דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התיישבות חומה ומגדל יהודית בשטחים 

מאת    [ 24/02/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2497 פעמים ]

השאלה הקיומית של בנייה בשטחים מכה גלים במדינה מזה שנים. הקרב בין הימין לשמאל, בין מתנחלים לעם היושב בתל אביב עולים לפעמים לטונים, שמבשרים על מלחמת אחים קרבה. חשוב להזכיר ולציין גם את הקרב התודעתי של ישראל כנגד העולם לגבי הבנייה בהתנחלויות, מאבק שלפעמים מגיע על דלתות הבית הלבן ואף גורם לחיכוכים לא נעימים איתו. מי באמת מרוויח מן המאבק הנצחי הזה שכרגע לא ניכר כי יש לו סוף.

 

בשטחים קמה לה שיטה של חומה ומגדל נוסח 2000. הרעיון ממש כמו בתחילת הציונות ללא שיפורים משמעותיים. באישון לילה מגיעים לאיזו גבעה, כמה שיותר קרוב לכפר פלשתינאי. תוחמים את הגבעה  ולמתחם מכניסים משאיות ועליהן כמה קרוונים ומכולות. תוך כדי שהמנופים מרימים את הקרוונים ומהמכולות ומנחיתים אותם על ראש הגבעה מתחילים חלק מהמתנחלים בהקמת מגדל מים. בבוקר כבר יש ישוב חדש על שמו של נביא או מצביע דגול. לאחר כמה ימים מגיע הצבא ומפנה אותם עם סיקור תקשורתי והפגנות וכל זה חוזר חלילה כמובן.

 

מי מרוויח מכל התרחיש הזה בעצם? על פניו ניכר כי חברות רבות שמספקות הובלות מנוף מעבירות את הקמפיינים הפרסומים שלהם ואת המודעות המפרסמות מעיתוני אזור מרכז הארץ לאזורי התנחלויות. ניתן למצוא חברות הובלה ומינוף שמסתובבות באזור השומרון בעיקר וסוגרות עסקאות בין רגע עם ראשי קבוצות מתנחלים. החוזה נחתם לזמן ממושך, כאשר בחוזה נקבע מחיר מיוחד עבור המתנחלים שהופכים להיות הלקוחות המובילים של חברות אלו.

 

לא כל חברת הובלות יכולה לקחת על עצמה אחריות מסוג זה. כאמור, ישנן מספר חברות המספקות שירותי הובלה ומינוף שאינן מעוניינות דווקא לנגוס בנתח השוק החדש, מתוך נקודת ההנחה וההתחשבות בסיכון הביטחוני הכרוך בכך. כאמור הובלה של קרוון או מכולות נחשבת במונח המקצועי של חברות הובלה כהובלה כבדה. דבר המשפיע על תנועת המשאית וזמן הרמה והורדה של כל מכולה או קונטיינרים.

 

ניכר כי בשנים האחרונות התעסוקה העיקרית של חברות שירותי הובלה ומינוף מתבצעות לרוב באזורי השומרון ודרום הר חברון. תנודתיות רבה כפי שניכרת אצל המתנחלים ניכרת גם בחברות הללו. בשנים האחרונות למרות הכול ישנה האטה בעבודות מסוג זה בשנים האחרונות. יכול להיות שהדבר כרוך במצב הפוליטי והביטחוני ואחיזתו של צה"ל בשטחי ההתנחלות ואי מתן יד לכיבוש גבעות כמו שמדובר לעיל. אם זאת ניתן לכרוך את האטה גם במצב שנוצר לאחר ההתנתקות כאשר רבים מן המתנחלים התייאשו ממדיניות ישראל בכל הנוגע בבניה בשטחים והעדיפו למצוא אזורי מגורים בשטחי המדינה כפי שמוגדרים בחוק ומוכרים בקהילה הבינלאומית.

 

    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב