דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי משפטים בעידן של הצפת המקצוע 

מאת    [ 14/02/2010 ]

מילים במאמר: 804   [ נצפה 3073 פעמים ]


חכו רגע! שוקלים לימודי משפטים? אתם כבר סטודנטים למשפטים? איך לומדים משפטים בעידן של הצפת המקצוע – כל מה שצריך לדעת. פה, כאן ועכשיו.

כל סטודנט בארץ אשר נשאל מה הוא לומד, יכול להיתקל במגוון תגובות. סטודנטים למשפטים, לעומת זאת, נתקלים לרוב באותן התגובות בדיוק והן לא מעודדות במיוחד: מה?? אין מספיק סטודנטים למשפטים? יש הצפה של עורכי דין, לא? והבה לא נשכח את דברי הנביאים הגדולים: לימודי משפטים?? לא תהיה לך עבודה!! לצד תחושת האכזבה והרוגז שתגובות כאלו גורמות לסטודנטים למשפטים, אי אפשר להתכחש לעובדה הברורה שיש יותר מדי עורכי דין בישראל. 

נדמה כי הצפת המקצוע פוגעת במידה די שווה באלו שכבר עורכי דין וקיבלו רישיון, לבין אלו שעדיין מצויים במסגרת לימודי משפטים.  מדוע? עורכי דין מתקשים למצוא עבודה לאור הפער בין הביקוש להיצע אך בד בבד, חייהם של סטודנטים למשפטים אינם חיים סטודנטיאלים רגילים ונורמטיביים אלא הם הפכו לסוג של מרדף.

אז מה קורה בעצם עם לימודי משפטים בעידן של הצפת המקצוע? איך מתמודדים עם ההצפה הזו?

מידע נוסף, אותנטי, מסטודנטים למשפטים תוכלו לקבל בפורום סטודנטים למשפטים>>

סטודנטים למשפטים – המרדף אחר ההתמחות

בשנים האחרונות, סטודנטים למשפטים מוצאים את עצמם בלית ברירה במרדף מטורף אחר מקום התמחות. מרדף זה איננו ריצה קלילה בשדה פרחים ואינו משעשע כמו מרדפו של השפן הלבן מעליסה בארץ הפלאות אלא מדובר בסיר לחץ קשוח אשר מבטל חלק נכבד מן ההנאה של החוויה הסטודנטיאלית.

בעבר הלא רחוק כל כך, סטודנטים למשפטים התלבטו ארוכות אם לעשות התמחות במשרד קטן או גדול או שאולי להתמחות בכלל בבית המשפט. לאור המצב כיום, לימודי משפטים משמעותם בהכרח חיפוש ארוך ומסיבי אחרי מקום לסטאז' כאשר סטודנטים למשפטים, משאירים את הבחירה האמיתית והבררנות הלגיטימית שלהם מאחור, בשל החשש שלא ימצאו התמחות כלל.

כסטודנטית למשפטים, גם אני ספגתי את הלחץ הזה שנדמה כי כיום הוא כבר חלק בלתי נפרד ממסגרת של לימודי משפטים אך אני גאה לומר שלא נכנעתי ללחץ הזה והשתדלתי מאוד ליהנות מהלימודים. בניגוד לרבים מחבריי, סטודנטים למשפטים שלמדו איתי, סירבתי להיכנס ,למערבולת המבלבלת הזו ולא פצחתי במשחק מקדים אחר משרדי עורכי דין. לקחתי את הזמן ביררתי באילו מקומות מעניין אותי להתמחות ומיקדתי את שליחת קורות החיים שלי אליהם ואליהם בלבד. 

לימודי משפטים – לא עוד יום אביבי בפארק

כתוצאה מההצפה במקצוע, אופיים של לימודי משפטים השתנה מאוד בשנים האחרונות. במה דברים אמורים?

1. דרישות אקדמיות מופרזות – בשנים האחרונות, סטודנטים למשפטים מדווחים על דרישות אקדמיות נוקשות ומעמיסות ביותר מצד המרצים, אם המדובר במספר עבודות גדול בכל סמסטר ואם המדובר במבחנים קשים יותר מבעבר.

2. אימת בחינות הלשכה – בתום לימודי משפטים ממתינות בחשכה, ייתכן עם קרניים, בחינות הלשכה. אלו מטילות אימה קשה ובצדק על סטודנטים למשפטים וגם על כל אלו השוקלים לימודי משפטים. ידוע לכל כי בחינות הלשכה הפכו בשנים האחרונות לקשות ביותר ובכל מועד של בחינה עולה מספר הנכשלים בה. העובדה כי מדובר במגמה ברורה לצמצום מספר עורכי הדין ואין המדובר במקריות, אינה תורמת כמובן.

3. חיים תחת האיום – במסגרת הניסיון לצמצום מספר עורכי הדין בארץ, נשקלים כל מיני צעדים על ידי מקבלי ההחלטות. לפיכך, מרחפות מעל סטודנטים למשפטים ומעל מי השוקל לימודי משפטים, שמועות בלתי פוסקות בדבר הארכת תקופת ההתמחות, שינוי בחינות הלשכה, קורסים כלשהם שיידרשו להם מתמחים בעתיד ועוד ועוד.

כיצד לצלוח לימודי משפטים בשלום

ובכן, גבירותיי ורבותיי, סטודנטים למשפטים יקרים וכל אלו מביניכם אשר שוקלים לימודי משפטים, אין ספק כי הדרך אל הרישיון אינה תמיד פשוטה אך מי מכם שמאמין שזו מקומו, אל תוותרו. אל תיכנעו ללחץ ולשמועות מסביבכם אלא לכו בדרככם שלכם כפי שתמיד עשיתם.

1. כולם קפצו מהגג – אל תסגרו התמחות רק בגלל ש"כולם" סגרו. הסיטואציה הזו מאוד דומה לתקופת התיכון שבכל יום שאלו אתכם אם עברתם טסט. קחו את הזמן שלכם ואל תקפצו מהגג גם אם כולם קפצו ואכן, סטודנטים למשפטים לפעמים נסחפים זה אחר זה...

2. פעלו בחוכמה – אם תקופת ההתמחות מלחיצה אתכם, מומלץ מאוד להשתלב כטרום מתמחים במשרד בו אתם שוקלים להתמחות. הדבר ייתכן לכם אפשרות להכיר את המשרד, כיצד הוא עובד ואיך מתבצעת העבודה בפועל ולראות האם באמת המקום הזה מתאים לכם. אף אם תחליטו שאינכם רוצים להתמחות באותו המקום, צברתם ניסיון חשוב שילך אתכם הלאה. כמו כן, טרום התמחות תעניק לכם יתרון לעומת סטודנטים למשפטים אחרים שלא עשו טרום התמחות.

3. למדו מניסיונם של אחרים – ישנם משרדים רבים אשר מראיינים סטודנטים למשפטים להתמחות באותה תקופת זמן. אם הנכם מכירים סטודנטים למשפטים אחרים אשר היו במשרד אליו אתם מוזמנים, בדקו איתם מה שאלו אותם בראיון, כיצד הם התרשמו מהמשרד וכך תבטלו את אלמנט ההפתעה.

4. שדרגו את עצמכם – זכרו כי עורכי דין מקבלים כמויות אדירות של קורות חיים. נסו למשוך את עינו של מי שקורא את קורות החיים שלכם במשהו קצת שונה וכך תגדילו משמעותית את הסיכוי שיזמנו אתכם לראיון. לפני הגעתכם לראיון, קראו באינטרנט על המשרד, דעו היטיב במה המשרד מתעסק, לבטח תישאלו על כך.

רוצים לבדוק עד כמה צדקנו? תשאלו את מי שכבר סיימו לימודי משפטים, והתחילו סטאג, או בקיצור, כנסו לפורום מתמחים>>

מקווים שעזרנו להאיר קצת את הדרך, מאחלים לכם בהצלחה ואל תשכחו גם ליהנות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב