דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי היסטוריה של עם ישראל 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3992 פעמים ]

עם ישראל חווה לא מעט אירועים לאורך התקופות השונות בדפי ההיסטוריה, כאשר לכל אחד מהם הייתה השפעה על ההווה. בלימודי היסטוריה של עם ישראל כשמם הם, הסטודנטים לומדים לנתח את ההתרחשויות השונות שעבר העם שלנו לאורך ההיסטוריה.

לימודים אלו עוזרים לתלמידים להבין את התהליכים השונים שעברו על עם ישראל, אשר נשאר מאוחד במשך כל ההיסטוריה. כמו כן, הסטודנטים לומדים על כך שעם ישראל שמר על מנהגיו, על הדת, מסורת, לבוש ומנהגים ייחודיים. בנוסף, לימודים אלו מראים כיצד יהודי התפוצות הושפעו מהסביבה ההיסטורית-תרבותית שלהם וכיצד הדבר השפיע על מאפייני עם ישראל כיום.

במהלך שלוש שנות הלימוד, ייחשפו הסטודנטים למגוון תחומים כגון: מדעי המדינה, היסטוריה, גיאוגרפיה, פוליטיקה וממשל, יחב"ל, מדעי החברה, מדעי הרוח, לימודי צבא וביטחון, לימודי ארץ ישראל, ארכיאולוגיה, לימודי דת ופולקלור, אנתרופולוגיה, פילוסופיה, תלמוד, מקרא, מחשבת ישראל וכדומה. כמו כן, לימודי היסטוריה של עם ישראל כוללים בתוכם מספר נושאים: ימי המקרא, היהודים באירופה נוצרית, ימי הבית השני, ימי המשנה והתלמוד, יהודי ארץ ישראל בזמן השלטון הצלבני, גלי עלייה ארצה ועוד.

באוניברסיטת בר-אילן שברמת גן, הלימודים הנ"ל נקראים תולדות ישראל ונמשכים במשך שלוש שנות לימוד. יש אפשרות לסטודנטים לשלב את לימודי ההיסטוריה היהודית יחד עם מקצוע קרוב כמשני כמו: לימודי ארץ ישראל, תנ"ך, תלמוד, ספרות העם היהודי, לשון עברית, היסטוריה כללית וכדומה.בנוסף לכך, סטודנטים יכולים גם לשלב שני מקצועות ראשיים ממחלקות שונות.

באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, יש דרישה לציון סכם או פסיכומטרי של 450. בסגל התוכנית ישנם כמה מן המרצים הבאים: פרופסור מרים בן זאב- מתמחה בהיסטוריה של היהודים בתקופה ההלניסטית והרומית, פרופסור אבי גרוס- מתמחה בתולדות עם ישראל בימי ביניים ועוד רבים וטובים.

באוניברסיטה העברית בירושלים, הלימודים מתחלקים לארבעה מדורים: תקופת המקרא, תקופת הבית השני, המשנה והתלמוד, תקופת ימי הביניים ותקופת העת החדשה. כל מי שמעוניין להתקבל באופן אוטומטי לעברית, הרי צריך ממוצע בגרויות של 9.75 ומעלה וציון 600 ומעלה בפסיכומטרי.

ניתן לשלב בלימודים אלו את החוגים הבאים: חוגים ממדעי היהדות, ארכיאולוגיה, חינוך וכדומה.

במכללת אחווה (שלוחה של אוניברסיטת בן גוריון) הממוקמת באזור השפלה, יש דרישה לציון פסיכומטרי של 450 או ציון סכם של 430 יחד עם זכאות לבגרות הכוללת 4 יחידות באנגלית. לימודים אלו נלמדים במסלול דו מחלקתי, כשלהלן השילובים המומלצים: היסטוריה של עם ישראל- מזרח תיכון או היסטוריה של עם ישראל- לשון עברית. סטודנטים של לימודים אלו, ילמדו בשנה השלישית באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע.

בסופו של יום, לימודי היסטוריה של עם ישראל הינם חשובים כדי לדעת ולהבין מה עבר על העם היהודי במשך התקופות ההיסטוריות. בוגרים של הלימודים הללו יכולים להמשיך לתארים מתקדמים כדי לעסוק במחקר או לחלופין ללמוד לתעודת הוראה כדי ללמד את ההיסטוריה של עם ישראל בבתי הספר השונים.

המאמר מוגש מטעם אתר הסטודנט פורטל לימודים ייחודי המכיל אלפי ביקורות וחוות דעת של סטודנטים ובוגרים ממוסדות לימוד בכל רחבי הארץ


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב