דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטרי יד ימין 

מאת    [ 22/02/2010 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 3703 פעמים ]

איטרי יד ימין (שמאליים)

 

רוב האנשים כותבים ביד ימין וזה הצד החזק שלהם. חלק מהאנשים כותבים ביד שמאל, אבל את כל יתר הדברים עושים ביד ימין והצד הימני חזק יותר. חלק מהאנשים כותבים ביד שמאל וזה הצד החזק שלהם באופן כללי. בעבר היו מכריחים את הילדים לכתוב ביד ימין. אם עושים את ההתאמה בגיל מאד רך הנזק לא מאד גדול. אם מתחילים רק בכיתה א' זה יוצר חוסר איזון אצל הילד.

המוח האנושי מחולק לשתי אונות, ימנית ושמאלית. לאונה השמאלית , השלטת ניתן השם "המדען" , לאונה הימנית נתנו את השם "האומן". האונה השמאלית אנליטית והימנית  הוליסטית. האונה השמאלית  ממונה  על השפה, חשבון והגיון ופעולת הכתיבה. האונה השמאלית מופקדת על הצד הימני והוא הצד החזק אצל רוב האנשים. כשנשבעים מתבקשים להרים יד ימין.

כגרפולוגים חשוב שנבחין בסימנים הייחודיים המופיעים כתוצאה מכתיבה ביד ימין או שמאל. הבדל ניכר בדרך כלל בזווית ההטיה של כתב היד - ימני, שמאלי או ישר. לפי ישראל אודם,  זווית ימנית מופנה חוץ, זווית שמאלית מופנה פנימה וזווית ישרה היא דרגת ביניים של בקרה.

כותבי זווית ימנית נוטים להיות מושפעים מרגשותיהם, אולם הם זורמים עם החיים. כותבים בזווית שמאלית נוטים להיות יצירתיים, אינדיבידואליסטים או לחלופין עקשנים, מורדים ופורקי עול.

השמאליים נוטים לכתוב בשכיחות גבוהה בזווית שמאלית. השאלה ששואלים גרפולוגים האם לפרש באופן שונה את הזווית השמאלית של כותבי יד ימין וכותבי יד שמאל. השאלה הנוספת היא האם הזווית השמאלית של כותבי יד שמאל היא תוצאה גרפו-דינאמית של אחיזת העט או יש סיבה פסיכולוגית.

נבדקו מקרים  של אנשים שאיבדו ידם במלחמה או תאונה. התוצאות הן לכאן ולכאן. יש מי שאיבד יד ימינו ועבר לכתוב ביד שמאל וכתב ידו הפך לכתיבה עם זווית שמאלית. היה מיקרה אחר שהאדם איבד יד שמאלו, המשיך לכתוב ביד ימין כמו קודם אבל זווית כתיבתו הפכה לזווית שמאלית. במקרה זה רואים שהיפוך הזווית מראה על מצב נפשי של התכנסות לאחר הטראומה.

גרפולוגים רבים, ואני ביניהם, נוהגים להפחית כמה מעלות לכיוון הישר מהזווית השמאלית של הכותב ביד שמאל.

אין מספיק מחקרים על איטרי יד ימין, אולם יודעים שאחוז הדיסגרפים והדיסלקטים גבוה יותר בין הנבדקים, כמו כן , נצפו בעיות של אינטגרציה נפשית. ומצד שני אנשים ידועי שם כמו לאונרדו דה-וינצ'י, אלברט אינשטיין, פבלו פיקסו ואחרים היו אטרי יד ימין.

כמובן, אין אנו דנים אדם על פי סימן אחד ויש לעשות אינטגרציה בין כל הסימנים.

שוש סנדרוביץ


 

שוש סנדרוביץ, ב.א. גרפולוגית מוסמכת A.A.H.A עוסקת גם בגרפותרפיה. הכוונה מקצועית, יעוץ אישי, זוגי ומשפחתי. קורסים בגרפולוגיה - גרפותרפיה, פענוח ציורי ילדים, השתלמויות לגרפולוגים הרוצים ללמוד גרפותרפיה, השתלמויות למטפלים. קורס: חיים בריאים ומוארים - משקלך ב(כתב) ידך.http://www.shosh4u.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב