דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתלים דנטליים- פיתרון מושלם לחיוך מושלם 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2327 פעמים ]

רבים חושבים כי שתלים דנטליים הם טכניקה חדשה שהפציעה רק לאחרונה בעולם רפואת השיניים, אולם עדויות לשימוש בסוגים שונים של שתלים להחלפת שיניים פגומות קיימות עוד מהמאה ה-7 לספירה. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שתחום השתלות שיניים התפתח מאוד בשני העשורים האחרונים, וכי השימוש באותם שתלים דנטליים הפך לנפוץ הרבה יותר. ההתפתחויות בתחום השתלים הדנטליים הפכו אותם למתאימים לאנשים רבים יותר, לבטוחים יותר ולנגישים יותר כלכלית למרבית האוכלוסייה. הם מאפשרים כיום לאנשים הסובלים מחוסר בשן אחת או במספר שיניים, מפגמים אסתטיים בשיניים או אפילו מחוסר מוחלט בשיניים באחת הלסתות, לקבל טיפול, אשר יסייע להם לצאת, בו ביום, עם שיניים חדשות ממרפאת השיניים.

 

רפואת שיניים תעדיף תמיד להתמקד במניעה ולא בשיקום, אך עם זאת, הן עקב הזנחה והן עקב החרדה מרופאי שיניים, אנשים רבים מגיעים למצב בו הפיתרון היחיד אשר יכול להועיל להם הוא פיתרון שיקומי. כאן בדיוק נכנסים לתמונה שתלים דנטליים - שתלים חדישים, עשויים טיטניום, הממוקמים בעצם הלסת במקום שורש השן המקורי ומהווים נקודת אחיזה לכתר זמני או קבוע, המחליף את השן החסרה.

 

שתלים – תוצרת הארץ או תוצרת חוץ?

שתלים בהם משתמשים בהשתלות שיניים ישראל, מגיעים משלושה מקורות שונים – ארצות הברית, אירופה או ישראל. למרות הנטייה הטבעית של רבים להעדיף תוצרת חוץ, והנכונות לשלם על כך לעתים יותר, חשוב לזכור כי ישראל בהחלט נחשבת כמעצמה עולמית בתחום של שתלים דנטליים ומייצאת שתלים דנטליים איכותיים למדינות רבות בכל רחבי העולם, כך שממש אין צורך לשלם יותר על שתלים תוצרת חוץ.

 

על שתלים, כתרים, גשרים ומה שביניהם

שתלים דנטליים משמשים לשתי מטרות שונות - המטרה הראשונה היא החלפה של שן חסרה או פגומה, והשנייה היא שימוש כנקודת אחיזה לגשר מלא. כאשר מבוצע שתל להחלפת שן חסרה, הוא מוברג לשורש השן המקורי על ידי קידוח שמבצע רופא השיניים בעצם הלסת, ועליו מותקן הכתר הזמני בצורת שן התואמת את שיניו האחרות של המטופל. לאחר מכן מוחלף הכתר הזמני בכתר קבוע. כאשר חסרות מספר שיניים, לא מוחדרים שתלים לכל שורש בנפרד, אלא מוחדרים שניים עד ארבעה שתלים, אשר אליהם מחובר הגשר כולו באמצעות הברגות. גם כאן יותקן תחילה גשר זמני ולאחריו יותקן הגשר הקבוע.

 

השתלת שיניים מצריכה מומחיות וניסיון של רופא השיניים, אולם הן מבוצעות היום במרפאות שיניים רבות כפרוצדורה שגרתית. גם כאשר ישנו צורך בעקירות ובהתקנה של גשר מלא, יכול הדבר להתחיל ולהסתיים עוד באותו היום, בטיפול בשיטת All On 4. כמובן שטיפול כזה מצריך מיומנות כירורגית ספציפית ומדויקת, וכן שילוב של מספר רופאים, אולם הוא מאפשר למטופל לצאת עם שיניים חדשות עוד באותו היום, גם אם מדובר על החלפה מלאה של כל השיניים בפיו.

צוות מרפאת שיניים ד"ר ג'רי כהן בחולון

אודות הכותב:

מרפאת השיניים של ד"ר ג'רי כהן הוקמה בשנת 1971 ומהווה מרפאת מומחים מובילה ומתקדמת וכן מרכז בין-לאומי להשתלות ולאסתטיקה דנטאלית. במרפאה פועלים רופאי שיניים מומחים מכל תחומי רפואת השיניים, ובהם מומחים לחניכיים, לטיפולי שורש, כירורג פה ולסת, מומחה בשיקום הפה, מומחה ליישור שיניים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב