דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריאת שפת גוף- חשיבות ופוטנציאל 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 4593 פעמים ]


שפת גוף הינה שפה אותה אנו מדברים אפילו מבלי לדעת. אנו משתמשים בה בכל יום ובכל רגע אולם לא תמיד במודע.  אם כן, מהי אותה שפה מרתקת - מה חשיבותה וכיצד אוכל להשתמש בה?

שפת גוף- מהי?

שפת גוף הינה קריאת תנועות הגוף בדרך שתרמז על כוונותיו של מי שעומד מולנו.האם קרה לכם פעם שיצאתם מריאיון עבודה והרגשתם שכלל לא דיברתם ועם זאת היושב מולכם ממש קרא את מחשבותיכם? האם יצא לכם פעם שחבר שאל- "אתה כועס עליי?" והתפלאתם איך הוא הבין זאת אפילו שהתאמצתם כל כך להסתיר את הרגשתכם?

אם נקלעתם לאחד מהמקרים הללו ולעוד מקרים דומים הייתם ככל הנראה קורבן של שפת הגוף. לקרוא שפת גוף כולנו לומדים במהלך החיים. אולם לא תמיד אנו מודעים לכך שאנו ממשיכים לדבר בשפה.

אנו כועסים ואוטומטית משלבים ידיים על בית החזה. מי שעומד מולנו, גם הוא לא חושב באותם רגעים על קריאת שפת גוף, אך הוא ברור לו כי זוהי הבעה כללית של חוסר שביעות רצון.

המלצה חמה!! ללמוד שפת גוף דרך האתר שמפעיל סדנאות שפת גוף, קישור חם לאתר שפת גוף >>

שפת גוף- חשיבותה

קריאת שפת גוף היא דבר חשוב. מודעות לקריאת שפת גוף היא לעיתים חשובה אף יותר- למה הכוונה?

אם אנו עסוקים בלקרוא שפת גוף או לא עוסקים בה אין זה משנה כיוון שאנו מבינים אותה אולם ישנה חשיבות גדולה יותר למודעות שמישהו אחר עוסק בקריאת שפת גוף.

אם תקפידו לשים לב לכך שהסובבים אתכם עסוקים בקריאת שפת גוף באופן תמידי תוכלו לשדר בעוצמה יתרה את כל מה שברצונכם להעביר. זו חשיבות אחת גדולה לשפת הגוף-היא מסייעת להעביר מסרים ביתר שאת.

עם זאת, הידיעה שהאחר עוסק בקריאת שפת גוף יכולה לסייע בעוד דרך - בכך שנוכל להעמיד פנים. אומנם העמדת פנים נתפסת בעיני רבים כשקר אך יש מי שיאמר שהיא נחוצה. לדוגמה- אם ברצונכם לשדר שמחה לאחר רק כדי למנוע ממנו להידבק בעצב למשל.

נצמד לרגע לשמחה- לא ניתן להעביר שמחה רק במילים יבשות. חייבים לצרף לכך חיוך, מבט קורן והנהוני ראש וגוף שונים. הרי לנו חשיבות נוספת ולא פחותה לקריאת שפת גוף. 

שפת גוף-הפוטנציאל

מחשיבות קריאת שפת גוף ניתן ללמוד באופן ישיר על הפוטנציאל הגלום בה. אם אמרנו שהיא יכולה לסייע לנו לשדר את תחושותינו או לסייע לנו בקריאת תחושות אחרים הרי שמכאן שאנו יכולים להשתמש בה במצבים שונים בחיי היום יום.

נחזור לדוגמה של ריאיון עבודה - בריאיון עבודה, יכולה לשמש שפת הגוף ככלי להבנת הדרישות והציפיות של המראיין. אם אתם מציינים דבר מסוים ורוכנים קדימה לעבר המראיין וזה לא רוכן חזרה לעומתכם, הרי שניכר כי אין הוא מסכים עם דבריכם. לעומת זאת, כפיפה קדימה תעיד כי הוא מרוצה מהרעיון או מהדברים שזה עתה אמרתם.

כמו כן, ממש באותו ריאיון אתם יכולים להשתמש בצד השני של מטבע קריאת שפת גוף והוא הצגת התחושות אותם חשוב לכם להדגיש.
כולנו לחוצים בראיונות עבודה אך חשוב לנו להחביא תחושות אילו ולהקרין רצינות ועניין. מלבד למילים היפות והמלטפות ( שגם בהם יש להיזהר) חשוב להראות את ערנותנו בדרכים נוספות. הנהון קל בשעה שבמראיין מדבר. חיוך במקום המתאים. לחיצת יד חזקה ואסרטיבית בתום השיחה. כל אלו יכולים לסייע לנו בקבלה לעבודת חלומותינו.

קריאת שפת גוף היא אומנם דבר שאנו לא מודעים איליו בעת הקריאה אך חשוב להכיר את עוצמתו, והעוצמה היא רבה יותר משנוכל לשער.

לא רק דו שיח ואמרי שפר מקנים לנו את מעמדנו במצבים אילו ואחרים אלא גם שפת הגוף שלנו בפעם הבאה שאתם נמצאים במצב שבו אתם חשים צורך להדגיש את הרגשתכם- שביעות רצון או מורת רוח. השתמשו בכל הגוף להביע זאת.

אזהרה- השימוש בשפת גוף עלול להיות ממכר ופעמים רבות נתון לפרשנויות שונות. היעזרו בו אך אל תסמכו על קריאת שפת גוף בעיניים עצומות?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב