דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכניות ריאליטי 

מאת    [ 20/02/2010 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 18893 פעמים ]

תוכניות הריאליטי או בשמם העברי תוכניות מציאות, הם ז'אנר טלוויזיוני אשר מתעד אירועים אמיתיים, אנשים שאינם שחקנים ושאינם מגלמים דמות בדויה, אלא מופיעים בצורה הכי טבעית מול המצלמות.

תוכנית הריאליטי הראשונה שנראתה אי פעם במסכי הטלוויזיה בעולם, הייתה כבר בשנת 1973,  "משפחה אמריקאית".
סדרה ששודרה בערוץ PBS האמריקאי, הסדרה ליוותה משפחה בזמן הליך גירושים. תוכנית זו זכתה לרייטינג גבוה מאד של כעשרה מיליון צופים,

במהלך השנים תוכניות המציאות הפכו לחלק בלתי נפרד מתוכניות הטלוויזיה המוצגות בערוצי המדיה השונים ולעיתים קרובות גם לאחוזי צפיות שיא ברוב ערוצי הטלוויזיה - בעולם כולו וגם בישראל.

רוב הגדול של תוכניות הריאליטי לא עוסק בידע קודם ,באומנות קודמת אך ישנן כמה תוכניות ריאליטי שמקבלות את משתתפי התוכנית על פי אודישנים מוקדמים שדורשים כישרון ויכולת ספציפית להשתתפות בתוכנית. לדוגמא: כוכב נולד ,נולד לרקוד ורוקדים עם כוכבים.

אם נסתכל לדוגמא בריאליטי "רוקדים עם כוכבים" שמשודרת בערוץ 2, זוהי הרי תוכנית שמבוססת על תוכנית בריטית של רשת ה BBC בשם "Strictly Come Dancing". תוכנית שחברת רשת החליטה לקנות את זכויותיה ולהביאן לארץ. התוכנית עוקבת אחר תחרות ריקודים של מספר זוגות, המורכבים מרקדן מקצועי מתחום הריקודים הסאלונים וכוכב בידור מוכר וחסר ניסיון בריקודים.
במהלך התוכנית חל ניפוי שבועי, ובכל שבוע המתמודדים מופיעים עם ריקוד חדש עליו התאמנו במהלך השבוע החולף.
השחקנית אליענה בקייר והרקדן אורון דהן היו הראשונים לזכות בתואר הנכסף בישראל, אחריהם עשו זאת השחקן גיא אריאלי והרקדנית מאשה טרויאנסקי  ואז זכו רודריגו גונזלס ונעמה תבורי ובעונה הרביעית עשו זאת גלית גיאת והרקדן קיריל סיבולפוב

 

תוכנית המציאות הארוכה ביותר בארץ היא כוכב נולד.
את תחילת דרכה סללה התוכנית  "לא נפסיק לשיר" בשנת 2002  כארבעה חודשים לפני שהתוכנית האמריקאית המקבילה "אמריקן איידול" התחילה בעונתה הראשונה. בתוכנית "לא נפסיק לשיר" התמודדו אנשים אלמוניים לצד אנשי בידור מוכרים, בתחרות זיהוי וביצוע שירים עבריים. לאחר שדרוג קל ,שונה שם התוכנית, ל"כוכב נולד" והתוכנית הפכה כבר בעונתה הראשונה להצלחה מסחררת, ולאחר מכן לתופעה תרבותית רחבה. היו רבים אשר לא אהבו את "בית החרושת" לייצור כוכבים ,אך אחוזי הרייטינג היו גבוהים מאד.
זמרים רבים לא אהבו את הרעיון שבין יום אפשר להפוך לכוכב, גם לא ניסיון מוקדם וללא השקעה ומיהרו לצטט בראיונות "זה נגד כל החינוך שלי והגישה שלי למקצוע ולאמנות ולכל. זה משחקים, זה מין תיאטרון בובות כזה, שבו כל מיני כוחות עליונים מושכים בחוטים, ואנשים מתנהלים לפי האופן שבו מושכים אותם. אותי זה די מדכדך" אחרים הוסיפו לאחר זיכתם בפרס מפעל חיים  "זה ניתן לא רק לי אלא לדור שלם. דור ללא כוכבים נולדים, ללא פלייליסט, וללא יחצנים, אלא לאנשים שרכשו את ההוקרה והפרסום בעבודה קשה"

עונות רבות היו לתוכנית וזוכייה היו נינט טייב, הראל מויאל,יהודה סעדו ,ז'קו אייזנברג,בועז מעודה, ישראל בראון,ורוני דלומי.

 

נולד לרקוד

בתוכנית מתחרים המשתתפים להשגת התואר הנכסף - "הרקדן של ישראל עוד תוכנית שזכויותיה נקנו מחו"ל. לאחר אודישנים מוקדמים ומורכבים מגבשים נבחרת, שכוללת את הרקדנים המוכשרים והטובים ביותר.
בכל פרק מחולקים המשתתפים לזוגות ומגרילים סגנון  אקראי אותו הם צריכים לרקוד.
בסוף כל פרק, בחרו השופטים מספר משתתפים כמועמדים להדחה, ובתום התוכנית לאחר הצבעות הצופים מתמודד אחד או יותר מודחים מהתחרות. התוכנית זכתה להצלחה ולקהל מעריצים רב. בשנת 2009 ניסו בקשת לשדרג את תוכנית המציאות "נולד לרקוד" ולחדשה בקונספט ייחודי . בתוכנית זו התחרו 2 קבוצות הכוללות 10 רקדנים בכל קבוצה. קבוצה אחת נקראת קבוצת ה"סטריט", שבה רוקדים את סגנונות ההיפ הופ השונים. לקבוצה השנייה קוראים ה"סטודיו", שבה רוקדים רקדנים ורקדניות  קלאסיים ומודרניים.
הציפיות מהתוכנית היו גדולות מאוד. התוכנית לא זכתה לרייטינג גבוה, ולמעשה נגמרה חודשיים לפני הזמן המשוער. התוכנית כשלה בין היתר משום ששמה המקורי היה,"מלחמת העולמות", שהיה כינוי למלחמה בין "עולם" המחול המודרני ל"עולם" המחול הקלאסי, שהתברר כבעייתי כאשר פרץ מבצע עופרת יצוקה. רבים טענו כי שם זה בעייתי, והוא הוחלף ל "לא נפסיק לרקוד".

תוכניות הראליטי הן חלק בלתי נפרד מהמציאות שלנו.
כנראה שצופי הטלוויזיה אוהבים לראות אמת,אנשים אמיתיים ולא כל הזמן שחקנים המגלמים דמויות שונות בעלילה כתובה ובדיונית שנכתבה על-ידי תסריטאית מתחילה.
בכי ,דמעות, קללות ולראות מהו קצה גבול היכולת שבה אדם מוכן לחשוף את עצמו מול הצופים בבית.
כנראה שגם אני הייתי אחד כזה אשר היה מוכן לחשוף את עצמו מול קהל גדול מאד ולהציג את "תום אפלבאום" האמיתי  ללא תחפושות ובתוך מסגרת תחרותית מלחיצה וקשה,ולהציג את אומנות הריקוד שלי בפני הצופים.
אני בחרתי להגיע לתוכנית הטלוויזיה ,מלחמת העולמות או בשמה החדש "לא נפסיק לרקוד" וטעמתי את טעם הראליטי.
אפשר להגיד כי זאת הייתה תקופה מדהימה, אפשר להגיד שהייתי חוזר ועושה את זה שוב, ואפשר להגיד שמזה למדתי המון.
למדתי מהי עבודה קשה?..מהם חיי רקדן ,מה מקריבים עבור החלומות שלך ,ומהי מקצועיות.
רכשתי כלים חדשים, נחשפתי לאומנות ריקוד ממושמעת ונוקשת מצד קבוצת ה"סטודיו" ולקחתי איתי כלים חדשים לבניית קרירה ,לבניית להקת אירועים משלי, רקדנים מקצועיים לאירועים אשר עובדים איתי ,מופיעים ומפרנסים את עצמם בכבוד ובלשמח משפחות שחוגגת את האירועים השמחים ביותר עבורם בחיים , ברת מצוות וחתונות.

תום אפלבאום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב