דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מטפל אלטרנטיבי: עקרונות היפים גם למטפל קונבנציונאלי. - הצעות של בעלת נסיון . 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 2169 פעמים ]

 

בחירת מטפל- קונבנציונאלי או אלטרנטיבי- היא ענין רגיש ולא פשוט. כמטפלת וכמטופלת אני ניצבת כל פעם בצד אחד של המתרס: פעם כמי שנבחרת להעניק טיפול, ופעם כמי שמחפשת לעצמי מטפל בתחום כזה או אחר.

במאמר כאן סיכמתי את הקריטריונים שגיבשתי לבחירת מטפל אלטרנטיבי, שלעיתים יפים גם לבחירת מטפל קונבנציונאלי.

לפני שאני פונה למטפל מסוים אני נוהגת לברר מעט על הרקע המקצועי שלו. לפעמים אני מחליפה איתו מספר מילים כדי להתרשם אישית. יש הפונים אלי לטיפול ומראיינים אותי בנוגע לטיפול שאני מעניקה לפני שהם מחליטים לקבוע פגישה. אני רואה במתן תשובות חלק מהשירות . אם אתם מנהלים עם מטפל שיחה לפני קביעת תור, אנא זיכרו כי לא מדובר בתחקיר בטחוני. כבדו את זמנו של המטפל העונה על שאלותיכם וזיכרו שהוא אינו מסוגל לתת הרצאה לכל פונה.

  1. לעניות דעתי, עדיף מטפל בעל רקע ברפואה מערבית (רופא או בעל מקצוע פארא-רפואי כמו אחות, פזיוטרפיסט, פסיכולוג ועוד) על-פני מי שלמד רפואה אלטרנטיבית בלבד. הסיבות הן רבות, בהן: קיים סינון  של המועמדים ללימודים, גם בתהליך הקבלה וגם בתהליך ההכשרה, מוסדות לימוד של רפואה מערבית נמצאים תחת פיקוח, הרקע המקצועי של מטפלים כאלה הוא רחב יותר.
  2. כלל ראשון ביצירת כל קשר שהוא, טיפולי או אחר: האם אתם "מתחברים" למטפל. בכל שיטת טיפול שהיא, בכל תחום שהוא, קיים מתאם גבוה בין קשר בין-אישי חיובי והצלחת הטיפול.  לא מומלץ להגיע למטפל שמעורר בכם אנטגוניזם מכל סוג שהוא. אפשר גם להפסיק טיפול (לאחר הודעה מראש!) אם הרגשתם "חוסר חיבור" למטפל.
  3. ביחרו במטפל בעקבות המלצות של אחרים. אל תתפתו לפרסומים בתקשורת, גם לא למה שהמטפל מספר על עצמו. המלצות של מי שהתנסה הן המלצות ממקור ראשון- ואמין.
  4. כדאי לברר לגבי מהות הטיפול לפני קבלת הטיפול ולא אחרי. למשל: מה כולל הטיפול, במה הוא כרוך, מה יידרש מכם במהלך הטיפול, תופעות לוואי וכו'.
  5. בררו מראש מה מחיר הטיפול, ובכמה טיפולים מדובר. לא תמיד ניתן לדעת  מראש כמה טיפולים יידרשו, אך יש שיטות טיפול המתנהלות על-פי פרוטוקול טיפולי קבוע. הזהרו כמו מאש ממטפל הדורש תשלום מראש. זיכרו: זכותכם להפסיק טיפול, אך יש לברר מראש אם הדבר נכון ומתאים לגבי אותה שיטת טיפול.
  6. המנעו ממטפל שמתחמק ממסירת מידע על החומרים בהם הוא משתמש.
  7. בררו לגבי ביטוח מקצועי. זוהי אבן בוחן חשובה לגבי רצינות המטפל ומידת האחריות שהוא לוקח.
  8. המנעו כמו מאש ממטפלים המבטיחים תוצאות. עוד לא נולד המטפל המסוגל לחזות את תוצאות הטיפול שלו. אל תאמינו למי שמבטיח החלמה של 100%, אל תאמינו למי שמספר על  "100% הצלחה". אין מטפל שמצליח לעזור לכולם ובצורה מוחלטת!
  9. לא מומלץ להגיע למי שמתהדר בעיסוק באין סוף שיטות טיפול, שכן קשה להתמחות בכל הרבה שטחים. הדבר הוא בבחינת "תפסת מרובה- לא תפסת".

בחרתם להגיע לטיפול. מומלץ בחום להגיע עם גישה חיובית.


    • הסתכלו סביב: האם יש למטפל תעודות מקצועיות? (בדר"כ הן תלויות על קירות הקליניקה). האם המקום נקי? בטיפול פיזי: האם נפרש עבורכם סדין נקי? האם המטפל נוטל ידיים בין המטופלים?
    • האם המטפל אוסף מידע לגבי מצבכם הבריאותי הכללי, האם הוא מתמצא בשילוב הטיפול שלו עם טיפולים אחרים. הזהרו ממי שמתעלם מטיפולים אחרים. ייתכן שזה יפגע בשיקול הדעת ובמסקנות הטיפוליות שלו כאשר יתכנן את הטיפול בכם.
    • מיסרו למטפל כל מידע שנראה לכם חשוב. אם אתם פונים בשל בעיה בריאותית, הביאו עימכם מסמכים רפואיים .
    • נתקו קשר עם מי שדורש מכם להפסיק טיפול קונבנציונאלי כמו תרופות וכד'. כל שינוי כזה מחייב התייעצות עם הרופא המטפל שהורה לכם על הטיפול הקונבנציונאלי.
    • אל תקבלו המלצות ממי שלא מוסמך להן- רק רופא מוסמך להמליץ על טיפול תרופתי, למשל.
    • העריכו מאד מי שמתייחס למעשיהם של מטפלים אחרים שלכם. הזהרו ממי שמזלזל או מתעלם מטיפולים או מטפלים אחרים- זה עלול להיות לרעתכם.
    • תאמו ציפיות עם המטפל לגבי מטרת הטיפולים, מספר משוער של טיפולים להם תזדקקו וכיצד תגדירו "ההצלחה". ציפיות סותרות ישרתו לרעה את שניכם.

לבריאות!

רונית גלעד: פזיוטרפיסטית/ מוסמכת ומטפלת אנרגטית. משלבת בטיפוליה פזיוטרפיה קונבנציונאלית , טכניקות פיזיות לא קונבנציונאליות, ועבודה אנרגטיות במגוון שיטות: ביורגונומי, תטא הילינג, עבודה אנרגטית על הילות, צ'אקרות וכד'. לפי הצורך משתמשת בקלפים, דמיון מודרך ועוד. הטיפול המשולב מייעל את התוצאות הטיפוליות ומאפשר לתייחס לתלונות  ול"מקומות" שקשה להגיע אליהם בהתייחסות נפרדת ו/או בדרכים אחרות . לפניות: href="mailto:r-gilad@inter.net.ilr-gilad@inter.net.il">">r-gilad@inter.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב