דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתלים דנטליים - הדרך הקלה לחיוך חדש 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1720 פעמים ]

בעבר הלא-רחוק, נגזר על אנשים שסבלו ממחסור בשיניים, משיניים רקובות או מפגמים חמורים בשיניים, לחיות עם הפגם האסתטי הזה. פתרונות בדמות גשרים, כתרים והשתלות היו בגדר טיפולים לעשירים בלבד ומי שלא יכול היה להרשות זאת לעצמו, פשוט וויתר על האפשרות להסתובב יום אחד עם חיוך חדש והתרגל למראה שנגזר עליו. שנות האלפיים הביאו איתם חידושים רבים בתחום רפואת השיניים, מטיפולי שיניים בלייזר ועד לשיקום מלא בטיפול אחד ולטיפולי שיניים בהרדמה מלאה. בין היתר התרבו האפשרויות להשתלות שיניים, המחירים של שתלים דנטליים ירדו משמעותית, אחוזי ההצלחה של טיפולים אלו הם גבוהים מאוד ורופאי שיניים רבים, בכל רחבי הארץ, מציעים טיפולי השתלות שיניים למטופליהם. מעבר לכך, ישראל ידועה בעולם רפואת השיניים כמעצמת שתלים דנטליים, והיא מייצאת שתלים באיכות גבוהה לכל העולם.

 

מה הם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים הם למעשה ברגים קטנים בצורת גליל, המוחדרים לעצם הלסת, ותפקידם הוא לשמש כעוגן עבור שתלים וגשרים לשן אחת או ליותר. עיצוב ועיבוד השתל הוא גורם מכריע בהצלחת ההשתלה, מאחר והוא צריך להיתפס בצורה חזקה בעצם ולהיקלט היטב. צורת העיבוד הממוחשבת של שתלים דנטליים כיום, מוכיחה את עצמה כבר שנים רבות. שתלים דנטליים עשויים מטיטניום, מאחר והחיבור של הטיטניום עם העצם הוא, מצד אחד, חזק מאוד ומצד שני, ניתן לשליפה במידת הצורך.

 

כיצד משמשים שתלים דנטליים לשיקום הפה?

שתלים מהווים את הבסיס לשיקום שיניים חסרות. אם מדובר על שן אחת, השתל יחזיק את הכתר, בתחילה הזמני ולאחר מכן הקבוע, ומבנה הכתר יתאים בגודל ובגוון לשאר השיניים בפיו של המטופל. אם מדובר על השתלת גשר של מספר שיניים, יונחו לרוב שתלים דנטליים בשתיים עד ארבע נקודות בלסת, אשר אליהן יתחבר הגשר. לאחר החדרת שתלים דנטליים לעצם הלסת, יש להמתין לקליטתם בעצם. פרק זמן זה ימשך עד שלושה חודשים, וישתנה בין רופא לרופא, בהתאם לשיטה שעל פיה הוא עובד. בתקופת ההמתנה לקליטתם של השתלים, יולבשו עליהם כתרים זמניים, הניתנים להסרה ולהרכבה. לאחר שקליטתם של השתלים בעצם תסתיים, יולבשו עליהם הכתרים הקבועים.

 

האם שתלים דנטליים מתאימים לכולם?

שתלים דנטליים מתאימים למרבית האוכלוסייה, אך כמובן שלא לכולם ולא בכל מצב. מאחר והשתל צריך להיתפס בעצם הלסת, מובן שפגמים שונים בעצם הלסת יכולים למנוע את החדרתו, וכן ישנן בעיות רפואיות כרוניות שונות, היכולות להקשות מאוד על ביצוע ניתוחי שתלים, כמו סוכרת, מחלות קרישת דם, סרטן, מחלות עצם שונות ועוד. מעבר לכך, חולים אשר עברו טיפולי הקרנות באזור הראש והצוואר אינם יכולים לעבור טיפולי השתלה, במשך מספר שנים לאחר תום ההקרנות. חשוב גם לדעת כי סיכויי ההצלחה של השתלות שיניים במעשנים נמוכים יותר מאשר באוכלוסייה הכללית.

צוות מרפאת שיניים ד"ר ג'רי כהן בחולון

אודות הכותב:

מרפאת השיניים של ד"ר ג'רי כהן הוקמה בשנת 1971 ומהווה מרפאת מומחים מובילה ומתקדמת וכן מרכז בין-לאומי להשתלות ולאסתטיקה דנטאלית. במרפאה פועלים רופאי שיניים מומחים מכל תחומי רפואת השיניים, ובהם מומחים לחניכיים, לטיפולי שורש, כירורג פה ולסת, מומחה בשיקום הפה, מומחה ליישור שיניים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב