דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצוי עובדת סיעודית בגין נזק גופני שנגרם כתוצאה מהעבודה 

מאת    [ 15/02/2010 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 1981 פעמים ]

בתביעה שנידונה בבית משפט השלום בתל אביב, חויבה רשת "מעונות מכבי" , וחברת "כלל ביטוח" המבטחת אותה, לפצות עובדת סיעודית, שעבדה במקום, בסך של 640 אלף שקל, בגין נזק גופני שנגרם לה בשעה שניסתה להרים מטופל במשקל עודף רב. (תגמולי הביטוח הלאומי על נכותה של העובדת, ששולמו וישולמו לה בעתיד ינוכו מסך הפיצוי הכולל).
לטענת העובדת, אשר יוצגה ע"י עורך הדין שלמה בכור , הנזק נגרם לה כאשר ניסתה להרים את המטופל שמשקלו 140 ק"ג, על מנת שתוכל לרחוץ אותו, בסיוע עובדת אחרת, וזאת תחת הוראותיה של אחראית המשמרת. לדבר התובעת, במקרים כאלה נעשה שימוש במנוף כדי לסייע בהרמה, אך האחראית לא טרחה להביאו מהקומה האחרת בה הושאר , והורתה לעובדות להרימו בכוחות עצמן.  
הנתבעת ("מעונות מכבי"), טענה להגנתה כי העובדת בדתה את האירוע, אך גם אם אכן אירע, הרי שהוא באחריותה המלאה וכי יש להטיל עליה אשם תורם של 100%.
על אף שהעובדת מסרה 2 גירסאות לאירוע, הן בחקירה שניהל הביטוח הלאומי והן בבית המשפט, ובשתיהן נתגלו אי אילו סתירות, קיבלה השופטת זהבה אגי, סגנית נשיאת בית המשפט, את גירסת התובעת וקבעה כי אמנם  היתה מעורבת בתאונה.
בפסק הדין נכתב כי –
"הנתבעת הכניסה את התובעת לסדר זמנים צפוף... שלא אפשר לתובעת שיקול-דעת להמתין לכך שהמנוף יתפנה או ללכת בעצמה ולהביאו... היה על הנתבעת לצפות כי באין מנוף ובאין סיוע ייגרם לתובעת נזק גוף". זאת, במיוחד כשהאמצעי להקלת הסיכון (הבאת המנוף) היה קל ופשוט. "ככל שהאמצעי הינו פשוט וזמין יותר, כך חמורה יותר התנהגות הנתבעת".
השופטת הטילה את האחריות על "מעונות מכבי", וקבעה כי האחרונה הפרה את חובתה כלפי העובדת, כיוון שלמרות שבמקרה הנדון לא היתה כל דחיפות, קיבלה התובעת הוראה לבצע את הפעולה בחוסר זהירות וללא סיוע.
כמו כן לא קיבלה השופטת את טענת הנתבעת, שיש להטיל אשם תורם על העובדת, כיוון שבמקרה של תאונת עבודה, כמו במקרה זה, אחריות המעביד גדולה מאחריות העובד עצמו, אף אם רשלנותו גרמה או תרמה לתאונה."בתי המשפט נזהרים מלהטיל אשם תורם על עובד שגילה חריצות בעבודה, ובכך לכרסם בפיצוי המגיע לו", ציינה השופטת, "אלא במקרים ברורים שבהם אשמו של העובד בולט לעין וגרם לתאונה". (ת"א 40277/06).דווח על ידי ארנון  רצון  יועץ וקאוצ'ר לעובדים , מטפל לחזוק הביטחון העצמי. 

עו"ד שלמה בכור הינו עורך דין דיני עבודה ונוטריון, מומחה בדיני עבודה ודיני נזיקין .הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית ובעל תואר שני במשפטים ודיני עסקים מאוניברסיטת ת"א. מביא עמו ניסיון עשיר של כ- 30 שנה בתחום דני עבודה, יחסי עבודה ותאונות עבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב