דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח לאומי - מידע חשוב, המוסד לביטוח לאומי 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 3827 פעמים ]


ביטוח לאומי - מבוא

ביטוח לאומי הינו גוף של המדינה את זה כולנו יודעים. רובינו יודעים שאנחנו משלמים עבורו כסף. אך כמה מאיתנו מכירים את כל תכונותיו באמת...

ביטוח לאומי אחראי על שורה של נושאים אשר מתפקידו להסדיר במדינה. אבטלה, ביטוח וגביה, הבטחת הכנסה, ילדים ועוד...
למעשה ביטוח לאומי מלווה אותנו לאורך כל חיינו מרגע שנולדנו ועד רגע עזיבתנו את העולם.

קהל היעד של ביטוח לאומי הינו: מבוגרים, ילדים, אנשים עובדים ולמעשה, כולנו. זאת משום שכל אחד מאיתנו נכנס תחת קטגוריה זו או אחרת שאותה מנהל המוסד לביטוח לאומי. הווה נסקור שלושה נושאים שמטפל בהם המוסד לביטוח לאומי. מידע נוסף, על שאר התחומים ניתן לקבל ישירות מביטוח לאומי.

מומלץ מאוד להתייעץ בפורום ביטוח לאומי >>

זכאות לדמי אבטלה מביטוח לאומי

בין הפעולות השונות שמבצע ביטוח לאומי, הוא אחראי גם על מתן דמי אבטלה למי שלא עובד. את דמי האבטלה לא יכול לקבל כל אחד. התנאים לכך הם שעבדת תקופה מסויימת (כאשר התקופה משתנה בין שכיר לבין מי שעבד בעבודה על פי שעות). שעברת את גיל 20 (למעט חריגים מיוחדים). עלייך להתייצב בלשכות העבודה ולנסות למצוא עבודה אשר תתאם את כישוריך.

יש למלא טופס פניה לביטוח לאומי בו אתם דורשים לקבל דמי אבטלה. יש לשלוח את הטופס (שניתן למוצאו בביטוח לאומי) על ידי הדואר לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם.

סיעוד- ביטוח לאומי

גם בנושאי הסיעוד עוזר לנו ביטוח לאומי. ישנן חברות שונות אשר מעסיקות עוזרים לכל מי שהינו סיעודי. ישנן יחידות סיעוד בביטוח לאומי אשר מפנות לחברות שמספקות שירותים של עובדים שיוכלו לסייע. לפני מתן העזרה ישנו תהליך בדיקה. לרוב, באים לבית הנזקק ובוחנים את: מראה המקום, האם הוא מסוגל לכפתר חולצה בעצמו, להתקלח בעצמו וכדומה.

במידה ועברתם את ה"מבחן" הקטן של ביטוח לאומי ונמצאתם זכאים לעזרה סיעודית תוכלו לקבל עובד שיסייע לכם. חלק מההקצאות הינן עזרה יומית (למשך של עשרים וארבע שעות) וחלק מההקצאות מיועדות לעזרה של כמה שעות בודדות. הכל על פי מידת הצורך.

כל העובדים רשומים במחלקת הסיעוד של ביטוח לאומי ולכן, כדי לזהות האם העומד בפניכם הוא אכן מביטוח לאומי ניתן לדרוש ממנו להצמיד מסמך שמזהה אותו כשליחו של ביטוח לאומי. ניתן גם להתקשר לביטוח לאומי ולבקש שיבדקו האם הוא עובד שלהם.

במידה ואינכם מרוצים מהשירות של המטפל או המטפלת יש אפשרות לפנות לחברה המעסיקה אותם, אולם אם גם בכך לא נגמרה הבעיה ביטוח לאומי מסייע גם בעניין זה. ניתן לפנות לביטוח לאומי בטלפון ולקבל מענה גם בעניין זה.

ייעוץ לקשיש דרך ביטוח לאומי

דוגמה נהדרת לפונקציות בביטוח לאומי שאיננו מכירים הוא הפונקציה של ייעוץ לקשיש. יעוץ על ידי גמלאים צעירים אשר מוכנים לסייע לקשישים הזקוקים לכך.השירות כולל: ביקורי בית, קבוצות עזר לקשישים ועוד.כמו כן ישנו מוקד טלפוני שיכול לייעץ לקשיש בנושאים הקשורים לבני גילו. גם משפחות הקשישים יכולות להיעזר במוקד זה. עיקר המטרה של הייעוץ הוא לעזור להזדקן בכבוד.

המוקד, המפגשים וביקורי הבית- יכולים לעזור גם לקשישים ערירים. ידעו אותם בדבר אפשרות זו של ביטוח לאומי לסייע להם. הם זכאים לכך מתוקף גילם בלבד.

הנה אם כן, פונקציות שונות ומגוונות. את חלקן אנו מכירים, לחלקן התוודענו כעת בפעם הראשונה.מיותר לציין כי ישנם עוד כלי עזר רבים וציינו כאן מעטים מתוך רבים. כלי עזר אילו יכולים לשמש את  כולנו.הסברים ומענקים בדבר לידות. תשלומים לנכים. תגמולים לילדים מסיבות שונות כגון: אלימות במשפחה ועוד ועוד...

אומנם התשלום החודשי לביטוח לאומי מפריע לנו פעמים רבות. הוא דורש מאיתנו לשמור ספחים של תשלומי שכר, הוא דורש לא פעם הסדרת חוב ואולם הוא מקנה לנו לא מעט שירותים שיכולים לעזור בכל שלב בחיים.

נראה כי לא סתם ביטוח לאומי חרת על דגלו את הסיסמה: "ביטוח לאומי הביטחון האישי שלך ושלי"




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב