דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק בחיפה - תיירים ישנים במשרדים 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 889   [ נצפה 2836 פעמים ]

בישיבת מועצת העיר חיפה עלה הסיפור המוזר של מרכז הקניות "סיטי סנטר". הסיטי סנטר ממוקם בחלקה הצפוני של המושבה הגרמנית בחיפה בצומת שדרות בן גוריון ורחוב יפו. למען הגילוי נאות ראוי להזכיר שלמנכ"ל העירייה, מר שמוליק גנץ, יש בעלות מסוימת במתחם, למותר לציין גם שמשום מה בחר סגן ראש העיר, מר ישראל סביון, לצאת מהאולם בזמן הדיון. רוב חברי המועצה ישבו ישנוניים כתמיד אפילו כאשר ראש העיר טען באוזניהם שהוא אינו יכול לשנות את רוע הגזרה. חלקם ממש ניקרו כשנטען בישיבה שהבעלים של הסיטי סנאר חושבים שהמושבה הגרמנית, פנינת התיירות החיפאית, כשלה ואינה מהווה עוד למעשה אטרקציה תיירותית, לכן אין סיבה לא לשנות את שימוש המלון לעסקים ומסחר. ויונה יהב ראש העיר עומד כל העת לימין טענותיהם.

כאשר עלה הרעיון לבנות את הסיטי סנטר הכוונה הייתה לבנות מלון עם מרכז מסחרי. כידוע, חיפה צמאה למלונות ונראה היה שבניית מלון במושבה הגרמנית אינו רעיון גרוע כלל ועיקר. העירייה האמינה בכך עד כדי כך שהיא התירה אחוזי בנייה מרובים, הרבה מעבר למותר, על מנת לעודד את היזמים לבניית המלון. הדבר גם התאים באותה תקופה ולמעשה גם בתקופתנו אנו, לעובדה שבחיפה יש לבנות בדחיפות 1500 חדרי מלון.
אבל מה, נעשה מעשה שהוליד שימוש אחר לבניין, ומי מועד סיום בנייתו (כבר למעלה מעשור) הבניין משמש למשרדים. ראוי לציין שלטענת עובדי העירייה במשרד מהנדס העיר, נראה שעל פי התכנון המקורי שאושר למבנה הוא מעולם לא היה אמור לשמש למלון. טענה זו מתחזקת לאור העובדה שהמשתכן הראשון בבניין היה מנהל ההנדסה בעצמו (משרדים כמובן). ועוד לא נכנסו לעובי הקורה באשר לקומת השירות שהפכה לה לקומת משרדים...

לאורך השנים הושרש השימוש החדש והרצוי פחות, וחלום המלון במושבה נגוז. הארכת השימוש החורג זחלה לאיטה עד שראש העיר הצהיר בישיבת המועצה  "העניין בלתי הפיך". שמעתם פעם כזה דבר - ראש עיר, הדמות החזקה ביותר בעיר, ואחת הדמויות החזקות במדינה מבחינת ההשפעה על אזרחים, הוא ממש חלשלוש. איזה קשקוש ! בג"ץ פסק לאחרונה שדיירי המרינה בהרצליה שקנו את דירותיהם בכסף מלא כדירות יחויבו להשמיש אותן למטרות מלון במשך שלושה חודשים בשנה וזאת ברוח השימוש המקורי שיועד להן. שמעתם - אפילו שהם נקנו למטרת דיור הן תשמשנה בחלק מהשנה למלון על אפם ועל חמתם של הקונים.
בחיפה, החוקים עובדים קצת אחרת, ראש העיר ייבב באוזניכם עד כמה מדינת תל אביב היא נזר הבריאה ואילו חיפה היא כתר ההזנחה. יונה טוען שכיוון שנמכרו נכסים בבנין בכפיפות לשימוש החורג אזי איך אפשר להגיד לקונים המסכנים שהם לפתע מחזיקים חלק במלון -
יונה כנראה חושב שכולם מטומטמים. הוא גם חושב שבכלל לא מפריע לנו, כאזרחים, שלמנכ"ל העירייה יש חלק בנכס ואולי גם בגלל זה קורים לנכס הזה של מיני דברים שלא היו קורים לאחרים מאיתנו. הוא גם חושב שזה שהסיטי סנטר קיבל סיווג ארנונה ב' כשהוא יושב על רחוב בו הסיווג הוא א' לא מפריע לאיש.

יונה גם טוען שאם הוא יאלץ את הדיירים להבין שהם מחזיקים במלון (אז אולי כן אפשר?) אז הם ינטשו את הבניין והוא יעמוד ריק, ולא יעלה על הדעת שיעמוד כזה בניין ריק בעיר התחתית. הלו - אנחנו חיים באותה עיר - היום בבוקר בדרך לעבודה ספרתי למעלה מעשרה בנייני מידות ריקים בעיר התחתית ! חלקם בקמפוס הנמל (רחמנא לצלן) וחלקם גם לא משלמים ארנונה כי הם ממתינים בשקט להתמוטטות. איזה סיפורים אתה מוכר -

והביזיון הכי גדול הוא שיונה ישוב בכיסאו ואפילו לא מזיע כשהוא אומר שהוא בנה 4 מלונות בקדנציה שלו ושהיזמים בסיטי סנטר יעתיקו את השימוש המלונאי למקום אחר.
אוי ואבוי לנו.
בתקופתו של יונה יהב (שכבר נושקת ל-7 שנים), נבנתה "וילה כרמל" עם 16 חדרים, מלון קולוני עם 46 חדרים. ו.... אופס. אין עוד.
באותה תקופה נסגר מלון מגדל חיפה (שרק לו יש יותר חדרים משני אלה), נסגר מלון שולמית (שבמקום 80 החדרים שלו יבנו רק 20 בקמפוס הנמל המותש והנטוש) ואולי נזכה לראות תחילה של בנייה בתחנה המרכזית הישנה. ואיפה עוד שניים - ליונה הפתרונים.
אבל יונה לא מתעייף, הוא גם לא יצא מכליו כשהיזמים טענו שאין מקום למלון במושבה הגרמנית כרגע, והבניין יישאר ריק אם לא יהיו בו משרדים. יונה, אם אתה חושב שלא ראוי לבנות מלונות בחיפה אז פשוט תגיד אבל אל תעשה מכולנו סניליים, אנחנו זוכרים שהמושבה היא תיירותית, לא -

יונה יהב יושב על כיסא ראש העיר ואפילו לא מתנדנד כשהוא טוען שהקונים קנו מסחר ומשרדים ואנחנו כעיר לא יכולים לעשות דבר. אז יונה, אני אציע לך דרך פעולה לגיטימית:
1. ראשית יש לחדול מיד מהשימוש החורג ולהציב ל"קונים המסכנים" את המציאות מול הפנים. שילכו לתבוע את הבעלים לשעבר של הסיטי סנטר שביודעים מכרו להם שימוש על תנאי. אה רגע... זה עשוי לסבך את מנכ"ל העירייה... לא נורא. בכל זאת. אל תחשוב שכולנו אכלנו את הלוקש שהארכת השימוש החורג בשנתיים במקום בשלוש שנים יש לה כדי למנוע את המשך השימוש החורג לעוד עשר שנים. תאזור אומץ ותגיד שבעוד שנתיים זהו. נגמר.
2. תעלה את סיווג הארנונה בסיטי סנטר ל-א'. זה יספיק כדי לטפס לקומה הראשונה לכל אורך רחוב יפו ולהוריד שם את הסיווג ל-ב'.
3. תציין בפנינו היכן היזמים של הסיטי סנטר מתכוונים להקים מלון חדש. הרי אם הסיטי סנט יהפוך שוב למלון אז עשויה להיות פה הזדמנות עסקית לא רעה למישהו אחר !

יונה, אתה ראש עיר חלש כי אתה חושב שאתה חלש, כי אתה חושב שכל יתר האזרחים שלך חלשים, בגלל זה אתה מסתגר בלשכתך ושולח מכתבים כל היום. אתה פשוט איש פשרות, אבל אתה מתפשר כל כך הרבה שאתה הופך לשקוף ולא רלוונטי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב