דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות וסמליותן בעידן החדש 

מאת    [ 21/02/2010 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 3826 פעמים ]

מאז ומתמיד הייתה הטבעת סמל שמהלך עלינו קסמים, מושך אותנו ומעורר אותנו למחשבה או לעשייה. כבר בתנ"ך תוארו טבעות כבעלות סגולות מיוחדות, כוחות קוסמיים והשפעה מאגית על בני האדם. במאות הקודמות שימשו טבעות כסמל סטאטוס, המיועד לעשירים בלבד, וכתכשיט שמסמל את הנצחיות ואת מעגל החיים. לא בכדי הפכו טבעות להיות אחד הסמלים המזוהים ביותר עם חתונות, שהרי הן מסמלות את הנאמנות שנודרים בני הזוג לשמור זה לזו לנצח. נדמה כי מעט מאוד השתנה מאז ועד היום, ועדיין אנחנו בוחרים לשלב טבעות בחיינו כפריט עם סימבוליות חזקה מאוד.

טבעות בסרטים כמו גם במציאות

תפקידם של הסרטים, ושל אמנות בכלל, הוא מחד לשקף את המציאות ומאידך לייצרה. יוצרי סרטים רבים בחרו לייצג טבעות כסמלים חזקים, מאגיים ורבי כוח, המשקפים את היחס האמיתי שלנו כלפיהן, ביניהם "שר הטבעות", "מלאכים ושדים" ועוד. בכל אחד מהם מייצגות טבעות מושא הערצה אליו נכספים בני האדם, המהוות מקור למריבות, רצון בשליטה ובעלות, פוליטיקה, ידע עתיק, כישוף, וכמובן שגם אהבה ורגשות אמיצים בין בני אדם.

הביטוי השגור ביותר של טבעות בעלות משמעות בחיינו, הוא ענידה של טבעות נישואין ואירוסין. זהו מנהג שמקורו בתקופה הרומית, ועד היום, בעידן המודרני בו אנו חיים, הוא נשמר ומבוצע בהקפדה, לא רק לשם המסורת ובהתאמה לחוקי הדת, אלא בזכות הערך הרב הטמון בענידת טבעות ובזכות יופיו של הטקס. למעשה, ענידת טבעות היא אקט חשוב של הצהרת מחוייבות קבל עם ועדה, מקור לסמליות רבה המביעה אהבה, הערכה ונאמנות.
הרי אין כמו טבעות, כדי להעביר מסר חד משמעי לגבי מצבו המשפחתי של אדם, ולבשר לעולם כולו על מעמדו והעדפותיו.

טבעות – מעגל אינסופי של חיים

השימוש המודרני שלנו כיום בסמלי העולם העתיק הוא אקט של כבוד והערכה כלפי הסמליות של טבעות ותכשיטים אחרים, והוא מהווה חלק אבולוציוני טבעי, שבו חידושים והמצאות בוחרים שלא למחוק את העבר אלא לעשות בו שימוש עדכני.
העולם העתיק, התנ"ך, הקבלה ותרבויות נוספות, ייחסו אל טבעות סגולות מאגיות של ריפוי, הצלחה, זוגיות, פרנסה וכן הלאה, ולכן נעזרו בסמלים רבים, על מנת לעצב טבעות שונות מלאות השראה. לדוגמא, כיום טבעות רבות משובצות קריסטלים בדומה לתרבויות העתיקות של רומא ויוון, שהאמינו בסגולות המרפא של הקריסטל. סמלים רבים, המעוצבים על גבי טבעות, מקנים להן משמעויות נוספות בעלות ערך מנטלי רב.

דוגמאות לטבעות עם משמעות - טבעת חמש המתכות וטבעת האומץ

לפניכם דוגמאות של שתי טבעות שהוכנסה לתוכן סמליות, מחשבה ונשמה. אלו הן טבעת חמש המתכות וטבעת האומץ מיצירותיו של האומן דוד וויצמן. ניתן לצפות במגוון טבעות של דודי בדף טבעות באתר שלו.

טבעת חמש המתכות

בעלת הרכב מיוחד שנועד לרתום את השפעתו הקוסמית של כוכב צדק לעזרת העונד ולמען הצלחה בכל מעשיו. הרעיון מאחורי טבעות אלו טמון בספר "סגולות ישראל". ללמוד עוד ולצפות בטבעת ניתן בקישור הבא: טבעת חמש מתכות

טבעת האומץ

טבעת זו נועדה להרחיק פחד וסבל ולהעניק לעונד אותה אומץ פעולה ומחשבה.
הטקסט החרוט על טבעת זו מסמל כי הפחד נובע מבורות – פחד המביא לעיוות המציאות ואובדן של יכולת ההנאה מהשפע העצום שבעולם. טבעת האומץ מזכירה לעונד אותה כי הוא אדם בעל אומץ גדול ויכולות להתגבר על כל מכשול. לצפייה בטבעת גש לדף טבעת האומץ


לסיכום –. בין אם מעגל סמלי של אהבה בין שני אנשים, תזכורת תמידית לאומץ הטמון בנו או סמל של שפע טבעות שאנו עונדים יכולות לייצג משהו שהוא הרבה מעבר לפריט מעוצב ויפה.

ירון שאול מנהל אתר תכשיטים קוסמיים. עוסק בתחום התכשיטים באינטרנט מזה כמה שנים. תלמיד פעיל של מודעות והתפתחות עצמית מזה שנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב