דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שמאות מקרקעין 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 4172 פעמים ]

לימודי שמאות מקרקעין

 

שמאי מקרקעין הוא אדם המוסמך לקבוע את מחירו של נכס נדל"ני כלשהו. ישנם הרבה מצבים בהם בעל הדירה רוצה לאמוד את שוויה ולכן עליו לפנות למי שמבין ומוסמך לקבוע בנושא. תפקיד השמאי מבוקש מאוד כיום וכך גם לימודי שמאות מקרקעין.

 

מה כוללים לימודי שמאות מקרקעין?

 

לימודים לתואר ראשון בשמאות מקרקעין מיועדים למי שרוצה לעסוק בשמאות או מגיע מתחום הנדל"ן ומעוניין להתעמק בו יותר. הלימודים הללו נוגעים בתחומים שונים כמו כלכלה, הנדסה אזרחית והנדסת בניין, תכנון ובנייה וכמובן - ככל שמתקדמים הלימודים - יותר ויותר חומר על עבודת השמאות עצמה.

 

לימודי שמאות מקרקעין גמישים מאוד ומאפשרים לסטודנטים לשלב תואר נוסף במקביל ובכך להשלים בו זמנית תואר ראשון בשני תחומים. כל עוד הזמן שיש ברשותכם מאפשר זאת, זהו מהלך מומלץ שירחיב בוודאי את האופקים שלכם וייתן לכם עוד כמה כלים חשובים לקראת היציאה לשוק העבודה.

 

אפשר לשלב גם לימודי שמאות בנושאים אחרים

 

הגמישות של הלימודים למקצוע שמאות מקרקעין מאפשרים, למי שתחום השמאות ממש מעניין אותו, ללמוד תחום נוסף מאותו עולם: קורס שמאות רכב למשל או לימודי שמאות רכוש הם רעיון מצויין ללימודים במקביל לתואר ראשון בשמאות מקרקעין.

 

לימודי שמאות מקרקעין הם לא סוף הסיפור

 

חשוב שתדעו כי עם סיום לימודי שמאות מקרקעין, עדיין אינכם יכולים לשמש כשמאי מקרקעין מורשים. קודם לכן עליכם לעבור מסלול בו מכשיר משרד המשפטים שמאי מקרקעין ועליהם לעבור אותו בטרם יוכלו לעבוד במקצוע:

 

כל שמאי מקרקעין לעתיד חייב לעבור מבחני קבלה, אותם עורכת מועצת שמאי מקרקעין. אם עבר את המבחנים בהצלחה, הוא רשאי לעבור לשלב הבא: התמחות של שנה (בדומה לנעשה בתחום המשפטים) במשרד שמאות מוסמך. רק בסיום ההתמחות אפשר להירשם  כשמאי מקרקעין מורשה. אגב, כל שמאי חייב לעמוד בכללי האתיקה אותם ניסחה לשכת שמאי מקרקעין, עמותה שתפקידה לייצג את השמאים.

 

לימודי שמאות מקרקעין בתור לימודי המשך

 

בכמה מוסדות בישראל, ביניהם הטכניון למשל, לימודי שמאות מקרקעין באים כלימודי המשך או קורסים נלווים למי שלמד לתואר ראשון בתחום הנדל"ן – הנדסה אזרחית למשל – או בוגרי תואר ראשון שרוצים מעט להרחיב את אופקיהם. מספר מקומות אף מסייעים לשמאי העתיד בהכנות לקראת מבחני השמאות ומייעצים לו לגבי הדרך הטובה ביותר להשלימם בהצלחה.

 

לימודי שמאות מקרקעין כפתח ללימודים נרחבים עוד יותר

 

אז אתם כבר יודעים שתואר בשמאות מקרקעין נוגע בהרבה נושאים גדולים יותר, כאלו שהשמאי חייב לדעת כדי לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר. אתם יכולים לראות את הלימודים הללו כחלון הזדמנויות להמשך.

 

בתום לימודי השמאות, תוכלו להמשיך בקלות אל לימודי הכלכלה או ההנדסה האזרחית. לימודי שמאות מקרקעין עוסקים בנושאים הללו פעמים רבות ולמעשה, אם תחליטו ללכת בדרך הזו, כנראה שגם ייחסכו לכם קורסים שלא תצטרכו ללמוד, כי כבר עברתם אותם בהצלחה בזמן הלימודים בתחום השמאות.

 

...ויש בזה גם הרבה מאוד עבודה

 

מקצוע שמאות המקרקעין לא מבוקש סתם כך. כיום, כשענף הבנייה ושוק הנדל"ן משתנים כל הזמן, שמאי הוא מצרך מבוקש מאוד, מה גם שמדובר בתפקיד נדיר למדי. הביקוש לשמאי מקרקעין הוא גדול ולכן אפשר לראות יותר ויותר סטודנטים שבוחרים לימודי שמאות מקרקעין. מי יודע, אולי גם לך התפקיד הזה מתאים?

 

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב