דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקמת חברה בחול - מדריך לגולש 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 1705 פעמים ]


הקמת חברה בחו"ל הינה חלום של כל איש עסקים ממולח. אולם כמו כל חלום צריך ידע כדי להצליח שהרי כבר אמרו לפנינו- ידע הוא כוח!

למה לשאוף להקמת חברה בחו"ל

הקמת חברה מחוץ לגבולות המדינה הינה פעולה מסובכת, אך רבת משמעויות ויתרונות אין ספור. בין היתרונות הללו:

הקמת חברה בחו"ל, מביאה לניתוק הקשר בינה לבין ישראל. יש לכך יתרונות רבים כיוון שבכך היא מנתקת עצמה מהדעות השונות על ישראל בעולם, ומהדעות השונות שישראל מביעה בתחומים שונים ובכלל זה תחומים פוליטיים.

יתרון כלכלי אחד להקמת חברה בחו"ל יכול להיות שחברות זרות מקבלות הקלות משמעותיות במס. במקומות שונים בעולם החברות מקבלות תמיכה כספית שונה- כך שגם עובדה זו הינה שיקול חשוב למי שכל רצונו הוא הקמת חברה בחו"ל.

כמו כן החקיקה בין מדינת ישראל למדינות זרות שונה מאוד. המטבע הנסחר הוא מטבע שונה ואילו עוד סיבות, חשובות לא פחות להקמת חברה בחו"ל. אולם חשוב לזכור שכפי שהשוני יכול להוות גורם מפתה להקמת חברה בחו"ל, הוא גם עלול להוות בעיה במקרים מסוימים. למשל- הקמת חברה במקום שבו אין אישיות משפטית נפרדת, והמנהלים צריכים לשאת בחובות החברה. זו כבר בעיה, זו הרעת תנאים ביחס לחוק הישראלי ובמצב שכזה לא משתלמת הקמת חברה בחו"ל.

*להתייעצות מקוונת מומלצת בנוגע להקמת חברה בחו"ל מומלץ לגלוש לפורום יזמות עסקית>>

הקמת חברה בחו"ל- נקודות למחשבה

הקמת חברה בחו"ל נשמעת דבר מלהיב ביותר והסיבות להקמה (כמוזכר לעיל) רבות וטובות ואולם, מלבד להקמה הטכנית יש מספר שאלות שרצוי לבחון לפני הקמת חברה בחו"ל. מקצתן מונחות לפניכם:

האם אתם מוכנים להקמת חברה בחו"ל מבחינה נפשית, פיסית וכלכלית? האם לקחתם בחשבון אילו אבידות אתם עלולים לספוג והחלטתם בצורה מושכלת שאתם מוכנים לקחת את הסיכון?  האם בחנתם מיהו קהל היעד שלכם? מה יהיו עלויות הייצור? כמה חברות מתחרות יהיו לכם בסביבה בה תעבדו?

השאלות רבות וכדאי לענות עליהם עוד לפני השלב הטכני. אם עניתם על שאלות אילו ועוד- אתם מוכנים לפנות לפן הטכני של העשייה...

הקמת חברה בחו"ל-הצעדים הטכניים

הקמת חברה בחו"ל דורשת כפי שבוודאי צפיתם, עריכת מספר צעדים טכניים. אם כן, מהם אותם צעדים?

ראשית עליכם לדאוג לייעוץ עיסקי. ייעוץ זה הכרחי שכן הקמת חברה כרוכה בעלויות רבות, קל וחומר הקמת חברה בחו"ל. במקום שאיננו מכירים. ההכרות המעטה עם הדין הזר והמקום הזר דורשת עזרה מקצועית ורצוי מבעלי ניסיון רב בתחום.

נקודה נוספת היא שהקמת חברה בחו"ל זו כותרת יפה אבל למילה חו"ל משמעויות רבות. היכן בכוונתכם להקים את החברה? מהי בעצם המטרה לשמה אתם מקימים חברה דווקא בחו"ל ולא בארץ. הקמת חברה בחו"ל מטעמים כלכליים לא דומה להקמת חברה בחו"ל מטעמים של קהל יעד.

נדגים- אם אני פונה להקים חברה בחו"ל משום שהמוצרים אותם אני מייצרת הינם בעלי אופי נוצרי, הרי שעליי לפנות למקום מסוים- בו מצויה אוכלוסיה גדולה של נוצריים ורצוי נוצריים דתיים!

אולם, אם הפניה שלי לחו"ל נעשית מטעמי עלויות זולות הרי שעליי לפנות למדינה אחרת- זולה יותר ממקום מושבי הקבוע. בחירת המקום כוללת שיקולים מורכבים ושונים.

פעולה חשובה ביותר הינה פנייה לרשם החברות במדינה הרלוונטית ובירור אילו טפסים עליכם למלא ומהן ההשלכות של התאגדות מסוג כזה או מסוג אחר.  כמו בארץ, גם בחו"ל יש הבדל בין חברה פרטית לבין חברה בע"מ וחשוב להכיר הבחנות אילו ולבחור את ההתאגדות המתאימה ביותר לאופי העסק אותו אתם מעוניינים להקים.

נשמע טיפשי אך אולי החשוב ביותר- הפעלת חשבון בנק במדינה בה החלטתם להקים חברה. לא ניתן להביא להקמת חברה בחו"ל מבלי למלא אחר הדרישה הבסיסית של קיום חשבון בנק באותה מדינה. יחד עם הפעלת חשבון הבנק- יש לדאוג לשלם את כל האגרות והמיסים הדרושים לשם הקמת חברה באותה מדינה בחוץ לארץ.

הקמת צוות החברה ובין השאר - כתיבת תקנון, הסכם מייסדים, הגדרת מטרות החברה, מינוי דירקטוריון וחלוקת תפקידים ברורה.

כיוון שהמרחק ביניכם (אשר מתגוררים ככל הנראה בדרך קבע במדינת ישראל) לבין החברה בפועל עתיד להיות גדול, ומכיוון שחברה נוהגת לנהל את עסקיה בלי הפסקה מכל מקום בעולם (לא משנה היכן הוקמה) ראוי ורצוי להקים דרכי תקשורת חוצי גבולות. לדוגמא: אתר אינטרנט, מייל של החברה, אתר של החברה וכדומה.

הפרטים הללו עלולים להישמע טכניים ומעיקים במעט אבל אילו רק חבלי לידה של הכניסה לעולם העסקים הגדול, להקמת חברה בחו"ל!!!


לאחר שהחלטתם ושקלתם לעומק את הרעיון של הקמת חברה בחו"ל וגם הפן הטכני שכולל הוצאת הדברים לפועל לא הפחידה אתכם, כל שנותר לי לעשות הוא לצפות בכם מצליחים... 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב