דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביטוח מנהלים - מדריך לגולש 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 2902 פעמים ]


רבים מאיתנו מחזיקים בביטוח מנהלים, מפרישים לביטוח זה כספים ושומעים עליו שוב ושוב בהקשרים שונים אולם האם אנו יודעים מה משמעותו? למה הוא נועד? כל הפרטים לפניכם...

ביטוח מנהלים-קצת רקע

ביטוח מנהלים בנוי על כך שכל אחד מאיתנו עלול להיפגע כך שלא יוכל להשתכר יותר בסכומים שהוא רגיל אליהם. על אף שמו המטעה, מדובר למעשה בביטוח שחל הן על מנהלים והן על עובדים שכירים שאינם בדרגת מנהל.

לייעוץ בנוגע לביטוח מנהלים וענייני ביטוח כלליים נסה לפנות לייעוץ מקוון בפורום דיני ביטוח>>

התנאים היחידים הם: שאתה תפריש לעצמך חלק מסכומי הביטוח ושתהא שכיר או בדרגת הנהלה. כדי לקיים ביטוח מנהלים העובד מפריש חלק לקופה צדדית ולאותה קופה מפריש המעביד חלק. כלומר ביטוח המנהלים לכשיפרע מורכב הן מכספי העובד והן מכספים שנתן המעביד.

ביטוח המנהלים מאפשר נחיתה רכה מבחינה כספית במידה ונגרם נזק לכושר ההשתכרות. נדגים: רופא מנתח שמשתכר 15,000 שקלים חדשים בחודש והינו מפרנס יחיד במשפחה. אם רופא מעין זה ייפצע ויאבד חלילה יד, כושר ההשתכרות שלו, היכולת שלו לנתח (ואולי יוכל לנתח אך לא באותה רמה מקצועית בה ניחן) תיפגע. ביטוח המנהלים דואג שבמקרה של תאונות מעין אילו האדם יוכל להמשיך ולהשתכר בדרך בה השתכר עד כה. הביטוח נועד להשלים את הפער בין גובה המשכורת לאחר התאונה לבין זו שהמשפחה הייתה רגילה לה לפני כן.

מלבד היות ביטוח מנהלים סייע בעת אובדן כושר השתכרות, או חלילה בשעה שהעובד נפטר, הרי שבאופן שוטף הוא משמש כקרן פנסיה. דהיינו החיסכון יכול לשמש אתכם בשעה שתגיעו לגיל פרישה. כך שהחיסכון לא נעלם אם שרדתם את העבודה בריאים ושלמים.

למה לעשות בכלל ביטוח מנהלים?

ביטוח מנהלים כמו כל ביטוח עולה לנו כסף ולא מעט. אז.... מה הן יתרונותיו? כבר ראינו שביטוח מנהלים מסייע במקרה של אובדן כושר השתכרות או ביציאה לפנסיה. חשוב לדעת שהוא מקנה גם הטבות מס למעביד . הוא מאפשר השתכרות קבועה בעת היציאה לפנסיה.

כמו כן, כיוון שביטוח מנהלים כפוף לחוק, לא ניתן לשנותו בדרך קלה ולכן אנו יודעים למה אנחנו נכנסים ועם מה אנו עתידים לצאת במקרה של פנסיה או במקרה של אובדן חוסר השתכרות, חלילה.

בנוסף- כל מבוטח יכול לקבוע את גובה הסיכונים אליהם הוא מוכן להיקלע במסגרת היותו מבוטח. כך שביטוח מנהלים נעשה בהתאמה ישירה לכל אחד ואחד באופן ספציפי. חשוב, ואולי מיותר לציין שאת ביטוח המנהלים ניתן לשנות בהתאם לצורך גם במהלך שנות העבודה ולא קיימת חובה להיצמד דווקא לביטוח המנהלים אשר אתם אוחזים בו בימים אילו. מעבר לכך תוכלו לשחק עם ביטוח המנהלים הנוכחי בהתאם לרמת החיים שלכם.

חוק ביטוח מנהלים

את הזכויות אשר מנינו לעיל בעניין ביטוח מנהלים מסדיר החוק, חוק ביטוח מנהלים. חוק זה נולד במטרה לתת וודאות לשכיר או למנהל אשר חושש מהיום בו יצא לגמלאות או מימים רעים ופחות טבעיים בהם יאבד כושר ההשתכרות שלו. הרעיון איננו רעיון חדש ויישומו החל בשנים הראשונות של מדינת ישראל. את רכישת הביטוח מבצעים בדרך כלל דרך חברות ביטוח. החוק מסייע רמת חיים נוחה בעת פרישה או בעת אובדן כושר השתכרות ומכאן חשיבותו הרבה.

אל תשבו בחיבוק ידיים, בררו מה מקנה לכם ביטוח מנהלים והאם הדבר מספק אתכם. וודאו כי אתם יודעים מי היא החברה שמבטחת אתכם ומה הם תנאי הפוליסה שלכם. כמו כן, זכרו שבבואם לחשב כמה תקבלו עבור אובדן כושר השתכרות, חברות הביטוח, לוקחות בחשבון אילו נכסים אתם מחזיקים ברשותכם. אילו חסכונות יש לכם וכדומה.

כעת יש לכם את הידע מה לבדוק וחשוב מכך אתם אוחזים בידע - מה חשיבותו של ביטוח מנהלים ואגב כך של חוק ביטוח מנהלים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב