דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשמים מתערוכת פיסול זכוכית עכשווי בגלריה ליטבק, תל-אביב - שרה קונפורטי 

מאת    [ 24/02/2010 ]

מילים במאמר: 879   [ נצפה 7155 פעמים ]

זכוכית

 

רשמים מתערוכת פיסול זכוכית עכשווי בגלריה ליטבק, תל-אביב - שרה קונפורטי

 

ביקרתי השבוע ב תערוכת הזכוכית, המדוברת ביותר, ב גלריית ליטבק  שנפתחה בדצמבר 2009, במגדל מוזיאון תל-אביב. הספיקו כבר לבקר ב תערוכת הזכוכית מעל 12000 אנשים.

הגלריה נחשבת מהמשוכללות ביותר בעולם ומשתרעת על פני 800 מטר.אני הייתי פעורת פה.

 ראשית, בגלל זרם האנשים שלא פסק להגיע. החלל היה מלא במבקרים. אנשים נהרו ללא הפסקה. תופעה שכזו ראיתי רק בחו"ל.....

 

הבטתי ב עבודות הזכוכית עצמן. אתה עומד, מביט, מתרגש, מתפעל, לא מאמין, ו מ ע ר י ך  כל כך את הכישרונות הענקיים הללו – עבודות פיסול בזכוכית של 26 אמני זכוכית המובילים בעולם.

 כשהבטתי בסרטים המקרינים את תהליך עבודתם של ה אמנים ו ייצור עבודות הזכוכית האמנותיים, חשתי שאני מביטה בתהליך בריאת העולם. זו חוויה שחייבים לראותה כדי להאמין שהיא כה חזקה. זו חוויה רוחנית עצומה, המלווה אותך בצבעי הזכוכית השונים, במגוון  יצירות ה אמנות השונות כל כך אחת מהשנייה, ועם זאת מפתיעות בצורתן, במראן, גודלן, סוגי הטכניקה השונים ש האמנים מייצרים את יצירותיהם והתוצאות השונות כל כך.

 

אני חושבת שזו ה גלריה הראשונה בארץ שגובה דמי כניסה– 48 ש"ח לאדם. עד עתה גבו דמי כניסה בארץ מוזיאונים בלבד. ולמרות זאת הקהל נוהר. שאפו למולי ליטבק, בעל הגלריה, אספן אמנות, שהצליח להגשים את חזונו וליצור תופעה חדשה בארץ.

  

אני זוכרת עוד לפני למעלה מ-20 שנה, כשהייתי הולכת לתערוכות בניו יורק, גם במוזיאונים וגם בגלריות פרטיות, לעיתים קרובות נאלצתי להמתין בתור מן רב כדי להיכנס,  הבטתי בעיניים כלות. פשוט לא האמנתי לתופעה. בארץ לא הכרתי תופעה שכזו.

  

 כ אמנית וותיקה מאד, המכירה את המצב המסחרי המתנהל בארץ של רכישת עבודות אמנות איכותיות, (כמעט ולא מתנהל בארץ), הפתיעה ה גלריה גם בעניין זה, בהצלחתה גם במכירות עבודות האמנות שלה.התערוכה מלווה בקטלוג מפואר ומהאיכותיים ביותר שראיתי. והאמינו לי שראיתי לפחות כמה אלפי קטלוגים, והפקתי בעצמי לפחות כמה עשרות קטלוגים.

  

במבוא לקטלוג כותב אסף גוטסמן על המשותף לאדריכלות ו אמנות הזכוכית. שתי האומנויות "מדברות" על אור וצל, השתקפות, שבירת קרני אור, שקוף-אטום, צבע, חומר, צורה.הקטלוג מתאר את התפתחות תנועת זכוכית הסטודיו, נוגע בהבדלים בין יצור המוני לבין ייצור מוגבל של עבודות אומנות על ידי אמנים ו מעצבים.

אחד הנושאים החשובים באמת לדעתי, שאותו פותח קלמנטה שאק פון ויטנאו לדיון, הוא הגדרת יצירות הזכוכית כ אמנות או אומנות.

הוא שואל האם כלי זכוכית שנוצרו ב עיצוב חופשי נחשבים ל אמנות יפה, האם חומר הזכוכית הוא שקובע?

האם אמנים שיצרו עבודות אמנות והתבססו על זכוכית חלונות רגילה והתעלמו מתכונות החומר יכולים לקבל אוטומטית את הגדרת הסטיגמה של האומנות.

 

לאחר תיאורים של שימוש בזכוכית, בטכניקות שונות, באופנים שונים, גם על ידי ראשי מחלקות לזכוכית בבתי ספר לאמנויות בפראג, במינכן, אהבתי במיוחד את המשפט שצותתי להלן, של ראש המחלקה ל זכוכית וקראמיקה של האקדמיה ל אמנות במינכן- נורברט פרנגוברג. אשר כתב ב-2005:

  "מבחינתי, זכוכית היא חומר אחד מני רבים....חשוב שהסטודנטים יעבדו בהקשר הכללי של אמנות עכשווית, ולא רק בהקשר של הייחודי לאמנות הזכוכית".....התקיים דיאלוג ממושך בין אמני הזכוכית בעולם- בין אמני מוראנו, אמני ונציה, לבין אמני הזכוכית באירופה וארה"ב. שיטות וטכניקות ייצור הזכוכית נלמדו והועברו. נלמדו טכניקות השריפה בתנור, טכניקות הניפוח, עיבוד בלהבה, טכניקות כבשן, וירטואוזיות ונציאנית וזכוכית סטודיו.

 שרה קונפורטי ,

אמנית ויוצרת,

הסטודיו של שרה קונפורטי

www.sarakonforty.com

אודות שרה קונפורטי - אודות הסטודיו של שרה קונפורטי אמנית ויוצרת
אני אמנית ישראלית שחיה ונושמת אמנות 24 שעות. לא תמיד אני בטוחה שזו מתנת אל להיות כל כך שקועה בתחום זה, לחיות, לעבוד, לקרוא, ללמוד, לחדש, לנשום, לחלום אותו.... ישנם רק דברים מעטים, המהנים יותר מאשר יצירת עולם חלומותיך. אך בכל זאת, מרגישה הכי שפויה כאשר אני יוצרת. אוהבת ליצור כל יום עולם חדש...של יופי, חכמה, טוב לב, ונצח.....
ה"אני מאמין שלי" כאמנית - "להעלות על כל משטח קיים אושר, מוסיקה ואהבה ע"י צבעים". בדרך זו אני "מחלקת פיסות של "אושר" לאנשים נוספים, כפי שכתב לי אחד מלקוחותיי.
אדם שיש לו יופי הקרוב אליו - נעשה יפה יותר..


www.sarakonforty.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב