דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי חקלאות 

מאת    [ 11/02/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 9116 פעמים ]

יודע חקלאי פיקח שמקצוע החקלאות הוא לא רק זריעת זרעים בשדה אלא גם מקצוע שעוסק בשיווק, כימיה, ביולוגיה, מחשבים ועוד. לימודי חקלאות עבור תואר ראשון מלמדים לא רק איך פעם היו מגדילים מטעים או עובדים ברפת, אלא גם מכשירים צעירים לשם עבודה מנהלית, פיננסית ועוד תחומים נוספים במקצוע זה.

לימודי חקלאות מלמדים את היושבים על ספסל הלימודים על התפתחות התחום מתחילתו ועד היום. תחום החקלאות כולל בתוכו מספר ענפים שונים כגון: פרדסנות, כוורנות, רפתנות, לולנות, יערנות, גידול מטעים, גידול פטריות ועוד. לימודים אלו נלמדים במגוון רחב של מסלולים כמו: תואר ראשון חד חוגי מורחב במדעי החקלאות, לימודי תואר ראשון בחקלאות במסלול דו חוגי משולב- תואר ראשון בכלכלה חקלאית ומנהל בחקלאות, תואר ראשון במדעי הצמח בחקלאות, תואר ראשון בחקלאות ומדעי הסביבה וכדומה.

לימודי חקלאות קשורים למגוון רחב של תחומים קרי: מדעי החיים וביולוגיה, לימודי יסודות במדעים (מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, סטטיסטיקה, מחשבים ועוד), מדעי המזון, מטעים, מדעי הסביבה, ניהול שטחים פתוחים, מדעי החברה (כלכלה חקלאית, ומנהל בחקלאות, שיווק, תיירות כפרית, חשבונאות וכ'ו), הנדסה (הנדסה חקלאית, מכניקה, שרטוט, אקולוגיה, שיטות מדידה ועוד) וכיוצא בזאת.

באוניברסיטת ירושלים, ישנן מספר חטיבות לימוד בפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה כגון: החקלאות ואיכות הסביבה, חטיבה בשיווק ובמימון, חקלאות כלכלה ושיווק ומימון. קיימות תכניות לימוד המשולבות עם חוג ראשי- התמחויות בביוטכנולוגיה בחקלאות: מדעי הצמח וביוטכנולוגיה בחקלאות, הגנת הצומח וביוטכנולוגיה בחקלאות וכדומה. בטכניון שבחיפה, לומדים הסטודנטים במחלקה להנדסה חקלאית עבור התואר 'מוסמך למדעים בהנדסה חקלאית' B.Sc.

תכנית הלימודים מאפשרת ללומדים להתמחות באחד משני הענפים הראשיים של הנדסה חקלאית: מים, קרקע-סביבה פתוחה או מערכות מכניות- מכונות שדה וטיפול בתוצרת. במוסד אקדמי זה ישנם כמה תחומי מחקר כגון: חישה מרחוק בעזרת קרינת אינפרא-אדום כדי למדוד את רמת זיהום האוויר, אפיון תכונות ואיכות פנימית של פירות באמצעים אקוסטיים כמדד לבשלות ועוד.

במכללת ספיר שליד אשקלון, לומדים סטודנטים במרכז ללימודי חוץ את החוג לניהול עסקי בענף החקלאות לשם תעודת גמר. בלימודים אלו, מעניקים לסטודנטים ידע עדכני בשיטות מתקדמות בניהול ושיווק, שינוי תפיסתי של השוק העסקי, שיפור מיומנויות אישיות והשמת דגש על ניהול יזמי ותחרותי ובניית תכנית עסקית. מדובר בלימודים בעלי 100 שעות לימוד. במכללת תל חי שבקרית שמונה, לומדים סטודנטים בבית ספר לפרי הארץ ומוצריו במסלול שנמשך שנה אקדמית אחת. המסלול הינו מיועד לעוסקים בתחום היין בישראל, ביקבים הגדולים וביקבי הבוטיק, לכורמים ולשוחרי תרבות היין.

סטודנטים שסיימו את תקופת לימודיהם יוכלו לעסוק באחד מן התפקידים הבאים: כלכלנים חקלאיים, אגרונומים, מומחים להגנת הצומח, מדריכים או מורים לחקלאות או חוקרים במכוני מחקר ובמכונים להשבחת זנים. להלן המקומות בהם יוכלו להשתלב הבוגרים: בתי מלון, חברות מסחריות, ארגונים ומפעלים לשיפור ואיכות הסביבה. כמו כן, מסיימי התואר הראשון יכולים לבחור לעבוד כעצמאיים בחקלאות, גינון, הדברה וכדומה.

המאמר מוגש מטעם אתר הסטודנט פורטל לימודים ייחודי המכיל אלפי ביקורות וחוות דעת של סטודנטים ובוגרים ממוסדות לימוד בכל רחבי הארץ


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב