דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בונים מוניטין איכותי? 

מאת    [ 13/02/2010 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 3468 פעמים ]

רוצים להתפרנס בכבוד ואף יותר? מעוניינים להיות מפורסמים? שואפים גבוה? לשם השגת יעדים אילו ואחרים עליכם להיות בעלי מוניטין איכותי. בואו ונבחן יחד, על מה חשוב לעבוד כדי שיתרשמו מכם...

מוניטין - מבוא

 

מוניטין הוא איננו דבר מוחשי. קשה להגדירו וניתן למצוא לו הגדרות שונות.

עם זאת, כולנו יכולים להבין מה פירוש המילה מוניטין. מוניטין הוא למעשה הרושם או יותר נכון הרושם הראשוני שמקבלים אנשים כשהם שומעים עליי, על יוזמה שלי או על בית העסק שלי.

יום יום אנו משווקים את עצמנו, הדרך בה אנו משווקים את עצמנו מניבה תוצאות בצורת מוניטין. כל יוזמה שתבחר לפתח, תהא אשר תהא, לא תצליח למנף אותה אלא אם תבנה לה את המוניטין הראוי. המוניטין בא עוד לפני תעודת הזהות של החברה/ העסק או האישיות אותה אתה רוצה לקדם.

כדי לבנות את המוניטין שלך בצורה ראויה עלייך לשים דגש על מספר תחומים:

המוצר אותו אתה רוצה לקדם או להציג לראשונה-בין אם מדובר בהצגתך האישית, הצגת מוצר או הצגת חברה.

קהל היעד-  הצרכנים של המוצר שלך.

המתחרים- עסקנים שדומים אלייך ולמצרך אותו אתה רוצה להציע.

לפני שנתחיל, אמליץ להתייעץ בכל הנוגע למוניטין ואספקטים משפטיים תכנוניים להתייעץ בפורום יזמות עסקית >>

הווה נפרוט את הדברים לפרוטות:

מוניטין-המוצר שלי

ראשית כל, עלינו להגדיר מה ברצוננו לשווק, למכור. האם אנו ממתגים את עצמנו? מוצר? או אולי חברה? נשמע מובן מאליו אולם אין זה כך. אם לא תהא ממוקד ותדע בדיוק מה הן שאיפותיך אתה עלול ללכת לאיבוד. יש לחשוב לעומק מהו בדיוק המוצר שלי. למשל- מוכרות לנו הפרסומות שחוזרות על אותו הפורמט ומשווקות מוצרים שונים. לדוגמה- חישבו על פרסומת אותה מייצג אדם מסוים. שחקן או מפרסם יהיה תפקידו אשר יהא.

כעת חישבו לעומק- האם הוא מוכר לכם מוצר?

התשובה היא- לא תמיד. פעמים רבות ניצבת על המסך דמות מוכרת- היא עומדת שם מתוקף היותה מזוהה עם מוניטין מסוים. דגני בוקר למשל, שמטרתן לשווק מוניטין של בריאות, יבחרו כמייצגת לכל הפרסומות שלהן דמות אשר מזוהה עם תחום הספורט.

אותה דמות מופיעה במקבץ פרסומות של אותה חברה וזאת משום שדני הבוקר רוצים להימכר לנו תחת המוניטין של הדמות, שהיינו, מוניטין של בריאות, כושר , גזרה חטובה וכו'.

נראה לי כי אתם מתחילים לתפוס את העניין. אני יכולה לשווק מוצר שיעמוד בפני עצמו ואני יכולה לשווק אותו דרך מוניטין קיים של מישהו אחר. אם אתם בתחילת הדך עיקר העבודה צריכה להיות על המוצר.

מוניטין לא מתגבש מפרסומות דווקא. מוניטין, פעמים רבות, יתגבש מפה לאוזן של לקוחות מרוצים שרצים ומספרים לחבר'ה. אחרי שבחרתם אם המוצר שלכם יעמוד בפני עצמו (במידה ומדובר במוצר פיסי) או אחרי שהבנתם שגם האישיות שלנו היא מוצר אפשר לעבור לבחון את השלב הבא.

מוניטין-קהל היעד שלי

כאשר אנו משתדלים לבנות לנו (או למוצר שלנו או לחברה שלנו) מוניטין עלינו לחשוב מיהו קהל היעד של אותו מוצר. מוצרים רבים נצרכים על ידי קהלים רבים ואולם מיהו קהל היעד העיקרי שלכם? גם אדם שמנסה להתקבל לעבודה פונה למשרדים שונים ואף לתחומים שונים וצריך לשדר לכל אחד מוניטין שונה בהתאם למה שקהל היעד דורש.

נדגים: ריאיון קבלה לעבודה משרדית דורש תלבושת מתאימה לעומת ריאיון לעבודה מאומצת שדורשת כוח פיסי ועבודה בשמש שתדרוש לבוש קליל הרבה יותר.

לעניין מוצרים- נוכל לקחת שוב דוגמאות מדגני הבוקר האהובים עלינו. בטוחני כי ראיתם לא פעם את אותם דגני בוקר בדיוק ארוזים קצת אחרת. הסיבה העיקרית היא- קהל יעד. דגני בוקר מעוטרים בגזרה נשית מחוטבת יתאימו וימכרו היטב בהרבה מקומות ואולם הם לא ימכרו כלל (וייתכן אף שיקום חרם צרכנים) במקומות בהם מתגוררת האוכלוסייה החרדית או הערבית-דתית.

ידוע לי כי לא כל הדוגמאות נוגעות ישירות לעיצוב המוניטין שלכם, נסו להשליך את הדברים לתחום אותו אתם מנסים לקדם ולמתג.

המתחרים

עיצוב מוניטין זה או אחר דורש הכרת הסביבה. מי הם המתחרים שלכם? מה היתרונות שלהם וכיצד אתם מתעלים עליהם? כיצד תוכלו להדגיש את יתרונותיכם מבלי להראות נואשים ומבלי להראות כמזלזלים בעמיתכם לתחום? כל אילו שאלות שחובה לשאול בטרם מגבשים את המוניטין הראוי למוצר שלכם. אם המוצר שלכם הוא אתם- מי עתיד להתחרות בכם? מהן נקודות החולשה של אנשים אחרים על פניכם בתחום בו אתם מעוניינים להתבלט?

ייתכן למשל שאתם מהירים מאוד אך הדגשת עניין זה, והבלטתו בשוק לא יעזרו לכם להתקדם כי למהירות אין חשיבות באותו תחום. מוניטין צריך להחיל את האיכויות ולא רק האיכויות שלי אלא במה האיכויות שלי מתעלות על פני זה של חברי.

מעטים האנשים שלא צריכים להתמודד עם מתחרים- מעט מאוד חברות הן מונופול, מעט מאוד אנשים מקימים "סטארט אפ"- משהו שהקהל עוד לא ראה אולם גם בשוק רווי יש אפשרות להצליח ומכאן בדיוק חשיבותו של המוניטין.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב