דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי מגדר 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 5864 פעמים ]

אומרים שהמלחמה העתיקה ביותר בהיסטוריה האנושית היא המלחמה הקרה שבין גברים לנשים. מלחמה שמתנהלת בספרה הפרטית, הציבורית, בבית ובמשרד, במגרשי הספורט ובקולנוע, על גבי דפי העיתון ועל שלטי חוצות. אם לא נמאס לכם מהמלחמה ואתם רוצים להכיר אותה לעומק, לימודי מגדר זה החוג האקדמי בשבילכם.

לימודי המגדר מתעסקים בנושאים רגישים, אקטואליים ומשמעותיים בחברה ובתרבות האנושית. בימים אלו תחום המגדר הפך למורכב יותר מבעבר, כשניתוחי מין הפכו לנפוצים וישנן לא מעט תופעות תרבותיות- חברתיות שקשורת להגדרות המיניות, אשר עשויות לערער את ההגדרה הביולוגית המבחינה בין זכר ונקבה. לימודי המגדר קשורים לכמה תחומים כמו: מדעי החברה, מדעי הרוח, אנתרופולוגיה ואמנויות.

לימודים אלו נוגעים גם בכמה תחומים נוספים כגון: סוציולוגיה, היסטוריה, פילוסופיה, אמנות, קולנוע, משפטים, פוליטיקה וכדומה. החוג ללימודי מגדר נלמד בחלק מן המוסדות האקדמיים כמשני לסוציולוגיה או אנתרופולוגיה. בתקופת הלימודים, ילמדו הסטודנטים במספר רב של קורסים שונים, ביניהם: פמיניזם, מגדר ומדינה, משפחה וחברה, פוליטיקה ונשים, ביולוגיה ומגדר, מעמדם של מיעוטים לאומיים/ אתניים/ גזעיים/  סוציו-אקונומיים/ מיניים בחברות ובתרבויות השונות בעולם.

באוניברסיטת תל-אביב, מי שמעוניין להתקבל ללימודי נשים ומגדר צריך לעמוד בתנאי הקבלה הבאים: ציון התאמה של 511, ממוצע בגרות 100 ללא חובת ציון פסיכומטרי. תכנית הלימודים בתל-אביב הינה במסלול דו חוגי בלבד. מי שמעוניין להמשיך לתואר שני בלימודי המגדר, אז יש בפניו את האפשרות לעשות זאת במוסד האקדמי הנ"ל, כתכנית הלימודים מכינה את הסטודנטים לעבודה בקהילה, ממשל משפט, רפואה וכ'ו. במכללת בית ברל שממוקמת ליד העיר כפר-סבא, לומדים הסטודנטים במשך שלוש וחצי שנים בתכנית למגדר ושינוי חברתי לתואר BA של האוניברסיטה הפתוחה במדעי החברה והרוח. לימודים אלו נוגעים בכמה תחומי דעת מגוונים כמו: מדינאות, כלכלה, קרימינולוגיה, דת ועוד.

במכללת כנרת שבעמק הירדן, לומדים סטודנטים בחטיבה ללימודי חוץ עבור תעודה במגדר פמיניזם וקולנוע. מדובר במסלול בעל 56 שעות אקדמיות, אשר מתקיים בשעות אחר-הצהריים ובערב. להלן כמה מנושאי הקורס: זהות נשית, פסיכולוגיה של המינים, סטריאוטיפיים נשיים וגבריים, אלימות כנגד נשים וכדומה. באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, קיים חוג ללימודי מגדר עבור תואר שני. יש שני מסלולים בלימודים אלו: תואר שני מחקרי עם כתיבת תזה או תואר שני כללי בלי כתיבת תזה. תכנית הלימודים בבאר שבע מתמקדת בנושאים כמו: היחסים בין המינים בקשר חברתי, תרבותי, פיזיולוגי וטכנולוגי, יחסי הכח החברתיים בין המינים ועוד.

חשוב לציין כי מדובר בלימודים שאינם נפוצים ומעטים האנשים שממשיכים לעסוק בתחום זה לאחר תקופת הלימודים. כמו כן, קיימים בוגרים שממשיכים לחקור את נושא ועושים תארים מתקדמים על מנת להרצות בתחום המגדר. מי שמתעניין במקצוע זה, הרי שהוא יכול ללמוד אותו גם בקורסי העשרה והשתלמויות.

המאמר מוגש מטעם אתר הסטודנט פורטל לימודים ייחודי המכיל אלפי ביקורות וחוות דעת של סטודנטים ובוגרים ממוסדות לימוד בכל רחבי הארץ


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב