דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי כלכלה 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 3989 פעמים ]

לימודי כלכלה

 

תמיד הרגשתם שיש לכם חוש לכסף וכעת אתם רוצים להפוך את זה למקצוע. לימודי כלכלה זו הדרך, אך זה גם הרבה יותר מזה: הלימודים יפתחו בפניכם שער לעולם העסקים הישראלי והבינלאומי וילמדו אתכם את כל רזי השוק הכלכלי מרמת חברה בודדת ועד לרמת הכלכלה המדינית תחת אילוצי הקשרים הבינלאומיים. 

 

הנושאים המרכזיים הכלולים בתכנית לימודי כלכלה

 

על מנת להכשיר את התלמידים לשוק הכלכלי, תכנית הלימודים היא תכנית תובענית מאוד המשלבת קורסים בנושאים שונים המשיקים לתחום הכלכלה ומספקים את הידע הדרוש מבחינה מתמטית, הערכת מאזן הכוחות בשוק תחרותי ועוד. התכנית תכלול לימודי הסתברות, חשבונאות, דיני מסחר ומיסים, שיווק, ביטוח, תורת המשחקים ועוד.

 

לימודי כלכלה במסלול דו חוגי

 

העולם הכלכלי הוא עולם שמקיים יחסי תלות הדדית עם המון תחומים אחרים במשק כמו התחום העסקי והמשפטי. לימודי כלכלה הם הלימודים האידיאליים עבור מסלול דו חוגי כיוון שמלכתחילה הם מערבים המון קורסים העוסקים בנושאים משלימים וכך מתאפשר לסטודנט למנף את אחד התחומים המשיקים אל לימודי הכלכלה לתחום התמקצעות נוסף.

 

לימודי כלכלה ומנהל עסקים

 

אחד השילובים הנפוצים והמבוקשים ביותר של כלכלה עם מקצוע נוסף הוא לימודי כלכלה ומנהל עסקים. זהו שילוב מבוקש ביותר בשוק ולכן מסלול לימודים זה מבוקש מאוד בקרב סטודנטים.  מסלול זה מתאים למעוניינים להשתלב בשוק העבודה ככלכלנים במגזר הפרטי או הציבורי, בבנקים או בשוק ההון.

 

לימודי כלכלה וחשבונאות

 

מסלול דו חוגי נוסף ומבוקש מאוד המשלב לימודי כלכלה עם מקצוע משלים הוא לימודי כלכלה וחשבונאות. בוגרי מסלול זה יוכלו לפתח קריירה כיועצי השקעות, יועצים כלכליים או יועצי מס. כמו לימודי כלכלה ומנהל עסקים, גם את המסלול הזה ניתן למצוא כמעט בכל האוניברסיטאות ובמספר רב של מכללות ברחבי הארץ.

 

לימודי כלכלה וחשבונאות מתאימים גם לסטודנט המחפש לימודי רואה חשבון. זהו מקצוע שניתן ללמוד במספר רב של מסלולים, בהם כמובן תואר ראשון בחשבונאות או ראיית חשבון, אך כיוון שאלו בדרך כלל מסלולים מצומצמים יותר, חשוב לדעת שקיימת גם אפשרות של לימודי רואה חשבון גם דרך לימודי הכלכלה, במסלול לימודי כלכלה וחשבונאות.

 

המשך לימודי כלכלה לתארים מתקדמים

 

לימודי כלכלה הם תחום לימודים בהם אפשרי ואף מומלץ להמשיך לתארים מתקדמים, הפותחים דלת לאפשרויות קידום מעניינות ולתפקידים חשובים ומרתקים בעולם הכלכלה והעסקים הישראלי והעולמי. לימודי הכלכלה מאפשרים המשך לימודים לתואר שני בכלכלה, מנהל עסקים, ניהול משאבי אנוש ועוד.

 

איפה ניתן ללמוד כלכלה?

 

כמעט כל האוניברסיטאות בארץ מציעות לימודים לתואר ראשון בכלכלה, בהן גם האוניברסיטה הפתוחה וכמוהן גם עשרות מכללות ברחבי הארץ. מסלולי הלימוד מציעים התמחויות שונות ובהתאם להן משתנה משך הלימודים, הנע בדרך כלל בין שלוש לארבע שנים.

 

אפשרויות תעסוקה לבוגרים של לימודי כלכלה

 

אין כיום ארגון גדול שלא מעסיק כלכלנים בין שורותיו. בין אם מדובר במשרד ממשלתי, חברה מסחרית, בנק או אפילו עמותות ללא מטרות רווח, הכלכלנים משתלבים במגוון רחב של תפקידי ייעוץ, מסחר, שיווק, מימון, רכש ומשרות ניהול בכירות. אפשרויות הקידום רבות והשכר המוצע גבוה, כך שללא ספק לימודי כלכלה הם קרש קפיצה מצוין לקריירה משגשגת.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב