אילו פרטי ציוד חובה לרכוש הכי טוב שיש, ובמה אפשר להשקיע פחות כסף?

התשובה מורכבת בדיוק כמו השאלה. מי שמתכנן ללכת רק על שביל ישראל, כדאי שינהג בתבונה בכספו וירכוש רק את מה שבאמת צריך למסע. מי שמתכנן אחרי כן לטייל בחו"ל גם, יעשה את השיקול שלו לגבי הציוד שהוא צריך. אביע את דעתי רק לגבי ציוד לשביל ישראל, ובהתחשב בכך שחייל משוחרר הינו דל אמצעים.

מפות ומדריך:

 דבר ידוע הוא שמפות הינן יקרות. בחנויות המחירים נעים בסביבות 90 ש"ח למפה, ויש צורך ב 14 מפות.  יש שני מדריכים בשוק האחד משנת 2005 שעולה 98 ש"ח ובמבצעים כ 70 ש"ח, והשני המדריך החדש של סער והנקין משנת 2009 שעולה 198 ש"ח ובמבצעים 150-140 ש"ח. יתרון מובהק של המדריך החדש הוא בכך שיש בו את כל המפות הטופוגרפיות של שביל ישראל. אסכם את העלות המינימלית למדריך + מפות ב 140 ש"ח.

 שני פרטי ציוד הכי חשובים שיהיו הכי טובים שאפשר הם: נעלים ותרמיל.

 נעלים: בלי נעלים טובות לטיול אל תצאו למסע בכלל. אני תומך בנעלי מסע טובות. זה לא אומר שצריך להוציא 1100 ש"ח ויותר. אני חסיד של נעלי אסולו ויש להם דגם שעולה כ 700-650 ש"ח שנקרא Voyager. הוא יחזיק את כל שביל ישראל בלי בעיות מיוחדות. בעבר היו בעיות עם הדגם הזה אבל הן תוקנו על ידי היצרן. מכאן אפשר לעלות במחיר ויש נעלים גם ב 2400 ש"ח.

 תרמיל: חובה תרמיל עם מערכת גב, בלי זה לא לצאת למסע.  אני חסיד של חברה מקומית. כמעט כל החברות בעולם מייצרות את התרמילים שלהן במקום אחד: בסין, וכך גם חברה  זו. התרמילים של החברה הזו השתפרו בצורה דרמטית בחמש השנים האחרונות. המחירים שלהם 600-300 ש"ח לתרמילים של 65-32 ליטר בהתאמה. כל תרמיל של החברה הזו מגיע עם שלוקר של 3 ליטר והנה כבר חסכתם ברכישת השלוקר. ומכאן אפשר כמובן לעלות.

 עכשו למחירים של פריטי ציוד אחרים: מכנסיים, מעיל פליז, חולצות מנדפות, גרבים, שק שינה, מזרון, מקלות הליכה, פנס, ציוד בישול. אביע את דעתי רק לגבי מה וכמה באמת נחוץ להשקיע לצורך המסע על שביל ישראל

 מכנסי הליכה: אפשר להשקיע החל מ 250 ש"ח לזוג מכנסי הליכה טובים. כולן באות עם רוכסן להפיכתן למכנס קצר. מעיל פליז קל משקל - 300 ש"ח. גרבים: 3-2 זוגות של גרבי הליכה למטיילים מספיק. במבצעים מוצאים 3 ב 100 ש"ח או 2 ב 75 ש"ח. בקרוב מאוד חברה מקומית תתחיל למכור מכנסי הליכה מקצועיות במחיר של 200 ש"ח.

חולצה מנדפת זיעה: תקחו מהארון שלכם חולצה חגיגית בהירה או כל חולצה אחרת מבד סינטטי נושם והן עושות את העבודה מצויין. חולצה מנדפת עושה עבודה טובה יותר אך במזג האויר היבש שלנו לדעתי היא מיותרת.

 שק שינה: גם כאם החברה המקומית נותנת פתרונות טובים. 350-400 ש"ח לשק שינה מצוין.

 אוהל - לדעתי אין צורך באוהל למסע הזה. למקפידים אוהל פשוט מספיק ויש גם פתרונות מצוינים אחרים. מחיר מינימום לאוהל - 100 ש"ח. יש המון מבצעים בנושא.

 מקלות הליכה: זמן רב השתמשתי במקלות עץ.  עלותם כ 50-40 ש"ח. עושים 85% מן העבודה של מקלות מקצועיים. מקלות מקצועיים סבירים ובמבצע אפשר למצוא ב 100 לאחד. המלצתי: ללכת לפחות עם מקלות עץ. ואילו בחו"ל אפשר לקנות הרבה יותר בזול. חפשו ברשת. מחיר מינימום למקלות 200 ש"ח לזוג.

 פנס: צריך. פצל יקרים 120ש"ח ומעלה לפנס הכי פשוט שלהם. ראיתי פנסים עם 9 לדים שמשמשים לבעלי מקצוע ועולים 50-40 ש"ח חפשו בחנויות אלקטרוניקה וברשת.

 ציוד בישול: מה שצריך זה סיר אלומיניום קל שקונים בשוק ב 30 ש"ח. סכום קל גם הוא עולה גרושים בשוק. צלחת פלסטיק מהבית תעשה את העבודה. גזיה 100-130 ש"ח. חפשו ברשת וגם ביד שתיים.

 לסיכום: עלויות מינימליות של ציוד שנקנה רק לשביל ישראל + מדריך ומפות:

 מדריך + מפות - 140 ש"ח.

נעלים - 650 ש"ח.

תרמיל (65 ליטר) - 650 ש"ח.

שק שינה - 300 ש"ח.

מכנסים - 250 ש"ח.

מעיל פליז - 300 ש"ח.

גרבים - 100 ש"ח.

אוהל - 100 ש"ח

מוטות (עץ) - 80 ש"ח

פנס - 50 ש"ח

ציוד בישול - 130 ש"ח

מזרון - 50 ש"ח פלציב.

ערכת עזרה ראשונה - 100 ש"ח.

שונות - 100 ש"ח

 סה"כ - 2950 ש"ח.

 אם קונים את כל הציוד בחנות אחת נותנים הנחות משמעותיות מאוד. אם תרכשו בתבונה לא תעברו את הסכום של 2500 ש"ח.

 הוצאות בדרך

גם ההוצאות בדרך אינן בשמים. 30 ש"ח ליום צריכים להספיק לאוכל. לחודשיים זה כ 1800 ש"ח. תוסיפו מדי פעם פינוקים במסעדה וכיוב' כ 300 ש"ח לחודשיים. יש מטיילים שיסתפקו גם בתקציב תזונה מצומצם יותר. לינה אצל מלאכי שביל ללא תשלום. נסיעות מזדמנות כ 250 ש"ח. ביצוע הטמנות לבד (דלק של רכב יקר מדי), או ע"י מטמינים וחלוקה של העלויות - 150 ש"ח לאדם בממוצע. בסה"כ עלויות מזון ואחרות - 2500 ש"ח.

 הסיכום מראה שעלות המסע על שביל ישראל מתחילה מ 5000 ש"ח לאדם וצפונה. רק אל תשכחו שלחיות חודשיים בעיר עולה קצת יותר.

 לכו לטייל על שביל ישראל.

פורום שביל ישראל משמש את רוכשי מדריך שביל ישראל  ואת כל מי שגולש בו, להכנה לקראת המסע על שביל ישראל. באתר תשובות לכל השאלות שמתעוררות לפני המסע אם ברצף ואם בקטעים. רכישת ציוד מתאים, חלוקת המסלול לימים, העונה המתאימה לטייל, מפות טופוגרפיות מעודכנות של שינויים בתוואי שביל ישראל, הטמנות מים בנגב, חיפוש שותפים, לוגיסיטיקה והקפצות ציוד ומטיילים, בעיות מיוחדות למשפחות וילדים, מלאכי שביל, תזונה נכונה בדרך וכל בעיה אחרת שמתעוררת לקראת המסע וגם בדרך. http://shvilisrael.myfastforum.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב